Всеросійська державна телевізійна і радіомовна компанія

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
ВДТРК
VGTRK logo.png
Країна Росія Росія
Місто реєстрації Москва
Зона мовлення Росія Росія
Білорусь Білорусь
Україна Україна
Вірменія Вірменія
Казахстан Казахстан
Польща Польща
Латвія Латвія
Іспанія Іспанія
США США
Заснована 10 грудня 1990 року — радіомовлення
13 травня 1991 року — телемовлення
Інтернет www.vgtrk.com

Всеросі́йська держа́вна телевізі́йна і радіомо́вна компа́нія (скорочено ВДТРК) — російський державний медіахолдинг. Був створений Постановою Президії Верховної Ради Російської Федерації від 14 липня 1990[1]. Систематично займається пропагандою, що направлена проти України i цивiлiзованого свiту.

Генеральний директор — Олег Добродєєв. Обіймає цю посаду з 29 липня 2004 року. З січня 2000-го по липень 2004 року був головою ВДТРК. Заступник Генерального шдиректора — російський пропагандист[2] Дмитро Кисельов.

Першим головою ВДТРК був Олег Попцов, генеральним директором — Анатолій Лисенко.

Історія[ред. | ред. код]

21 червня 1990 I З'їзд Народних Депутатів РРФСР приймає Постанову про засоби масової інформації РРФСР, що приписує Раді Міністрів РРФСР вжити заходів до створення Комітету з телебачення і радіомовлення РРФСР. 14 липня 1990 Президія Верховної Ради РРФСР своєю постановою засновує Всеросійську державну телевізійну і радіомовну компанію.

Першим головою Всеросійської державної телевізійної і радіомовної компанії був призначений колишній заступник головного редактора газети «Московские новости» — Олег Максимович Попцов.

10 грудня 1990 починає мовлення Радіо Росії. Воно почало мовлення на першому радіоканалі разом із Першою програмою Всесоюзного Радіо, а також на другому радіоканалі разом із радіоканалом «Маяк» і третьому радіоканалі разом із Третьою програмою Всесоюзного Радіо. З початку 1991 року «Радіо Росії» стало мовити тільки на третьому радіоканалі разом із радіоканалом «Юність». З серпня 1991 року «Радіо Росії» мовить на першому радіоканалі, «Радіо-1» переміщається на третій радіоканал, «Юність» на окрему радіочастоту.

13 травня 1991 починає мовлення Російське Телебачення (хоча мовлення планувалося розпочати ще з березня 1991 року, та весь час відкладалося), ділячи ефірний час з мовленням Другої програми Центрального телебачення. 16 вересня 1991 було закрито Другу програму Центрального телебачення СРСР, і весь ефірний час на другому метровому каналі перейшов Російському Телебаченню.

6 липня 1992 на четвертому телеканалі починає мовлення канал Російські університети, мовлячи разом з 4-м каналом Останкіно до 16 січня 1994 року, а з 17 січня 1994 року з каналом НТВ, водночас у складі ВДТРК була створена Державна Телекомпанія «Російські університети».

У лютому 1996 року указом Бориса Єльцина Олег Попцов був знятий з посади Голови ВДТРК, незважаючи на протести творчого колективу. Єльцин, лаючись на Попцова, заявив, що в новинах «шмагають чорнуху». Новим головою ВДТРК був призначений президент Московської незалежної мовної корпорації (МНМК) ТВ-6 Москва Едуард Сагалаєв.

11 листопада 1996 канал «Російські університети» припинив мовлення, а його ефірний час перейшов НТВ.

1 листопада 1997 розпочав мовлення просвітницький канал «Культура». Він став мовити на п'ятому метровому каналі замість ДТРК «Петербург — П'ятий канал», мовлення якого було обмежено Ленінградською областю.

8 травня 1998 указом президента Росії «Про вдосконалення роботи державних електронних засобів масової інформації» був створений інформаційний холдинг ВДТРК. На підставі цього указу до складу Всеросійської державної телерадіокомпанії увійшла Загальноросійська радіокомпанія «Маяк» і Російська державна радіомовна компанія «Голос Росії». Постановою Уряду Російської Федерації від 26 лютого 2004 р. № 111 «Про Всеросійську державну телевізійну і радіомовну компанію» всі регіональні дочірні ДТРК перетворені у філії, а ФГУП РТРС виведена зі складу холдингу як самостійна організація.

1 липня 2002 розпочав мовлення канал «РТР Планета», перший у Росії державний канал, що здійснював телевізійне іномовлення.

