Росія-1

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Росія-1
11-й логотип Россия-1.svg
Країна РосіяРосія
Місто реєстрації Москва
Слоган Головний телеканал країни
Власник(и) ВГТРК
Заснована 13 травня 1991
Інтернет russia.tv

«Росія-1» — загальноросійський телеканал. Входить до складу Всеросійської державної телевізійної і радіомовної компанії.

Аудиторія телеканалу в Росії перевищує 117 мільйонів чоловік. Крім території Росії, мовлення поширюється за кордоном — телеканал «РТР-Планета» на країни СНД, а також Західну Європу, Близький Схід, США. Потенційна аудиторія телеканалу «Росія-1» становить 98,5 % населення.

Телеканал «Росія-1» входить до складу першого мультиплексу цифрового телебачення DVB-T2.

Історія[ред.ред. код]

Історія телеканалу розпочинається 4 листопада 1967 року, коли була створена '«Четверта програма»', що веде мовлення у вечірній час. Телеканал був створений у складі Центрального телебачення — радянської державної організації, що здійснювала всесоюзне мовлення. «Четверта програма» розпочала мовлення в 19.30 репортажем про відкриття нового телецентру « Останкіно».

1 січня 1968 в ефірі в перший раз з'явилася інформаційна програма « Час». Програма «Час» посіла особливе місце в загальній системі засобів масової інформації, стала найважливішою суспільно-політичною програмою телебачення.[1]

1 січня 1982 телеканал отримує нову назву -«Друга програма». Канал отримує статус загальносоюзної культурно-освітньої, художньої, спортивної програми Центрального телебачення. «Друга програма» дозволила повніше враховувати запити і смаки глядачів. Значне місце в ній займали інформаційні, науково-популярні, музичні, художні, документальні та дитячі передачі.

З 1984 року «Друга програма» отримала ще одну назву -«Другий канал».

6 січня 1985 «Другий канал» провів першу передачу ритмічної гімнастики. З січня 1987 року в ефірі «Другого каналу» головна інформаційна програма країни « Час» стала виходити з сурдоперекладом.

Основний заставкою другої програми була зірка-антена на синьому фоні з рухомими кільцями, що символізують радіохвилі, і підписом внизу «II програма», яка потім змінювалася на «ТВ СРСР». Приблизно в лютому 1988 року заставка була змінена: кола стали нерухомими, зник напис «ТВ СРСР», а фон став світло-блакитним з білим градієнтом.

З 1989 року в РРФСР виношувалася ідея організації Російського республіканського телеканалу. До того часу в усіх союзних республіках, за винятком Росії, існували власні республіканські телеканали. У 1990 році творець передачі « П'яте колесо», народний депутат Верховної Ради РРФСР Белла Куркова запропонувала Голові Верховної Ради Росії Борису Єльцину створити Російське телебачення, у зв'язку з тим, що телеканали Центрального телебачення відбивали точку зору союзних влади. В цей час в країні спостерігалося протистояння між союзними і республіканськими органами влади.[2]

13 липня 1990 постановою Верховної Ради УРСР засновано Державне телебачення і радіо РРФСР. До 15 вересня 1990 року, згідно з цією постановою, Рада Міністрів УРСР і Комітет Верховної Ради РРФСР по засобам масової інформації, зв'язків з громадськими організаціями, масовими рухами громадян і вивченню громадської думки повинні були вирішити питання про право власності на матеріально-технічну базу Другого каналу Центрального телебачення.[3]

14 липня 1990 постановою № 107-1 Президії Верховної Ради РРФСР була утворена Всеросійська державна телевізійна і радіомовна компанія. Голова Ради Міністрів РРФСР Іван Сілаєв сприяв придбанню будівлі для ВГТРК, з якого могло б вестися теле-і радіомовлення.

7 березня 1991 «Другий канал» перейшов в підпорядкування Всесоюзної державної телевізійної і радіомовної компанії. У той же час керівництвом каналу було обіцяно не менше 6:00 для мовлення програм виробництва Всеросійської державної телерадіокомпанії, в тому числі новинній програмі планувалося надати 2 випуски по 20 хвилин. У зв'язку з опозиційними поглядами колективу республіканської компанії, новий колектив стикався з труднощами, починаючи від неможливості орендувати студію в телецентрі «Останкіно» до ненадання обіцяного ефірного часу для нових програм.

