ТВі

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
(Перенаправлено з TVi)
Перейти до: навігація, пошук
ТВі
TVI logo.png
Країна Україна Україна
Місто реєстрації Київ
Зона мовлення 60,5% міст України 50 000+
Власник(и) ТОВ «ТРК „ТелеРадіоСвіт“»
Керівник(и) Вячеслав Басович[1]
Заснована 17 березня 2008 року
Інтернет tvi.ua

ТВі (вимовляється як ті-ві-ай) — український телеканал, який почав мовлення 17 березня 2008 року[2]. Телеканал покриває 60,5% міст з населенням більше 50 000 людей і 85% кабельних мереж України[2]. Мовлення здійснюється переважно за допомогою супутника Amos 2 (4° зах. д.)[2]. 60% глядачів телеканалу є абонентами компанії «Воля»[3].

За даними дослідження, проведеного в червні 2012 року Академією української преси, новини на ТВі оцінюються як більш збалансовані, ніж на інших національних каналах[4]. Видання The Global Journal відзначало, що телеканал справедливо надає ефірний час опозиційним партіям і зачіпає такі суперечливі теми як особисте багатство правлячих «еліт» в Україні та державні закупівлі, а також повідомляє про корупцію та ухиляння від податків вищих чиновників[4].

Історія[ред.ред. код]

Заснування. Конфлікт Кагаловського та Гусинського[ред.ред. код]

Голова редакційної ради
Микола Княжицький

За даними «Коммерсанта», в квітні 2008 року структури колишнього топ-менеджера компанії «ЮКОС» Костянтина Кагаловського та засновника телекомпанії «НТВ» Володимира Гусинського заснували на паритетних засадах Yota Ventures LLC для розвитку в Україні кабельного і супутникового телеканалу[5]. Кожна зі сторін внесла в спільне підприємство приблизно по 12 млн доларів[5]. Генеральним директором телеканалу ТВі став Микола Княжицький[6], а головним редактором в червні 2008 року став російський журналіст Євген Кисельов[7].

У 2009 році між акціонерами виник бізнес-конфлікт, причиною якого був названий продаж Гусинським телеканалу власного продукту за завищеною ціною[6]. В результаті, Гусинський вийшов зі складу засновників, а головний редактор Євген Кисельов прийняв рішення про звільнення[8].

У березні 2012 року видання «Росбалт» повідомило, що місце Гусинського в якості співвласника каналу зайняв Борис Березовський[6]. Однак генеральний директор ТВі Микола Княжицький заявив, що реальним бенефіціаром каналу є Костянтин Кагаловський[9]. Тоді ж він відзначив, що канал був заснований не Гусинським і Кагаловським, а ним особисто, і статутний фонд становив 40 000 гривень або 5000 доларів[9].

Проблеми з частотами та ліцензіями[ред.ред. код]

У травні 2010 року головним редактором ТВі став український журналіст Віталій Портников[10]. На початку червня 2010 року суд задовольнив вимоги групи телеканалів «Інтер», анулювавши прийняте за півтора роки до цього рішення Нацради про виділення ТВі і «5 каналу» частот на мовлення[11]. Журналісти цих телеканалів заявили про вплив на судове рішення керівника СБУ Валерія Хорошковського, який одночасно був власником групи «Інтер»[12].

У березні 2011 року журналісти ТВі вирішили запустити п'ять нових телеканалів: «ТВі. Історія», «ТВі. Бізнес», «ТВі. Культура», «ТВі. Стиль» та інформаційний канал «Інфо-24», подавши заяву на отримання ліцензії на останній[13]. Нацрада мала розглянути заяву протягом місяця, проте тільки в червні повернула ліцензійні документи, прийнявши рішення не видавати ліцензію[14]. У липні компанія «Інфо24» подала позов проти Нацради з вимогою видати їй ліцензію[15]. У грудні Нацрада видала ліцензію компанії «Інфо24» для каналу з логотипом ТBinfo[16].