22 червня 2003 розпочав мовлення на шостому метровому каналі канал «Спорт» (замість каналу «ТВС»).

1 листопада 2004 розпочав мовлення радіоканал «Культура».

1 липня 2005 розпочав мовлення канал «Планета Спорт».

1 липня 2006 розпочав мовлення канал «Вести».

1 вересня 2007 розпочав мовлення канал «Бібігон».

5 лютого 2008 розпочав мовлення радіоканал «Вести».

14 квітня 2009 закрито канал «Планета Спорт».

1 листопада 2009 розпочав мовлення канал «Моя планета».

1 січня 2010 чотири телеканали ВДТРК перейменовують: «Росія» на «Росія-1», «Спорт» у «Росія-2», «Вести» на «Росія-24», «Культура» на «Росія К».

12 лютого 2010 розпочав мовлення канал «2 Спорт 2».

10 серпня 2010 запущений в тестовому режимі платний HD-телеканал «Спорт 1», який з 14 серпня 2010 року почав транслювати всі матчі футбольної прем'єр-ліги Англії[3][4][5].

16 грудня 2010 стало відомо про відкриття ВДТРК нового каналу, присвяченого науці[6].

27 грудня 2010 розпочав мовлення канал «Карусель», замість двох каналів «Теленяня» та «Бібігон».

19 лютого 2011 почав тестове мовлення канал «Наука 2.0».

2 квітня 2011 канал «Наука 2.0» почав регулярне мовлення.

4 квітня 2011 розпочав мовлення канал «Спорт 2».

2 грудня 2011 розпочав мовлення канал «Бійцівський клуб».

1 березня 2012 розпочав мовлення канал «Російський роман»[7][8].

Основні медійні активи ВДТРК[ред. | ред. код]

Регіональні (філії):

Представництва ВДТРК (які не є складовою частиною медіа-холдингу):

Оформлення телеканалів — проєктів ВДТРК[ред. | ред. код]

  • 13 травня 1991 — 14 вересня 2001 — оформлення телеканалів «РТР», «Культура» та «Російські університети» було різним, логотипи розміщувалися в різних кутах екрану.
  • 15 вересня 2001 — 31 грудня 2009 — в оформленні всіх каналів ВДТРК («Росія», «Культура», «Спорт», «Вести», «РТР-Планета», «Планета Спорт», «Бібігон»), окрім «Моєї планети», обов'язково були присутні назва і 3-смуговий прапорець кольорів прапора Росії. З 2002 року логотипи локалізовано в одному куті екрану - правому верхньому.
  • 1 січня 2010 — даний час — присутній синій прямокутник зі словом «РОСІЯ», «PLANETA», «СПОРТ» та інші, поруч червоний квадрат з другим найменуванням (1, 2, «К», 24, «РТР», «RTR»), розміщення у правому верхньому куті лишається незмінним. Логотип у «Моєї Планети» не змінювався.

Голови компанії[ред. | ред. код]

Див. також[ред. | ред. код]

Примітки[ред. | ред. код]

  1. http://vgtrk.com/about Архівовано 18 лютий 2013 у Wayback Machine. про компанію
  2. (рос.) Колегія зі скарг на пресу визнала Кисельова пропагандистом[недоступне посилання з червень 2019]
  3. «Спорт сьогодні», 5 серпня 2010 року, Платний канал ВГТРК «Спорт 1» почне своє мовлення з 10-11 серпня
  4. «Радянський спорт», 5 серпня 2010 року, № 115 (18182), «ВГТРК запускає новий канал і програму про футбол» Архівовано 6 травень 2012 у WebCite
  5. Вести. Ru: ВГТРК запускає новий спортивний канал <! — Заголовок доданий ботом ->
  6. ВГТРК создаст телеканал о науке и модернизации // ТелеВести.ру (рос.)
  7. Джерело
  8. 3515 / Відеозапис початку мовлення каналу «Російський роман»[недоступне посилання з червень 2019]
  9. Известия. Ру: ВГТРК запускає в тестовому режимі новий телеканал про подорожі, історії та науці <! — Заголовок доданий ботом ->. Архів оригіналу за 4 листопад 2009. Процитовано 4 листопад 2009. 
  10. Розпочав роботу новий телеканал ВГТРК «Бійцівський клуб»
  11. Російський Роман
  12. ВГТРК отримала дозвіл на купівлю неефірних телеканалів <! — Тема доданий ботом ->

Посилання[ред. | ред. код]