Комсомольська правда

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Комсомольська правда
K pravda logo.svgЛоготип
K pravda logo.svg
Тип Щоденна газета
Формат А3

Власник Холдинг "Медіа-партнер"
Видавець ЗАТ «Видавничий будинок „Комсомольська правда“»
Головний редактор Володимир Сунгоркін
Заснована 1925
Головний офіс Москва, Старий Петровсько-разумовській проїзд, б.1/23, стор. 1.
Наклад Щодений випуск — 0,7 млн екз., «товстушка» — 3,0 млн екз.
ISSN 0233-433X

Веб-сторінка:
kp.ru

«Комсомо́льська пра́вда» (рос. Комсомольская правда) — щоденна російська газета, що була заснована 13 березня 1925 року. У радянський період під цею ж назвою — орган ЦК ВЛКСМ. Створена відповідно до рішення XIII з'їзду РКП (б). Перший номер газети вийшов 24 травня 1925 року тиражем 31 тис. екземплярів.

Історія

Газета спочатку орієнтувалася на молодіжну аудиторію, тому в ній було багато науково-популярних і пригодницьких статей. У 19601970-х роках в ній працювали такі журналісти як Голованов і Пісків. З початком перебудови в газеті почали з'являтися соціально-критичні статті, які ще більше підвищили популярність газети. В кінці 1980-х років її тираж досягав 20 млн екземплярів.

«Комсомольська правда» перша в країні випустила кольорову газету: 23 лютого 1984 року вийшов в світ перший номер додатку до газети — тижневик «Співбесідник». Він став культовим виданням для тих, кому тоді було 20. Тираж газети в рекордний термін досяг 1 мільйона 350 тисяч екземплярів. У 1992 році відбулося мирне «розлучення» «Співбесідника» з «Комсомольською правдою» і тижневик реєструвався як самостійне видання. C 1 грудня 1990 року «Комсомольська правда» перестала бути органом ЦК ВЛКСМ, перетворившись на «Всесоюзну щоденну газету». 19 серпня 1991 під час Серпневого путчу газета була заборонена ДКНП і вперше за всю історію не вийшли по графіку номера 19 і 20 серпня. Але вже 21 серпня газета надрукувала всю хроніку подій путчу як історичний документ. У 19902000-і від суспільно-політичної тематики газета помітно змістила акцент уваги на світську хроніку, життя знаменитостей і розвагу читача, ставши одним з найбільших «таблоїдів». Політичний огляд в газеті залишився, але став займати менше місця. Починаючи з 1993 виходить тижневик «Комсомольська правда» (іноді званий «товстуха») із збільшеним об'ємом. Його тираж значно перевищує тираж щоденного номера і досягає 3,1 мільйонів екземплярів.

До 2005 року тижневик виходив по п'ятницях, потім по четвергах. У серпні 2000 року газета першої опублікувала список 118 членів екіпажа затонулого підводного човна «Курськ». В понеділок, 13 лютого 2006 року згорів весь шостий поверх будівлі, де розташовувалася московська редакція «Комсомольської правди». Незважаючи на пожежу, «Комсомолка» залишилася працювати на вулиці «Правди». Редакцію перенесли в будівлю колишньої поліклініки на вул. «Правди», 15. На початку серпня 2007 року «Комсомольська правда» змінила адресу і переїхала на Старий Петровсько-разумовській проїзд (станція метро «Динамо»), де і знаходиться досі. Видавничий будинок займає 3 поверхи в 8-поверховій будівлі Московського швейного об'єднання «Вимпел» (засновано в 1914 році), яке здає значну частину своїх площ під комерційні і інші організації.

Критика

Комсомольську правду часто критикують за тенденційну подачу матеріалу і/або випадки публікування «качок» (неперевіреної інформації). У 1982 році КП опублікувала статтю «Рагу з Синього птаха», написану по листу видних діячів культури. У статті неконструктивній критиці була піддана рок-група «Машина врємєні». Стаття стала помітною подією в контексті боротьби з самодіяльною музикою в цей період, і викликала обурення аудиторії КП. У N125 від 26.08.2008 на стор. 5 опублікувала фотографію Пола Маккартні, якому президент України Віктор Ющенко нібито подарував сорочку з написом «Спасибі тобі, Боже, що я не москаль!», з викривальними коментарями заступника головного редактора газети Леоніда Захарова. Згодом з'ясувалося, що дарована сорочка була білою, а напис сфальсифіковано — його було додано у фотографію засобами редактора зображень. Редакція пізніше визнала помилку, видалила статтю і опублікувала спростування. На думку головного редактора газети «Новий Дністровський кур'єр» Сергія Ільченко, «Сайт „КП“ взагалі перенасичений грубими провокаціями такого роду — він відверто працює на конфронтацію між Україною і Росією».

Нагороди

Див. також

Посилання

Джерела і література

  • Первые пятьдесят «Комсомольская правда» 1925-1975. — Москва : Правда, 1975. — 591 с. (рос.)