Росія-24

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Росія-24
Rossiya-24 Logo.svg
Країна РосіяРосія
Місто реєстрації Москва
Зона мовлення Земля
Формат зображення 576i 4:3 / 16:9 (SDTV)
Мультиплекс (DVB-T2) Перший
Власник(и) ВГТРК
Заснована 1 липня 2006
Інтернет vesti.ru

«Росія-24» — російський інформаційний телеканал. Входить до складу Всеросійської державної телевізійної і радіомовної компанії. Почав мовлення в липні 2006 року.

Історія телеканалу[ред.ред. код]

За неофіційною інформацією, роботи зі створення окремого інформаційного телеканалу велися ще з 2003 року.[1]

  • 15 травня 2006 року — на зустрічі в Сочі з приводу 15-річчя ВГТРК генеральний директор холдингу Олег Добродєєв пообіцяв президенту Путіну запустити інформаційний телеканал[2]
  • 1 липня 2006 року в 19:00 за московським часом почалася трансляція каналу в базовому пакеті НТВ-Плюс.
  • 13 жовтня 2006 року — в ефір вийшов перший випуск програми Весті.net.[3]
  • 1 січня 2007 року — початок ефірного мовлення. Першим містом стала Тюмень, 1 лютого 2007 року — Орел, 5 лютого 2007 року — Воронеж, влітку 2007 року близько 40 регіонів.
  • 7 лютого 2008 року — початок мовлення на західному узбережжі США.[4]
  • 19 травня 2008 року — починається безкоштовне розповсюдження сигналу телеканалу у кабельних мережах Сербії.[5]
  • 9 жовтня 2008 року — початок мовлення на ефірній частоті в Киргизії.[6]
  • 17 листопада 2008 року — телеканал увійшов до трійки найвпливовіших засобів масової інформації.[7]
  • 18 листопада 2008 року — телеканал став лауреатом конкурсу «Найкраща телекомпанія року», проведеного Національною асоціацією телерадіомовників.[8]
  • 15 жовтня 2009 року — телеканал став лауреатом премії «Золотий промінь» в номінації «Інформаційний канал».[9]
  • 20 листопада 2009 року — на церемонії Hot Bird TV Awards телеканал отримав спеціальний приз Eutelsat.[10]
  • 1 січня 2010 року — опівночі за московським часом відразу після новорічного звернення президента РФ змінив логотип «Росія-24».
  • 15 березня 2010 року — помінялося ефірне оформлення, стилізоване під оновлений бренд.
  • Квітень 2011 року — оновлення стилю, розпочате взимку 2010-11 року.
  • 1 липня 2011 року — 5-річчя телеканалу.
  • Вересня 2011 року — оновлення заставок каналу. На нових заставках переважають блакитні квадрати і помаранчеве сяйво.
  • Березень 2014 року — під час російської окупації Криму телеканал захопив частоти місцевої «Чорноморської телерадіокомпанії», яка володіє ліцензіями на ці частоти до жовтня 2015, трансляцію якої 3 березня було силою зупинено.[11]

Програми[ред.ред. код]

  • «Вести» — головна інформаційна програма. Виходить кожні півгодини.
  • «Весті.Економіка» — огляд головних економічних подій дня. Виходить два рази протягом години.
  • "Вести. Культура "- огляд культурних подій. Готується власної інформаційної службою телеканалу «Росія 24».
  • "Вести. Регіон "- огляд подій з регіонів. Готується регіональними відділеннями ВГТРК.
  • «Вести. Спорт » — огляд спортивних подій. Готується інформаційною службою телеканалу «Росія-2».
  • "Вести. Погода "- прогноз погоди в найбільших містах країни.
  • "Вести. Net "- огляд подій з життя Інтернету. По буднях розповідає про головну подію дня, а по вихідних Олександр Плющев підводив підсумки тижня. Після звільнення Олександра Плющева програму веде Павло Кушелєв.
  • «Вести Підмосков'я» — щотижнева програма про події в Московській області. Готується телекомпанією «Подмосковье».
  • «Вести Співдружності» — новини країн СНД. Готується міждержавної ТРК «Мир».
  • «Без коментарів» — відеохроніка деяких головних чи незвичайних подій дня.
  • « Індустрія кіно» — авторська програма Івана Кудрявцева про кіноіндустрії.
  • «Космонавтика» — репортажі про підготовку до космічних польотів і найважливішим досягненням в сфері космонавтики. Готується телестудією Роскосмоса.
  • «Медіаіндустрія» — розповідає про те як влаштовані книжкові видавництва, газети, журнали, радіостанції і телеканали, Інтернет-ЗМІ.
  • «Моя планета» — блок програм однойменного каналу ВГТРК.
  • «Парламентський час» — огляд головних подій з життя Державної Думи Росії.
  • «Пульс» — огляд найважливіших подій у галузі медицини. Ведучий — Олександр Малих.
  • «Репліка» — публіцистична рубрика, в якій Максим Соколов та Олександр Привалов міркують про важливу подію дня.
  • «Російські технології» — програма про останні розробки російської оборонної промисловості та машинобудування. Проводиться спільно з держкорпорацією «Ростехнології».
  • «СНД» — огляд головних подій у країнах пострадянського простору. Ведучий — Кирило Танаєв.
  • «Події тижня» — огляд найбільш запам'яталися подій тижня, що минає.
  • «Страхове час» — щотижнева програма про страхування. Проводиться спільно з компанією «Росгосстрах». Ведучий — Андрій Батурин.
  • «Церква і світ» — актуальні події суспільного і церковного життя. Ведучий — архієпископ Волоколамський Іларіон, голова Відділу зовнішніх церковних зв'язків Московського Патріархату.
  • «PROтурізм» — вона присвячена розвитку внутрішнього туризму в Росії. Ведучі — Ганна Кастерова та Олександр Радьков керівник Федеральне агентство з туризму.