Конфлікт з податковою службою[ред.ред. код]

У квітні 2012 року генеральний директор ТВі Микола Княжицький повідомив в ефірі про тиск на телеканал з боку податкових органів, оскільки на ТВі прийшла чергова податкова перевірка, попри те, що за кілька місяців до цього канал уже перевіряли[17]. Через два тижні Княжицький заявив, що співробітники податкової міліції «почали тероризувати» осіб, які надавали послуги телеканалу[18]. Податкова служба заявила, що «телеканал скористався послугами конвертаційно-транзитного угруповання на суму понад 2,2 млн грн.»[19].

У липні 2012 року податкова повідомила про порушення кримінальної справи стосовно Княжицького за ухилення від сплати податків на суму понад 3 млн гривень[20]. За словами Княжицького, телеканал при сплаті податків зараховував неповернене йому державою ПДВ[20]. Прес-служба президента Януковича випустила повідомлення про те, що президент висловив своє занепокоєння і доручив перевірити законність відкриття справи[21].

У липні ТВі також запустив нову бета-версію свого сайту tvi.ua. Заявлялося, що ресурс буде не просто сайтом каналу, а самостійним проектом, над яким працюватиме окрема редакція[22].

Акція на підтримку каналу у Білій Церкві

20 липня — телеканал без попередження було відключено кабельною мережею «Тріолан» у 11 містах України[23]. 13 серпня трансляцію каналу також припинив оператор кабельного телебачення міста Донецьк[24]. 5 вересня зі стандартного пакету виключив канал ТВі і один з найбільших операторів супутникового телебачення «Воля», хоча і дозволив охочим безкоштовно на три місяці підписатися на дорожчий пакет, в який входить канал[25].

Представник організації «Репортери без кордонів» назвав те, що відбувається, залякуванням українських журналістів перед виборами[26]. США закликали владу України припинити переслідування за цією справою і забезпечити плюралізм і незалежність ЗМІ[27][28]. У результаті прокуратура скасувала постанову податкової міліції про порушення кримінальної справи проти Миколи Княжицького[29].

8 вересня відбулися акції на підтримку ТВі у багатьох містах України.[30] Наймасовіша з них відбулася у Києві на Михайлівській площі, куди прийшло понад тисячу людей.[31]

Окружний апеляційний суд міста Києва зобов'язав ТВі виплатити Податковій службі 4 мільйони гривень. Якщо цього не було б зроблено до 23 вересня — робота каналу була би заблокована. У бюджеті каналу цих грошей не було. 13 вересня телеканал оголосив збір коштів[32] і 24 вересня перерахував близько 4 млн грн. на рахунок податківців[33].

21 вересня 2012 року Арсеній Яценюк заявив, що Об'єднана опозиція виділить 2 млн грн. з передвиборчого фонду на погашення боргів телеканалу ТВі[34].

17 вересня 2012 року президент України Віктор Янукович доручив Національній раді з питань телебачення і радіомовлення розібратися із ситуацією, що склалася навколо телеканалу ТВі[35]. Генеральний директор «ТВі» Микола Княжицький прокоментував це як спробою з боку Януковича отримати легітимізацію виборчого процесу, а політолог Сергій Таран — спробою перекласти відповідальність з себе на інших[36].

Балотування Княжицького у депутати[ред.ред. код]

30 липня 2012 року стало відомо, що генеральний директор ТВі Микола Княжицький балотуватиметься до Верховної ради України за списком «Об'єднаної опозиції „Батьківщина“» під 11-м номером; на час кампанії він взяв відпустку[37]. Тоді ж стало відомо про балотування журналіста ТВі Костянтина Усова за 134-м округом в Одеській області теж від «Об'єднаної опозиції „Батьківщина“»[38]; через день він написав заяву на звільнення з ТВі[39].

У листопаді 2012 року, у зв'язку з обранням Княжицького депутатом, президентом телеканалу став Віталій Портников. Наталія Катеринчук зайняла посаду генерального директора. Княжицький залишився головою редакційної ради на громадських засадах[40].