У той же час, не було проблем з набором співробітників на ще неіснуюче «Російське телебачення». Багато телеведучі йшли з Всесоюзної ДТРК на вільний від цензури телебачення. Першим генеральним директором '«Російського телебачення»' став Сергій Підгорбунський. Колектив Всеросійської ГТРК продумував час виходу своїх програм і назва головної новинній передачі. Пропонувалося кілька назв, у тому числі «Російський вісник» і «Вісник». У результаті новинній програмі було присвоєно назву «Вести», а час її виходу призначено на 18.00, а також на 20.00 (за годину до виходу на каналі програми «Час»). Більшість співробітників «Вістей» «Російського телебачення» були колишні співробітники закритій на Центральному телебаченні програми «Телевізійна служба новин». Були створені чотири студії — інформаційна «Вести», публіцистична «Республіка», художня «Лад», розважальна «Артіль».

13 травня 1991 нещодавно призначений на посаду першого заступника голови Держтелерадіо Валентин Лазуткін надав ефірний час для програм Всеросійської держтелерадіокомпанії на «Другому каналі» Держтелерадіо: з 11.35 до 13.35, з 17.00 до 19.00 і з 21.45 до 23.45.

О 17.00 в ефір вийшла програма «Вести». Провідною першого випуску «Вістей» була Світлана Сорокіна. З цього часу на «другий кнопці» виходять в ефір як програми Всесоюзної держтелерадіокомпанії, так і програми Всеросійської держтелерадіокомпанії. Порівняно з програмою « Час», « Вести» стали гострою, короткою, конкретною і оперативної інформаційної програмою. У телеканалу з'явилася нова назва -«РТБ» («Російське телебачення») і перший логотип. Через два тижні телеканал змінив назву на«РТР» («Російське телебачення і радіо»), змінився і логотип.

У серпні 1991 року РТР припинив мовлення в Латвії і був замінений на LTV2 (нині LTV7).

Під час Серпневого путчу 19 серпня 1991 всі передачі Всеросійської ГТРК були скасовані за наказом ГКЧП. Замість запланованих програм транслювався балет «Лебедине озеро». У таємниці від ГКЧП, телеканал «РТР» підпільно організував мовлення на регіони, завдяки чому жителі СРСР побачили спеціальний випуск «Вістей» з «картинкою» подій, що відбуваються в Москві. Студія «Вістей» в «Останкіно» була опечатана, передача записувалася на відеокасету на «Шаболовці», для екстрених ситуацій була підготовлена пересувна студія. ГКЧП блокувало будівлю ВГТРК на Ямській Поле. Підпільне мовлення «РТР» тривало до повної перемоги захисників Білого Дому.[2] Після завершення Серпневого путчу«РТР» за розпорядженням Валентина М. Полторанін: "Влада в тротиловому еквіваленті. Спадщина царя Бориса ". Глава IV. «Донесення президента Росії президентові Америки»] </ref> передається весь вечір: з 19.00 до 00.00 (замість з 17.00 до 19.00 і 21.45 до 23.45).

16 вересня 1991 «Другий канал» Центрального телебачення був закритий, а виробництво великої частини її передач («Час ділових людей» тощо) були передані ВГТРК. З цього часу телеканал «РТР» стає головним мовником в країні, отримує для мовлення весь вечір. З 30 грудня 1991 програма « Вести» стали виходити тричі на день, а з 20 січня 1992 чотири рази на день. У 1993 році канал двічі змінює логотип.

У лютому 1992 року на частотах РТР на Україна був створений телеканал УТ-2 (нині 1 +1).

В період Політичної кризи 1993 року «РТР» надає слово всім сторонам конфлікту. Під час розстрілу Білого дому директор каналу порушив наказ про ведення трансляції бомбардування в прямому ефірі на той момент, поки на лінії вогню стояли москвичі з метою уникнення виникнення громадянської війни. Після того, як міліція відтіснила городян, «РТР» запустив трансляцію «CNN». В цей час було обстріляно будівлю, де розміщувалася студія «Вістей», В дірку, пробиту в будівлі гранатометом, увірвалися озброєні люди, почався обстріл будівлі, виникла пожежа.

