The Sun

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
The Sun
Тип щоденна газета
Формат таблоїд

Власник News International
Редактор Домінік Мохан
Заснована 1963
Політична належність популізм, праві
Головний офіс Уоппінг, Лондон
Наклад 2 409 811 (січень, 2013)[1]

The Sun — британський таблоїд, заснований в 1963 році. В середньому в день газету читають близько 7,7 млн людей, із них 56 % складають чоловіки і 44 % — жінки.[2] Належить медіахолдингу News Corporation.Газета The Sun широко відома завдяки історіям про життя зірок, в тому числі скандальним і провокаційним, а також про індустрію розваг (історії і чутки в поп-музиці, телевізійних серіалах тощо).

На третій сторінці газети регулярно друкується фотографія дівчини-моделі у віці від 18 до 27 років топлес. Такий формат третьої сторінки став традиційною рисою газети з 1970 року.

Зміст[ред.ред. код]

  • 1 Історія газети під керівництвом Р.Мердока
  • 2 Правила бізнесу Р. Мердока 
  • 3 Birthday Suit Girl  
  • 4 Скандали 
  • 5 Посилання 

Історія газети під керівництвом Р. Мердока[ред.ред. код]

"Сан" уперше вийшла на ринок 15 вересня 1964 р. На першій смузі справа поміщала помаранчевий диск, символізуючий сонце. Висадившись на Британських островах в 1968 р., австралієць Руперт Мердок в 1969 р. став власником двох лондонських загальнонаціональних газет. Він вправно обійшов Роберта Максвелла, нав'язавши себе сімейству Каррів в ролі виконавчого директора найбільшої у світі по накладу недільної газети "Ньюс оф уорлд", і вже через декілька місяців змістив сера Уільяма Kappa з поста голови компанії.

Придивлявшись до стану справ на Фліт-стріт, напористий австралієць помітив, що "погано лежить" і щоденна "Сан", яку Сесіль Кінг заснував п'ятьма роками раніше, щоб вона зайняла місце збиткової "Дейлі геральд", пов'язаною політичною угодою з Британським конгресом профспілок. У концерні  International Publishing Corporation, в якому командував С. Кінг, в ролі головного здобудчика прибутків вже давно затвердилася популярна "Дейлі міррор".Зробити з "Сан" ще одне багатотиражне видання, заповнене сенсаційно-розважальним матеріалом, виявилося керівникам ІПК не під силу. Нова газета, здавалося, була приречена служити лише тінню "Дейлі міррор".

Між тим у Мердока, що купив "Сан", було досить досвіду по частині торгівлі сенсацією, набутого в його австралійському газетному бізнесі, а рівно журналістів, готових робити газету "На межі порно", чим вона і поталанила мільйонам прихильників - любителів "полунички". У руках Мэрдока "Сан" почала швидко відбивати читачів у "Дейлі міррор".Розгорнулася конкурентна боротьба, яка триває і до цього дня. Лише часом "Міррор" вдається впритул наблизитися до суперниці завдяки додатковим контингентам читачів "Дейлі рекорд" в Шотландії. 

Під керівництвом Мердок "Сан" уперше вийшла 17 листопада 1969 р. з "ексклюзивом" на першій смузі "Сенсація: Кінський допінг", в якому тренер признавався, що використав допінг для коней.  Газета використала елементи дизайну "Дейлі Міррор" - розмір, шапка білі букви на червоному фоні, рубрика "Живі букви" була перейменована у букви", що "Ожили. 

Проте Мердок ввів власні знахідки. Середина 1969 р. - перша в історії національної преси публікація фотографії "Топлесс герл", тобто дівиці з голими грудьми. Осінь 1969 р. - стрибок накладу газети з 650 тис. экз. до 1,5 млн. Середина 1970 р. - почало вже регулярною - щоденною - публікації на стор. 3 газети фотографії напівоголеної "фотомоделі" з нестандартним бюстом. (Уперше Третя сторінка вийшла в друк 17 листопада 1970 року із зображенням німецької моделі Стэфан Рэн).  

Правила бізнесу Р. Мердока[ред.ред. код]

- Ви можете робити з мене демона, використовуючи слово "влада". Але ж в цьому-то уся привабливість, чи не так? У тому, щоб мати трохи владу.

- Спонукаючи людей, ви повинні звертатися до їх свідомості і серця.

- Я не монополіст як такий. Я даю людям вибір.