Зміна структури власності[ред.ред. код]

Призначення нового генерального директора та страйк колективу[ред.ред. код]

23 квітня 2013 року на офіційному сайті tvi.ua був опублікований прес-реліз[41], за яким структура власності компанії була змінена, новим генеральним директором призначено журналіста Артема Шевченка, а Наталію Катеринчук, відповідно, звільнена. На загальних зборах колективу в якості нового інвестора був представлений американський бізнесмен Олександр Альтман.

Первісний власник ТВі Костянтин Кагаловський заявив про рейдерське захоплення каналу[42]. Колектив телеканалу оголосив страйк до вирішення конфлікту[43]. Новий генеральний директор наступного дня звільнив ведучого Павла Шеремета, назвавши його провокатором[44].

Цього ж дня з'явилася інформація про придбання телеканалу однією з афілійованих комерційних структур Хорошковського за $350 млн.[45] Аналітики вважають, що на його базі олігарх створює свій новий медіа-холдинг.

« Підтвердженням цього служить причетність його компаній до купівлі телеканалу ТВі. Бізнес-структури Валерія Хорошковського пов'язані з новозеландської компанією Balmore Invest Limited, яка, за даними Миколи Княжицького, володіє 95% телеканалу ТВі.[46]
Оригінальний текст (рос.)

Подтверждением этого служит причастность его компаний к покупке телеканала ТВi. Бизнес-структуры Валерия Хорошковского связаны с новозеландской компанией Balmore Invest Limited, которая, по данным Николая Княжицкого, владеет 95% телеканала ТВi.

 »

Директором з розвитку каналу, за інформацією ЗМІ, мав стати Максим Карижський, політконсультант Валерія Хорошковського.[47]

У прес-службі Валерія Хорошковського запевняли, що він не має жодного вiдношення нi до одної зі сторiн конфлiкту щодо каналу ТВі і нiколи не прагнув придбати даний канал.[48][49]

З червня 2013 року — шеф-редактор Сергій Руденко. В жовтні на каналі розпочалася його програма «Книжкова полиця».

У липні 2013 року новим генеральним директором каналу став Вячеслав Басович.[50]

Звільнення колективу[ред.ред. код]

Страйк колективу продовжувався, але нове керівництво не мало намірів виконувати вимоги журналістів. Натомість, почався набір альтернативних ведучих та співробітників, в тому числі з телеканалів Інтер та ICTV.

29 квітня ведучому програми «Сьогодні про головне» та голові профспілки ТВі Мустафі Найєму керівництво висунуло ультиматум: або він вийде в ефір, або його буде звільнено. Після цього Мустафа звільнився сам, а разом з ним — ще 30 членів колективу[51]. Того ж дня Мустафа Найєм заявив, що планує разом з колективом створити новий Інтернет-проект[52].

Євромайдан[ред.ред. код]

Протягом кінця листопада — грудня 2013 року відвідуваність сайту ТВі зросла у 6 разів, незважаючи на масове відключення каналу в кабельній мережі системою «Тріолан» і таким чином канал потрапив до 10-ти найвідвідуваніших в українському інтернеті[53].

Програми[ред.ред. код]

Поточні[ред.ред. код]

  • «World Stories. Закордонні журналісти»
  • «Альбертейнштейн»
  • «Гра в слова і не тільки»
  • «Ділова кухня»
  • «Дорогі депутати»
  • «Знак оклику»
  • «Знак Оклику! Щодня»
  • «Лекції та події»
  • «Особливий формат»
  • «Політклуб Віталія Портникова»
  • «Проти ночі з Павлом Шереметом»
  • «Сьогодні»
  • «Сьогодні про головне»
  • «Сьогодні. Дайджест»
  • «Тендер News з Наталією Седлецькою»

Минулі[ред.ред. код]