Режисерові програми «Вести» Ірині Виноградової вдалося врятувати відзнятий матеріал. Технічному директору Станіславу Буневічу вдалося перевезти управління телемовленням країни в будівлю Всеросійської ГТРК на Ямській Поле. Мовлення каналу було відновлено, «РТР» був єдиним телеканалом, що залишилися в ефірі і показав відбуваються події[4]. Мовлення велося в поспіх обладнаній студії на цокольному поверсі при вимкненому світлі. Пізніше в будинку навпроти були виявлені лежання снайперів. За висвітлення подій 1993 року першим заступником Голови Уряду Росії Володимиром Шумейко програмі «Вести» були подаровані камінний годинник.

Показавши важливі події, «Вести» стають найвпливовішою програмою. В цьому ж році Юрій Ростов, Владислав Флярковський та Олександр Гурне були призначені кореспондентами Вістей за кордон, а головним редактором Дирекції інформаційних програм став Олександр Нехорошев.

З 1994 року стала виходити програма-коментар «Подробиці», ведучим якої став політичний оглядач вістей Микола Сванідзе. У жовтні 1995 року на РТР з ОРТ перейшла програма «Іванов, Петров, Сидоров».

У 1996 році Олег Попцов, Анатолій Лисенко, Олександр Підгорбунський та Олександр Нехорошев були звільнені зі своїх посад. Програма «Подробиці» була закрита. Новим Головою Всеросійської державної телерадіокомпанії став Едуард Сагалаєв, Генеральним директором Російського телебачення став Кирило Легат, Головним редактором Дирекції інформаційних програм Російського Телебачення Борис Непомнящий. На каналі з'явилися ряд нових програм — інформаційно-аналітична програма «Дзеркало», ведучим якої став Микола Сванідзе, актуальне інтерв'ю «VIP», ток-шоу «Відкриті новини», ведучими якої стали Едуард Сагалаєв, Світлана Сорокіна та Оксана Найчук а виробником приватна телекомпанія АТВ.

У 1997 році головою Всеросійської державної телерадіокомпанії став Микола Сванідзе. Програми «VIP» та «Відкриті новини» були закриті, була звільнена ведуча « Вістей» Світлана Сорокіна[5].

1 листопада 1997«РТР» змінює назву на«РТР-1», змінився логотип. Причина зміни назви — створення нового телеканалу«РТР-2» (нині « Росія К»).

8 травня 1998 до складу ВГТРК увійшли регіональні телерадіокомпанії. З цього моменту «РТР» мовить на 54 мовах народів Росії, ВГТРК перетворюється в найбільший медіахолдинг Європи. Загальним стає не тільки оформлення каналу, а й редакційна політика.

7 вересня 1998 в ефір вперше вийшов ранковий блок програми «Доброго ранку, Росія!».

8 вересня 1998«РТР-1» знову змінює назву на«РТР», змінився логотип.

У 2000 році головою Всеросійської державної телерадіокомпанії став колишній генеральний директор НТВ Олег Добродєєв[6]. Канал покинули Анастасія Дадико, Сергій Дадико (перейшли на ТВЦ), Ольга Кукурекин (перейшла на ОРТ). При цьому разом з Добродєєвим з НТВ на канал прийшли Олена Масюк, Аркадій Мамонтов, Євген Ревенко та Михайло Антонов[7]. Була закрита програма «Вести в суботу». Також на канал перейшли Петро Шепотинник та Станіслав Кучер з ТВ-6[8].

З вересня 2001 року щотижневої інформаційно-аналітичною програмою Російського телебачення стає «Вести недели» провідним яким стає Євген Ревенко. Програма «Дзеркало» стало виходити в суботу після восьмигодинних вечірніх вістей. Також, в 2002 році на РТР з НТВ перейшов Олександр Хабаров. У 2002[9] році директором Дирекції інформаційних програм Російського телебачення став Володимир Кулістіков.

11 вересня 2001 в нічному ефірі РТР був проведений експериментальний ефір європейського новинного каналу EuroNews, який з 2 жовтня 2001 року почав віщати в ранковий і нічний час каналу «Культура» < ref> Новини NEWSru.com :: З сьогоднішнього москвичі і жителі Підмосков'я можуть дивитися програми телеканалу Euronews <! — Заголовок доданий ботом -> </ref> (де до цього віщав MTV). З 17 березня 2003 по грудень 2007 року в нічному ефірі каналу з логотипом «Росії» здійснювалася трансляція EuroNews[10].