Провідні[ред.ред. код]

Мовлення[ред.ред. код]

Міста з аналоговим ефірним мовленням[ред.ред. код]

Міста з цифровим ефірним мовленням[ред.ред. код]

В інших містах телеканал мовить як обов'язковий телеканал в базовому пакеті кабельного аналогового і цифрового телебачення.

Телеканал «Росія-24» входить до складу першого мультиплексу цифрового телебачення DVB-T2.

Мовлення з супутників[ред.ред. код]

Супутник Частота Поляризація Швидкість FEC Формат
Експрес-А4 @ 14,0°W 3625 права 16200 3/4 MPEG-4
HotBird-6 @ 13,0°E 11034 вертикальна 27500 3/4 MPEG-2
Експрес-АМ2 @ 40,0°E 10967 вертикальна 20000 3/4 MPEG-4
Ямал 202 @ 49,0°E 3706 ліва 34075 3/4 MPEG-2
Intelsat 904 @ 60,0°E 11675 вертикальна 29700 2/3 8PSK MPEG-4
Ямал 201 @ 90,0°E 11093 вертикальна 26470 3/4 MPEG-2
Експрес-АМ33 @ 96,5°E 11484 вертикальна 11160 2/3 8PSK MPEG-4
Експрес-А2 @ 103,0°E 3627 права 16200 3/4 MPEG-4
Експрес-АМ3 @ 140,0°E 3467 права 12581 3/5 8PSK MPEG-4

Нагороди та премії[ред.ред. код]

  • 18 листопада 2008 — телеканал став лауреатом конкурсу «Краща телекомпанія року», проведеного Національною асоціацією телерадіомовників[12].
  • 26 вересня 2009 — телеканал став лауреатом премії «ТЕФІ-2009» у номінації «Спеціальний приз Академії Російського Телебачення»[13][14].
  • 15 жовтня 2009 — телеканал став лауреатом премії «Золотий промінь» в номінації «Інформаційний канал»[15].
  • 20 листопада 2009 — на церемонії Hot Bird TV Awards телеканал отримав спеціальний приз Eutelsat[16].
  • 9 грудня 2012 — телеканал став переможцем Всеросійського конкурсу журналістських робіт у рамках IV Всеросійського фестивалю з тематики безпеки і порятунку людей МНС Росії «Сузір'я мужності» в номінації «Кращий документальний фільм або репортаж» за фільм «Москва, МНС. Як все починалося»[17].
  • 6 грудня 2013 — переможцями Всеросійського конкурсу журналістських робіт у рамках V Всеукраїнського фестивалю з тематики безпеки і порятунку МНС Росії «Сузір'я мужності» стали: в номінації «За професійне висвітлення діяльності МНС РФ» - головний редактор Євген Бекасів, в номінації «За професійні журналістські якості та інформаційну підтримку МНС РФ» - журналіст і ведуча Катерина Гринчевская[18].

Критика[ред.ред. код]

Після створення каналу більшість експертів говорило про те, що телеканал є політичним проектом і буде впливати на громадську думку перед парламентськими і президентськими виборами 2007 і 2008 років[19][20]проте останнім часом телевізійні критики говорять про високий професійний рівень каналу[21][22]

Висвітлення подій в Україні[ред.ред. код]

На думку Єлизавети Сурганової і Костянтина Бенюмова з Lenta.ru в ході висвітлення подій в Україні «Росія-24» відійшла від нейтральної позиції. Так, у своєму ефірі вона повідомляла про те, що на Майдані діють провокатори, а підрозділи «Беркута» - «єдине, що не дає перерости цього в громадянську війну». Незважаючи на те, що запрошені експерти визнавали наявність у Києві мирних протестувальників, всіх загиблих 20 лютого «Росія-24» охрестила бойовиками. Журналіст телеканалу зазначив, що не розуміє, навіщо їх тіла фотографують і показують в ефірі українські ЗМІ, але додав, що, «можливо, таким чином, вони намагаються викликати жалість західних політиків». При цьому телеканал звинувачував іноземні ЗМІ в перекосі і тиску на українську владу, які, на думку державних журналістів, говорять лише про втрати серед протестуючих і звинувачують у загибелі людей керівництво України[23].