  • «Campus 3.0»
  • «Jazz з Олексієм Коганом»
  • «Босяки»
  • «Вечір з Миколою Княжицьким»
  • «Вибори 2012. З іншого боку»
  • «Вільні люди»
  • «Дакар»
  • «Здорове життя з Іриною Трухачовою»
  • «Кабаре „Веселий песець“»
  • «Мамо, я в ефірі!»
  • «Музика для дорослих з М. Бурмакою»
  • «Окрема думка з Єгором Чечериндою»
  • «Підсумки з Вахтангом Кіпіані»
  • «Правда» (2009–2011)
  • «Про обранців»
  • «Про світ»
  • «Революція на канапі»
  • «Сім природних чудес України»
  • «Смак Європи»
  • «Шалений тиждень»

Журналісти та ведучі програм[ред.ред. код]

Примітки[ред.ред. код]

  1. Артем Шевченко більше не є керівником каналу ТВі - дані з Держреєстру Телекритика
  2. а б в «Про телеканал ТВі». Телеканал ТВі. Процитовано 2012-07-20. 
  3. «"Воля-кабель" шантажує ТВі через розгромний сюжет?». Українська правда. 2012-04-26. Архів оригіналу за 2013-06-30. Процитовано 2012-07-23. 
  4. а б Irina Pavlova (2012-07-20). «TBi and Ukraine's Orange Future». The Global Journal. Процитовано 2012-07-21. 
  5. а б Сергей Соболев, Седа Егикян (2009-11-24). «Судебное из вещания». Коммерсантъ Украина. Процитовано 2012-07-20. 
  6. а б в «Украинский канал TVi частично перешел под контроль Березовского». Росбалт. 2012-03-22. Процитовано 2012-07-20. 
  7. Александр Зворский (2008-06-10). «Российский журналист хлебнет украинской свободы». Коммерсантъ Украина. Процитовано 2012-07-20. 
  8. Юлия Рябчун (2009-10-06). «Разговор в прямом эфире». Коммерсантъ Украина. Процитовано 2012-07-20. 
  9. а б Николай Княжицкий (2012-03-28). «Ответ иностранным провокаторам и просьба к украинским журналистам!». Украинская правда. Процитовано 2012-07-20. 
  10. «Портников стал главным редактором ТВі». Корреспондент. 2010-05-12. Процитовано 2012-07-21. 
  11. «5 Канал і ТВі залишили без частот». Українська правда. 2010-06-08. Процитовано 2012-07-21. 
  12. Віктор Міняйло (2010-06-08). «У «5 каналу» і ТВі відібрали частоти: розвиток медіа бізнесу чи тиск на свободу слова». Радіо Свобода. Процитовано 2012-07-21. 
  13. «Николай Княжицкий: «Наши журналисты решили сделать ещё один канал, чтобы ни от кого не зависеть»». Телекритика. 2011-06-16. Процитовано 2012-07-21. 
  14. «Нацрада не дала ліценію журналістам ТВі, які хочуть робити український аналог «Дождя»». Телекритика. 2011-06-16. Процитовано 2012-07-21. 
  15. ««Інфо-24» Княжицького подав два позови проти Нацради». Телекритика. 2011-07-11. Процитовано 2012-07-21. 
  16. «Журналісти ТВі отримали супутникову ліцензію на канал ТВinfo». Телекритика. 2011-12-06. Процитовано 2012-07-21. 
  17. «Княжицький заявив про тиск на ТВі з боку податкової». Телекритика. 2012-04-13. Процитовано 2012-07-21. 
  18. «ТВі заявляє про протизаконні дії податкової міліції і просить нардепів та громадян допомогти». Телекритика. 2012-04-26. Процитовано 2012-07-21. 
  19. «Податкова: ТВі скористався послугами конвертаційно-транзитного угрупування на суму понад 2,2 млн грн». Телекритика. 2012-04-27. Процитовано 2012-07-21. 
  20. а б «Проти Княжицького порушена справа за ухилення від сплати податків на суму понад 3 млн грн». Телекритика. 2012-07-12. Процитовано 2012-07-21. 