- Коли ви в медіа, особливо в друкарських, ви знаходитеся в центрі усього найцікавішого, і я не можу уявити собі інше життя, якому я хотів би себе присвятити.

- Це була довга кар'єра, і я робив багато помилок на своєму шляху. Не усі ми невинні.

- Я у бізнесі вже майже 50 років. Якщо ти сприяєш змінам, у тебе обов'язково з'являться вороги. Своїми ворогами я горджуся.

- Я думаю, що газета має бути провокаційною.

- Я вірю, що люди дивитимуться телевізор ще довгий час і що у телеканалів попереду довге життя.

- Ви не можете побудувати сильну корпорацію з великою кількістю комітетів і рад, які повинні консультувати на кожному кроці. Ви маєте бути готові приймати рішення на власний розсуд.

- Я намагаюся не випускати з уваги частковості; не можна устежити за усіма деталями, але треба хоч би відчувати, що відбувається.

- Стань кращим у своїй області - тоді до тебе прийдуть і влада, і стан.

- чи Можемо ми змінити світ? Ні, але, біс візьми, ми усі можемо спробувати.

- Світ міняється дуже швидко. Великий перестане перемагати маленького. Але швидший завжди випередить повільного.

- Ви повинні шукати щілини, де ваші ледачі конкуренти втратили зв'язок із споживачами.

- Якби я слухав своїх критиків, News Corp так і залишилася б невеликою газетною компанією Австралії.

- Я вважаю, що сім'я - батько, мати і діти - мають фундаментальне значення для нашої цивілізації.

- Я не економіст. І усі ми знаємо, що економісти були створені, щоб синоптики виглядали краще на їх фоні.

- Гроші для мене не є рушійною силою. Добре, коли вони є, але я не ставлю їх занадто високо. Що дійсно приносить мені задоволення - так це управління бізнесом.

Birthday Suit Girl [ред.ред. код]

Сорок років тому, коли в західних країнах обіцяна Марксом "примара комунізму" змінилася сексуальною революцією, британська бульварна газета The Sun опублікувала на третій сторінці фотознімок голої до пояса дівчини. За одну ніч стали знаменитостями головний редактор таблоїду і 22-річна модель. Хоча є усі підстави вважати, що дівчина була на два-чотири роки молодше.

Головний редактор газети The Sun сер Альберт Лемб, відоміший під ім'ям Ларрі Лемб, ризикував своєю кар'єрою, але неодмінно хотів підірвати секс-бомбу. 17 листопада 1970 року, в першу річницю повторного виходу таблоїду The Sun, він випустив газетний номер зі святковим фото. На 3-ій сторінці була розміщена чорно-біла фотографія білявої Стефані Ран (Stefanie Rahn) з голими грудьми. З 1973 року ця уроджена німка виступала під дівочим прізвищем своєї матері. Через три роки вона офіційно поміняє своє прізвище і стане Стефані Мерріан (Stefanie Marrian).

Спочатку знімок Birthday Suit Girl розумівся як одноразовий. Але коли через рік наклад газети, завдяки появі на 3-ій сторінці топлесс-моделі, підскочив на 40 відсотків і досяг 2,1 млн екземплярів, від такої вигідної ідеї вирішили не відмовлятися і надалі. Поступово голі дівчатка на третій сторінці стали з'являтися регулярно і у все ризикованіших позах. Організації феміністок і консервативно налагоджені громадяни розглядали ці фото як порнографічні і женоненависництва.

Деякі публічні бібліотеки Сполученого Королівства заборонили газету "Сонце" із-за її "надмірно сексуального змісту". Парламентар від лейбористської партії Олексій Лайон, розмахуючи екземпляром The Sun під час виступу в палаті громад, запропонував віддати газету під суд за непристойність. Через багато років, в 1986 році, деякі невгомонні політики знову спробували, і знову марно, переконати членів парламенту оголосити цей таблоїд поза законом.

Газета часто друкує уривки з книг еротичного змісту, ілюструючи тексти недвозначними картинками. Моделі з третьої сторінки, прямо скажемо, одягнені дуже легковажно, проте ніколи не з'являються на фото повністю голими.

У 2012 р. Руперт Мердок переполохав британський медіаринок одним твитом. Він збирається залишити газету "The Sun" без третьої сторінки, на якій традиційно розміщені фото жінок з голими грудьми.

"Сторінка номер три відходить в минуле. Ви може бути і праві, і я розглядаю можливість її знищення. Ми можемо досягти компромісу з любителями моди", - відмітив видавець у своєму твіттері.