Заборона мовлення на території України[ред.ред. код]

24 липня 2014 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення оголосив, що зміст програм каналів «Перший канал. Всесвітня мережа», «РТР-Планета», «Росія-24», «НТВ-Мир», ТVCI («ТВ-Центр»), «Росія-1», НТВ, ТНТ, «П'ятий канал», «Зірка " (телеканал)», Рен-ТВ, LifeNews, RT, РБК не відповідає вимогам Європейської конвенції про транснаціональному телебаченні і ч. 1 ст. 42 закону України «Про телебачення і радіомовлення», тим самим заборонивши їх трансляцію на території України[24].

Обмеження мовлення російських каналів в Україні було розкритиковано як керівництвом Росії, так і самими каналами. МЗС Росії назвав відключення російських телеканалів наступом на свободу ЗМІ, а гендиректор "Першого каналу" Костянтин Ернст закликав українську владу скасувати рішення, яке "суперечить нормам міжнародного права та інтересам абонентів". Неоднозначно це рішення сприйнято і в Європі - представник ОБСЄ зі свободи ЗМІ Дунья Міятович називала призупинення мовлення обмеженням свободи слова. Проте пізніше Міятович заявила, що така практика може бути обґрунтованою, якщо вона служить "захист фундаментальних цінностей". МЗС РФ закликав Міятович уникати у своїй діяльності подвійні стандарти і вибіркового підходу[25].

Примітки[ред.ред. код]

  1. | title = «Вічності» другого каналу | author = Аліна
  2. пообіцяв президенту російську
  3. / detail/40741.php | title = «Весті.net» коментують новини
  4. id = 161607 & cid = 9 | title = «Вести» прийшли на Західне узбережжя США | author = Михайло
  5. / doc.html? id = 182319 & cid = 9 | title = У Сербії будуть дивитися «Вести»
  6. . html? id = 214735 & cid = 7 | title = Телеканал «Вести» вийшов в
  7. = 103385 | title = Ділові кола найбільше цінують «Вести-24» | date = 2008-11-17 | publisher = Радіо «Маяк» | accessdate = 2010-01-02 | deadlink = 404
  8. doc.html? id = 224570 & cid = 1 | title = «Вести» — переможець конкурсу "Найкраща телекомпанія
  9. doc.html? id = 320827 & cid = 7 | title = «Вести» — лауреат премії "Золотий
  10. -list / | title = 2009 Winners List | date = 2009-11-20 | publisher = Hot Bird TV
  11. «Російський телеканал захопив ефірні частоти в Криму». pravda.com.ua. 2014-03-06. Процитовано 2014-03-06. 
  12. ««Вести» - победитель конкурса «Лучшая телекомпания года»». Вести.Ru. 2008-11-18. Архів оригіналу за 2012-02-22. Процитовано 2014-12-28.  (рос.)
  13. «Победители «ТЭФИ-2009» в номинациях категории «Лица»» (DOC). Фонд «Академия Российского телевидения». Процитовано 2014-12-28.  (рос.)
  14. Сусанна Альперина. (2009-09-27). «Северная сто «Лица»». «Российская газета». Процитовано 2014-12-28.  (рос.)
  15. ««Вести» - лауреат премии «Золотой луч»». Вести.Ru. 2009-10-15. Архів оригіналу за 2012-02-22. Процитовано 2014-12-28.  (рос.)
  16. «2009 Winners List». Hot Bird TV Awards. 2009-11-20. Архів оригіналу за 2012-02-22. Процитовано 2014-12-28. 
  17. «Церемония награждения победителей IV Всероссийского фестиваля «Созвездие мужества», организованного МЧС России, прошла в Московском дворце молодежи 9 декабря». Официальный сайт МЧС России. 2012-12-09. Процитовано 2014-12-28. 
  18. «Пучков наградил лауреатов V фестиваля «Созвездие мужества»». Сетевое издание «Интерфакс—Россия». 2012-12-06. Процитовано 2014-12-28. 
  19. news/2007/02/22/25490.shtml | title = Кремль виводить в ефір новий передвиборний ресурс | date = 2007-07-22 | publisher = Загальна web
  20. rund um die Uhr | author = Manfred Quiring. | date = 2006-07-03 | publisher = Die
  21. телевізора
  22. = «Інше», кабельно-супутникове телебачення в боротьбі з традиційним ТБ за глядача, гроші і вплив | date = 2009-11 — 30 | work = Година преси. Дивимося телевізор | publisher = Радіо
  23. ««Так называемые демонстранты». Что говорят о событиях на Украине в российских и западных СМИ». Lenta.ru. 2014-02-21. Процитовано 2014-12-28.  (рос.)
  24. «МВД Украины решило контролировать запрет вещания российских каналов». Взгляд. Процитовано 2014-12-28.  (рос.)
  25. «Суд Киева может запретить вещание на Украине 4 российских каналов». РИА Новости. Процитовано 2014-12-28.  (рос.)


Посилання[ред.ред. код]


Телебачення Це незавершена стаття про телебачення.
Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її.