  21. «Янукович занепокоєний подіями довкола ТВі і LB.ua». Телекритика. 2012-07-19. Архів оригіналу за 2012-08-08. Процитовано 2012-07-21. 
  22. «ТВі оновив сайт». Телекритика. 2012-07-18. Архів оригіналу за 2012-08-08. Процитовано 2012-07-21. 
  23. «ТВі виключили з кабельних мереж на користь каналу Арбузова». Українська правда. 2012-07-20. Процитовано 2012-07-21. 
  24. Княжицький: Відключення ТВі відбувається за вказівкою Нацради — УНІАН, 05.09.2012.
  25. ТВі відключають, бо він заважає владі перемогти на виборах — Данилюк — Gazeta.ua, 08.09.2012.
  26. ««Репортери без кордонів» заявляють про залякування українських журналістів перед виборами». Телекритика. 2012-07-20. Архів оригіналу за 2012-08-08. Процитовано 2012-07-21. 
  27. «Statement on Prosecutions of Independent Media in Ukraine». USOSCE. 2012-07-26. Процитовано 2012-07-27. 
  28. «США призвали власти Украины прекратить преследование LB.ua и ТВі». LB.ua. 2012-07-26. Процитовано 2012-07-27. 
  29. «Прокуратура закрила справу проти гендиректора ТВі». Українська правда. 2012-07-27. Процитовано 2012-07-27. 
  30. Акції на підтримку телеканалу ТВі пройшли в багатьох містах України — УНІАН, 08.09.2012.
  31. У Києві підтримати ТВі прийшло багато людей, але мало телекамер — УНІАН, 08.09.2012.
  32. tvi.ua
  33. ТВі заплатив податківцям 4,1 млн грн
  34. Опозиція дасть телеканалу ТВі 2 мільйони на погашення боргів. Українська правда. 21.09.2012.
  35. Янукович нарешті «прокинувся» і просить розібратися з відключенням ТВі. Українська правда. 17.09.2012.
  36. Євген Солонина. Янукович почув ТВі під тиском світової спільноти — Княжицький. Раліо Свобода. 18.09.2012.
  37. «Микола Княжицький іде 11-м номером списку «Батьківщини»». Телекритика. 2012-07-30. Архів оригіналу за 2012-08-19. Процитовано 2012-08-05. 
  38. «Костянтин Усов іде у Верховну Раду». Телекритика. 2012-07-30. Процитовано 2012-08-05. 
  39. «Костянтин Усов звільняється з ТВі». Телекритика. 2012-07-31. Процитовано 2012-08-05. 
  40. «На ТВі – нове керівництво». Українська правда - Блоги. 2012-11-27. Архів оригіналу за 2013-01-06. Процитовано 2012-12-31. 
  41. «Телеканал ТВі очолив Артем Шевченко». Телеканал ТВі. 2013-04-23. Процитовано 2013-04-23. 
  42. «Власник ТВі: канал захопили рейдери в інтересах третіх сил». Українська правда. 2013-04-23. Процитовано 2013-04-23. 
  43. «Колектив телеканалу ТВі страйкує». Українська правда. 2013-04-23. Процитовано 2013-04-23. 
  44. «На ТВі почалися перші звільнення». Українська правда. 2013-04-24. Процитовано 2013-04-24. 
  45. Хорошковський за $350 млн купив телеканал ТВі — ЗМІ
  46. Хорошковский на базе канала ТВi создает новый медиа-холдинг(рос.)
  47. Директором по развитию канала ТВi станет консультант Хорошковского(рос.)
  48. У Хорошковського «відхрестилися» від скандалу з ТВі
  49. У Хорошковського запевнили, що не мають жодного відношення до скандалу з ТВі
  50. Артем Шевченко більше не є керівником каналу ТВі — дані з Держреєстру. Телекритика. 26.07.2013.
  51. http://www.pravda.com.ua/news/2013/04/29/6989195/
  52. http://www.pravda.com.ua/news/2013/04/30/6989206/
  53. від 6 грудня 2013

Посилання[ред.ред. код]