15 вересня 2001 змінюється логотип каналу. З цього дня у всіх каналів ВГТРК загальні логотипи. Також, з 15 вересня 2001 року перед інформаційними програмами стали з'являтися традиційні годинник кремлівських курантів[11], в інших заставках акцент також робився на державну символіку[12]. Автори — колишній головний дизайнер НТВ Семен Левін і студія «телеательє»[13].

У лютому 2002 року генеральний директор РТР Олександр Акопов залишив займану посаду, замість нього гендиректором каналу став Антон Златопольський. За даними « Известий», Акопов покинув канал через конфліктом з головою ВГТРК Олегом Добродєєвим[14]. Відразу після приходу на посаду новий керівник почав реформу всієї сітки мовлення, починаючи з ранкового ефіру[15].

1 липня 2002 для трансляції передач за межами Росії почав мовлення телеканал «РТР-Планета»[16].

1 вересня 2002 телеканал отримав назву '«Росія»', змінився логотип.[17] Як писав журнал «Кольоровий телевізор» нову назву (телеканал «Росія») звучить більш значуще, ніж абревіатура РТР[18].

8 вересня 2002 на каналі „Росія“ вперше вийшла програма „Спеціальний кореспондент“.

З 1 вересня 2007 року на каналі „Росія“ транслюються передачі колишнього каналу „ Бібігон“. З вересня 2007 по вересень 2008 року під час даних передач логотип телеканалу „Росія“ адаптувався під логотип „ Бібігона“.

1 липня 2008 для трансляції передач на території Білорусі розпочав роботу телеканал „РТР-Білорусь“[19].

24 грудня 2008, після програми „Вести +“ канал змінив логотип.

1 квітня 2009 в день 200-річчя письменника Миколи Гоголя і в зв'язку з виходом в прокат фільму „Тарас Бульба“ канал на один день замість напису „Росія“ в логотипі і заставках відобразив назву фільму.

1 січня 2010 канал отримує назву„Росія-1“, змінився логотип.

З 15 березня 2012 логотип каналу„Росія-1“ трохи змінений, в логотипі змінений шрифт напису„Росія“.

Логотип[ред.ред. код]

  • Телеканал змінив 10 логотипів. Нинішній 11-й за рахунком.

Годинники[ред.ред. код]


Кінопроекти[ред.ред. код]

Телеканал брав участь у виробництві та просуванні кількох гучних російських серіалів і фільмів:

Телеведучі каналу[ред.ред. код]

На даний час анонси каналу озвучує Олександр Клюквин.

Провідні і співробітники минулих років[ред.ред. код]

У творчому колективі каналу в різний час працювали такі відомі люди:

Меморіал телеканалу Росія-1[ред.ред. код]

Вічна пам'ять пішли з життя телеведучих і співробітників телеканалу Росія-1[ред.ред. код]

Програми[ред.ред. код]

Керівники[ред.ред. код]

Генеральні директори[ред.ред. код]

Головні редактори[ред.ред. код]

  • Олександр Акопов

Генеральні продюсери[ред.ред. код]

Головні режисери[ред.ред. код]

Критика[ред.ред. код]

У квітні 2006 р. телеканал «Росія» показав майстерно знятий фільм «Велика таємниця води», який інакше як пасквілем на світову науку назвати не можна.

В кінці 2006 р. фільм отримав три премії «ТЕФІ». Тим самим телевізійних справ майстра переконливо продемонстрували, що для них найголовніше — рейтинг, навіть якщо він досягається ціною грубого обману. А те, що при цьому абсолютно безсоромно зневажається наука, що людям нав'язуються середньовічні уявлення, організаторам преміального балагану байдуже …

