Звезда (телеканал)

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
ТРК «Звезда»
Zvezda logo.svg
Країна Росія Росія
Зона мовлення Росія Росія
Час мовлення цілодобово
Мова мовлення Російська
Центр керування Москва, Суворовська площа, 2 (2005—2007)
Москва, Проспект Миру, 126 (з 2007 року)
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
Тематика каналу Військово-патріотична
Дата початку
мовлення
20 лютого 2005
Власник(и) Міністерство оборони Російської Федерації
Сайт tvzvezda.ru

«Зірка»рос. Звезда) — всеросійський телеканал патріотично-пропагандистського спрямування, який належить до медіагрупи «Звезда» (ВАТ «Телерадіокомпанія Збройних сил РФ»), що об'єднує радіо «Звезда», телеканал та інтернет-сайти. 100 % акцій медіагрупи належить державі.

Про канал[ред. | ред. код]

Ранні роки[ред. | ред. код]

  • 1998 — Центральна телевізійна і радіомовна студія Міноборони Росії виграє канал на конкурсі.
  • 17 липня 2000 — отримання ліцензії ефірного мовлення. Початок мовлення — 20 лютого 2005 у Москві. З 16 травня 2005 — цілодобовий ефір.
  • вересень 2001 — канал не приступив до ефірного мовлення, отримано попередження від Федерального агентства з друку і масових комунікацій на двотижневий виправний термін.
  • 2004 — через три роки після відмови від початку ефірного мовлення виграв конкурс на 57 ТВК у Москві.
  • З 16 травня 2005 року цілодобовий ефір телеканалу «Звезда» наповнює художній кінопоказ, документальне кіно, програми і передачі про ВС Росії, ток-шоу, науково-популярні, публіцистичні та дитячі програми.
  • з 2006 транслюється в регіонах Росії. З 2007 включений до пакету супутникового мовлення НТВ+. 2009 року отримує статус федерального.

Наповнення[ред. | ред. код]

Юрій Подкопаєв на авіабазі «Хмеймім» окупаційних військ ВКС РФ в Сирії, 22 жовтня 2015 року

Основа наповнення телеканалу — інформаційні та аналітичні передачі про історію, культуру, науку та спорт. Висвітлюються проблеми російської армії, політичне й культурне життя Росії.

Неодноразово канал записував матеріал в місцях дислокації військ РФ, що знаходяться в Сирії і воюють на боці місцевого режиму в громадянській війні.

Незважаючи на те, що канал позиціонується як «патріотичний», це один з найбільш антизахідних новинних каналів Росії.[1] Він має сумнівну репутацію через публікацію упереджених частково або повністю вигаданих новин, що сприяють політиці російського уряду. Серед публікацій каналу є такі:[2]

  • Дев'ять черниць у монастирі в Мілані було згвалтовано біженцями
  • Нацистські зомбі воюють в українській армії на Донбасі
  • Європи хоче замінити населення України біженцями
  • Безвізовий режим з ЄС перетворить Україну на гей-колонію Заходу
  • Україна надає зброю та хімічну зброю терористам Близького Сходу
  • Фінські військові провокації розпочали Зимову війну (1939—1940)
  • Чехословаччина повинна бути вдячна за 1968 рік.[3]
  • Ультраправі мітинги в Празі, які місцеві ЗМІ оцінили від декількох сотень до максимум 2000 учасників, були названі «Звєздою» антиєвропейською демонстрацією з 25 тис. чоловік
  • Під час передвиборчих дебатів 2008 року на «Звєзді» Жириновський образив керівника кампанії Андрія Богданова, й спробував його охоронцям наказати «розбити йому обличчя й розстріляти».[4]

Критика й скандали[ред. | ред. код]

Яценюк і Тимошенко[ред. | ред. код]

22 жовтня 2015 — канал на сайті опублікував повідомлення, що «український прем'єр-міністр Арсеній Яценюк звинуватив лідера партії Батьківщина Юлію Тимошенко в сексуальних домаганнях». Канал посилався на «інтерв'ю», яке нібито брала у Яценюка журналістка російської редакції Radio France Internationale Олена Серветтаз. RFI зазначила, що Олена ніколи не брала інтерв'ю у Яценюка й попередила всіх, хто міг випадково прочитати «новину», що обидва «факти» є вигадкою авторів. Спочатку канал не давав посилань на джерела інформації, а після офіційного спростування з'явилось посилання на сайт «Жива Кубань» (який в свою чергу посилався на радіостанцію Radio France, що жодним чином не пов'язана з RFI).[5]

Мілош Земан[ред. | ред. код]

Листопад 2017 — перед візитом до Москви проросійського президента Чехії Мілоша Земана на сайті каналу оприлюднили публікацію Леоніда Масловського «Чехословаччина, 1968 рік: історія Празької весни».[6]

Основні тези статті:[7]

