Іджтімай Телевізія

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Іджтімай Телевізія
азерб. İctimai Televiziya
İctimai TV (2019-h.h.).png
Країна Азербайджан Азербайджан
Зона мовлення Азербайджан
Мова мовлення азербайджанська
Центр керування Баку
Формат
зображення
16:9 HDTV
Дата початку
мовлення
29 серпня 2005
Власник(и) Громадська телерадіокомпанія Азербайджану
Споріднені канали Іджтімай Радіо
Сайт itv.az

Іджтімай Телевізія ("Громадське телебачення", азерб. İctimai Televiziya (İTV)) — телевізійний канал суспільного мовлення в Азербайджані. Він почав своє мовлення 29 серпня 2005 року після того, як був створений законодавчим актом в 2004 році як перший незалежний суспільний мовник в Азербайджані.[1] Телеканал розташовується в місті Баку і має пов'язану із ним радіостанцію «Іджтімай Радіо».

«Іджтімай Телевізія» фінансується в основному рекламою та урядовими дотаціями.[2] Закон 2004 року про створення телеканалу передбачав, що він фінансуватиметься коштом податків на телевізійні ліцензії з 2010 року,[3] але це положення закону ще так і не запроваджене.[4]

Телеканалом керує Громадська телерадіокомпанія Азербайджану (азерб. İctimai Televiziya və Radio Yayımları Şirkəti), керівним органом якої є рада з дев'яти осіб. Члени цієї ради призначаються Президентом Азербайджану, а Генеральний директор обирається радою і теж затверджується Президентом.[5]

Процедура призначення ради, а також фінансування телеканалу державою, є об'єктом критики зі сторони неурядових організацій, на тій підставі що канал може бути надто сильно пов'язаним з урядом, щоб бути незалежним і неупередженим.[6][7][8] «Іджтімай Телевізія» стала членом Європейської мовної спілки 5 липня 2007 року, що дозволило цьому телеканалу брати участь в подіях, таких як Пісенний конкурс Євробачення, в якому Азербайджан вперше взяв участь в 2008 році.[9]

Після перемоги Азербайджану на Пісенному конкурсі Євробачення 2011, «Іджтімай Телевізія» провела конкурс 2012 року в Баку. Цей телеканал також мав би провести Третє танцювальне Євробачення в Баку, але цю подію відклали на невизначений термін через недостатню кількість учасників.

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Television Channels in Azerbaijan. Міністерство культури і туризму Республіки Азербайджан. Архів оригіналу за 18 лютого 2013. Процитовано 26 березня 2014. (англ.)
  2. Хаджилі, Рашид (2012). Freedom of Media in Azerbaijan. У Hug, Adam. Spotlight on Azerbaijan (London: Foreign Policy Centre): 41. Архів оригіналу за 12 травня 2012. 
  3. Golovanov, Dmitry. Azerbaijan : Public Broadcasting Introduced. IRIS Legal Observations. European Audiovisual Observatory. Архів оригіналу за 18 листопада 2006. Процитовано 26 березня 2014. 
  4. Funds for Azerbaijan Television and Radio Broadcasting Company to be increased. Azeri-Press Agency. 19 October 2013. Архів оригіналу за 22 October 2013. Процитовано 26 March 2014. 
  5. Azeri parliament passes controversial broadcasting law. International Journalists' Network. Sitemap International Center for Journalists. 16 січня 2004. Архів оригіналу за 26 березня 2014. Процитовано 25 березня 2014. 
  6. Azerbaijan and the European Union: A Policy Dilemma. Institute for Reporters' Freedom and Safety. September 2013. с. 17. Архів оригіналу за 26 березня 2014. Процитовано 26 березня 2014. 
  7. Хусейнов, Еміль (2012). Freedom of Expression in Azerbaijan: The Internet as the last island of freedom (PDF). Pluralism and Internet Governance. Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE). с. 90. ISBN 978-92-9234-642-3. Процитовано 26 березня 2014. 
  8. Kazimova, Arifa (18 березня 2011). Media in Azerbaijan: The Ruling Family Dominates TV, the Opposition Has Some Papers (PDF). Caucasus Analytical Digest (Swiss Federal Institute of Technology Zurich: Center for Security Studies) (25): 5. Архів оригіналу за 26 березня 2014. Процитовано 26 March 2014. 
  9. Sand, Jon Ola (2011). Winners All Around. The Business Year. Процитовано 26 березня 2014.