  • У березні 2011 протоієрей В'ячеслав (Пушкарьов), зав. місіонерським відділом Іркутської єпархії Руської Православної Церкви, дав оцінку позиції телеканалу в освітленні конфлікту в Лівії:
    … два місяці тому Каддафі був надійним партнером Росії, тепер він став «диктатором» і «вбивцею власного народу». Яка метаморфоза! При всьому цьому очевидний однобокий підхід до висвітлення проблеми. Наші телеканали обрали для себе лінію наслідування західним ЗМІ … Виходить, що наші журналісти і редактори є прихильниками заколотів і державних переворотів і їм наплювати на конституційний лад? .. Наші центральні ЗМІ пішли на поводу у політики і, порушуючи основні норми журналістської етики, показали всьому світу і нам найвищий рівень свого власного непрофесіоналізму і заангажованості. Адже вони безсовісним чином стали використовувати методику подвійних стандартів у своїй «роботі» … Чи знайдуть наші ЗМІ, а особливо канал Росія і Перший канал, в собі сили і рішучість зізнатися в нечесності і попросити вибачення у лівійського народу та його лідера? Сумніваюся. — Мерзенна ситуація, крім того вони позбавили нашу країну величезних грошей в Лівії, виражених у величезних відбулися контрактах, і при цьому ні копійки за це не заплатять. Так просто пропустити повз вуха цю брехню не можна … завтра вони [телеканали] будуть підбурювати до заколотів і вбивств вже наш власний народ, а наше уряд будуть називати злими словами, обливаючи його брудом, як вони це роблять зараз з Муаммаром Каддафі.

voskres.ru - «Про інформаційну війну»

Цікавий факт[ред.ред. код]

Примітки[ред.ред. код]

  1. Музей радіо і телебачення — Головна сторінка <! — Заголовок доданий ботом ->
  2. а б "" Вести ". Перші двадцять років ". Документальний фільм, 2011.
  3. ВГТРК / Про ВГТРК <! — Заголовок доданий ботом ->
  4. Журналісти «Вістей» згадують події заколоту 1993 < ! — Заголовок доданий ботом ->
  5. 15 років «Вістям». Де зараз Сорокіна і Ростов?
  6. Новини NEWSru.com :: Працівники Російського телебачення проведуть пікет біля будівлі ВГТРК <! — Заголовок доданий ботом ->
  7. .novayagazeta.ru/society/9249.html БЛИСКОМ риб'ячого жиру — Суспільство — Нова Газета <! — Заголовок доданий ботом ->
  8. Журнал Теле -Супутник <! — Заголовок доданий ботом ->
  9. Новини NEWSru.com :: Головний редактор «Вістей» пішов з посади <! — Заголовок доданий ботом ->
  10. НІЧНА ЗАБАВА — Суспільство — Нова Газета <! — Тема доданий ботом ->
  11. XXXXXXXX — Суспільство — Нова Газета <! — — Заголовок доданий ботом ->
  12. РАДУГА зменшився до Триколор — Суспільство — Новая Газета <! — Заголовок доданий ботом ->
  13. Новини NEWSru.com :: 10 вересня відбудеться презентація нового сезону телеканалу РТР <! — Заголовок доданий ботом ->
  14. Кадрова революція РТР — Известия < ! — Заголовок доданий ботом ->
  15. передчасної кончини Телепузики — Суспільство — Нова Газета <! — Заголовок доданий ботом ->
  16. Lenta.ru: Мас- медіа: РТР покаже Західній Європі наші «Вести», «Городок» і серіали, але без реклами <! — Заголовок доданий ботом ->
  17. РТР поміняв назву на телеканал «Росія»
  18. Що крутіше: "Перший канал «чи» Росія «? — Публікації — Перший канал
  19. З 1 липня замість телеканалу „Росія“ в Білорусі почав віщати канал „РТР-Білорусь“ <! — Заголовок доданий ботом ->
  20. Новини NEWSru.com :: Гендиректор РТР Олександр Акопов подав у відставку <! — Заголовок доданий ботом ->
  21. Новини NEWSru.com :: Керівник „Кукол“ Василь Григор'єв призначений головним продюсером телеканалу „Росія“ < ! — Заголовок доданий ботом ->
  22. Телеканал „Культура“. Шумаков Сергій Леонідович <! — Заголовок доданий ботом — >
  23. Теленовини ВІД … — Суспільство — Нова Газета <! — Заголовок доданий ботом ->
  24. Пикалев А. » Цвіль "- їсти подано! // сайт РАЦВРС
  25. Белодуров Г. Фільм «Вода»: документальна брехня // Журнал «Ненудний сад»
  26. Генеральний продюсер телеканалу «Росія» Сергій Шумаков: «Наша країна так чудово влаштована, що кількість героїв у нас — неосяжне» — Известия <! — Заголовок доданий ботом ->

Посилання[ред.ред. код]


Телебачення Це незавершена стаття про телебачення.
Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її.