У 2012 році "сторінка номер три" стала мішенню для успішної кампанії британських правозахисників. Вона пройшла без акцій протесту і шумних маршів. Замість цього активісти працювали в супермаркетах, які продають таблоїди. Вони зустрічалися з керівниками великих торгових мереж і вказували їм на протиріччя між офіційною політикою супермаркетів, яка сформульована як "підтримка сімейних цінностей", і голими пані з "сторінки номер три".

Скандали[ред.ред. код]

- Британська газета "Сан" повідомляє, що її співробітники врятували ослицю по кличці Анапка, що брала участь в тих, що викликали скандал парашутних польотах, купивши її у 32-річного власника в Краснодарському краю.

Газета стверджує, що купила ослицю, і тепер вона знаходиться в Москві, де міститься в школі верхової їзди. Очікується, що ослиця пройде ветеринарне обстеження, а потім буде відправлена до Великобританії.

Як повідомлялося, 15 липня на центральному пляжі станиці Голубицкой в Росії організатори парашутних польотів запустили в небо ослицю. Тварина, видаючи нестямні крики, біля півгодини літало над морем на парашуті, керованому з катера. Потім ослицю приземлили звірячим способом: декілька метрів її волочили по воді, після чого в стані напівнепритомності витягнули на берег.

- Британська газета The Sun в номері від 24 серпня 2012 р. опублікувала фотографії голого принца Гаррі попри те, що королівська сім'я просила пресу Сполученого королівства не робити цього. Публікацію редакція видання супроводжувала поясненням.

Фотографії голого принца, пише The Sun, доступні таким, що усім, що бажає на різних сайтах, у тому числі на сайті американського таблоїду TMZ, який перший їх і опублікував. Британська преса посилається на веб-сторінки із зображеннями Гаррі у своїх нотатках про фотографії. Таким чином, усі бажаючі британці мають до них доступ. 

Проте, помічає газета, надати можливість ознайомитися з фотографіями принца який формує образ Великобританії за кордоном, треба і тим, у кого немає інтернету або хто вважає за краще дізнаватися новини з друкарської преси.

The Sun також відмічає, що преса не може порушити недоторканість приватного життя принца Гаррі, оскільки він сам зробив це, роздягшись перед 25 людьми в Лас-Вегасі. Видання нагадує, що коли королівська сім'я просила дотримуватися приватності принца Уільяма і його дружини Кейта Миддлтон під час їх медового місяця, газета це прохання виконала. 

"Фотографії принца Гаррі - це критичний момент в історії британської вільної преси. Абсурдно, що в епоху інтернету газетам ніби The Sun можна заборонити публікувати історії і картинки, які вже бачили мільйони людей у всьому доступній мережі. Для нас життєво важливо опублікувати їх", - робить висновок The Sun. 

Фотографії принца Гаррі, що грає у більярд на роздягання на вечірці в Лас-Вегасі, опублікував TMZ 21 серпня. Королівська сім'я достовірність знімків підтвердила і попросила британські ЗМІ не публікувати їх, пригрозивши поскаржитися на ті, що порушили заборону видання в Press Complaints Commission - орган, контролюючий місцеву пресу. The Sun - перше видання, що не виконало прохання монархів.

- Шотландське відділення газети The Sun напередодні референдуму здивувало своїх постійних читачів, опублікувавши на третій сторінці газети не звичну голу дівчину, а рекламу прибічників незалежності (рекламний модуль зайняв увесь розворот). Втім, газета, що належить Руперту Мердоку, все-таки не відмовилася від публікації голої моделі, але щоб побачити цю фотографію, шотландському читачеві довелося перегорнути газету до 13-ої сторінки. Незважаючи на таку помітну рекламну кампанію у своєму виданні, представники The Sun продовжують наполягати на тому, що вони зберігають нейтралітет на час референдуму і дають рекламне місце, як прибічникам незалежності, так і їх супротивникам. Правда, реклама "Краще разом" в шотландському The Sun з'явилася лише на 20-ій і 30-ій сторінках.

  1. «ABCs: UK National Newspaper Sales 2013». Press Gazette (UK). 8 February 2013. Процитовано 27 березня, 2013. 
  2. «Newspaper Marketing Agency» (англійською). Nmauk.co.uk. 04.11.2008. Архів оригіналу за 2012-04-24. 

Посилання[ред.ред. код]

Газета Це незавершена стаття про друковані видання.
Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її.