  • Політика десталінізації Микити Хрущова і визнання сталінських репресій дало ворогам СРСР засіб впливу, щоб вони «могли розтрощити неприступну фортецю СРСР».
  • До 1968 року «Захід готував чехословацьке суспільство до відмови від соціалізму й дружби з СРСР».
  • «Антирадянські сили» розпалювали національну ворожнечу між чехами і словаками.
  • Після смерті Клемента Готвальда, комуніста, який керував Чехословаччиною до 1953 року, наступні президенти «по суті, руйнували країну». Народному господарству завдано збитків, а рівень життя народу знизився.
  • Під час Празької весни в Чехословаччині «почалася прихована підготовка зміни державного ладу».
  • 1968 року члени НАТО проводили зустрічі, де розглядалася можливість виведення ЧССР з соціалістичного табору — "рада НАТО розробив програму «Зефір».
  • Вихід Чехословаччини з соціалістичного табору давав прямий доступ «до кордону СРСР» потенційному супротивникові.
  • Захід підготував смертника Яна Палаха, якого «підпалили, облитого бензином, в центрі Праги, виставивши це як акт самоспалення на знак протесту проти введення військ країн Варшавського договору».
  • Під час Другої світової війни «російської крові з вини Чехословаччини пролито не менше, ніж з вини Угорщини та Румунії».[8]

Статтю згодом видалили, але Земан приніс на зустріч з прем'єром Дмитром Медведєвим її роздруковану копію. Медведєв відповів, що держава не втручається в роботу ЗМІ (хоча канал на 100 % належить державі).[9][7]

Сергій Доренко[ред. | ред. код]

9 травня 2019 року в Москві загинув російський журналіст Сергій Доренко, що підтримував тимчасову анексію Криму Росією. 12 травня на сайті каналу «Звєзда» вийшло інтерв'ю з Оленою Образцовою.[10] Незважаючи на те, що Образцова померла 12 січня 2015 року, в інтерв'ю 2019-го вона «розказувала» про роботу Сергія Доренка.[11]

Після того, як обман викрився, в статті замінили інтерв'ю Образцової на «коментар її доньки», а згодом матеріал з сайту видалили.[12]

Супутникове мовлення[ред. | ред. код]

  1. Експрес АМ3 140° сх.д.
  2. Ямал 201 90° сх.д.
  3. Intelsat 15 85,2° сх.д.
  4. Intelsat 904 60° сх.д.
  5. Бонум 1 56° сх.д.
  6. Ямал 202 49° сх.д.
  7. ABS-1 75° сх.д. (з жовтня 2012)
  8. Eutelsat W4 36° сх.д.

Посилання[ред. | ред. код]

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Paananen, Arja; Pietari (2017-08-01). Venäläinen tv-kanava vääristelee historiaa: ”Suomi ampui Mainilan laukaukset ja provosoi talvisodan Saksan apurina”. Ilta-Sanomat (fi). Процитовано 2019-05-13. 
  2. Dependent media – Russia’s military TV Zvezda. StopFake.org (en-US). 2017-07-20. Процитовано 2019-05-13. 
  3. EuroZprávy.cz. Zemana naštval článek o roku 1968 na ruském webu, hodlá se ohradit | EuroZprávy.cz. eurozpravy.cz (cs). Процитовано 2019-05-13. 
  4. Известия.Ру: "Разбейте ему морду! Пристрелите его!". web.archive.org. 2007-03-30. Процитовано 2019-05-13. 
  5. Телеканал «Звезда» разместил дезинформацию со ссылкой на RFI. RFI (ru). 2015-10-22. Процитовано 2019-05-13. 
  6. Zeman: Ruský článek o roku 1968 napsal šílenec. Medveděv text odmítl. iDNES.cz. 2017-11-22. Процитовано 2019-05-13. 
  7. а б Президент Чехии потребовал от России объяснений за статью об оккупации ЧССР. Медведев объяснил это свободой прессы. Настоящее Время (ru). Процитовано 2019-05-13. 
  8. Medveděv: Článek na armádním webu neodráží stanovisko Ruska. TÝDEN.cz (cs). 2017-11-22. Процитовано 2019-05-13. 
  9. Медведєву довелося виправдовуватися перед Земаном через статтю про Чехію. ukr.segodnya.ua (uk). Процитовано 2019-05-13. 
  10. Цензор.НЕТ. Канал Міноборони РФ "взяв" коментар у померлої 4 роки тому артистки Образцової. Цензор.НЕТ (uk). Процитовано 2019-05-13. 
  11. Російські пропагандисти взяли "інтерв'ю" у покійної співачки: реакція соцмереж. ukr.segodnya.ua (uk). Процитовано 2019-05-13. 
  12. Телеканал «Звезда» взял «интервью» у умершей певицы Елены Образцовой на похоронах Доренко. snob.ru. Процитовано 2019-05-13.