Новини (медіахолдинг)

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
(Перенаправлено з Медіахолдинг «Новини»)
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Медіахолдинг «Новини»
Тип група компаній
Галузь медіа
Спеціалізація інформаційний контент
новини
Засновано 2019
Засновник(и) Тарас Козак
Територія діяльності Україна Україна
Активи NewsOne
ZIK
112 Україна
Перший незалежний
Власник(и) Тарас Козак
Віктор Медведчук (неофіційно)
Холдингова компанія так

Медіахолдинг «Новини» — український проросійський партійний медіахолдинг, що пропагує проросійську політику. До нього входять канали NewsOne, ZIK, 112 Україна, Перший незалежний[1]. Мають неофіційну назву «телеканали Медведчука».[2]

Належить народному депутату від ОПЗЖ, колишньому члену Партії регіонів Тарасу Козаку[3], неофіційно контролюється кумом Путіна Віктором Медведчуком, котрий також відмічений в українофобії, москвофільстві[4].

Історія[ред. | ред. код]

2018 року Тарас Козак купив канали 112 Україна і NewsOne за 73 млн грн ($ 2,6 млн) та 42 млн грн ($ 1,5 млн), відповідно. 14 червня 2019 року було оголошено про купівлю у політика Петра Димінського медіахолдингу ZIK (телеканал і інформаційне агентство) за 4 млн євро[5][6].

Того ж дня оголошено про створення холдингу «Новини», куди окрім ZIK включено 112 Україна і NewsOne. Генерального продюсером холдингу став російський медіапродюсер Олексій Семенов, який перед цим отримав громадянство України і працював генпродюсером на 112 Україна (2013—2014), NewsOne (2015—2017) і Прямим (2017—2019).

Медіахолдинг посідає п'яту позицію за рейтингами на українському телебаченні, поступаючись Медіа Групі Україна, 1+1 Медіа, StarLightMedia та Inter Media Group[7].

Діяльність[ред. | ред. код]

Канали, що входять до холдингу, отримали неофіційну назву «телеканали Медведчука». Це сталося через те, що Медведчук давній політичний і бізнес-партнер власника холдингу Тараса Козака, а також після зміни власників телеканали холдингу почали активно рекламувати як самого Медведчука, так і його проросійську партію Опозиційна платформа — За життя[8].

Телеканали постійно критикуються за пропаганду «російського світу», численні порушення журналістських стандартів та етики, заперечення участі РФ в Російсько-українській війні на сході України та перекладання вини за війну на Україну[9]. Телеканали координують діяльність, проводячи спільні ефіри, виступаючи з підтримкою інших каналів холдингу[10].

В липні 2019 було анонсовано пропагандистський телеміст «Треба поговорити», який намагались організувати NewsOne та російський канал Росія-1. Президент Зеленський заявив, що не дасть «людям як Медведчук монополізувати українське ТБ». СБУ запропонувало скликати позачергове засідання РНБО та ввести санкції проти телеканалів NewsOne і «112 Україна»[11].

17 жовтня 2019 року Верховна Рада створила тимчасову комісію для розслідування щодо дотримання законів при зміні власників каналів та протидії інформаційному впливу РФ.

18 лютого 2021 року журналісти телеканалів NewsOne, ZIK та 112 Україна, які вимкнули через запроваджені 2 лютого санкції, створили нову компанію і отримали контроль над телеканалом «Перший незалежний», на базі якого хотіли відновити свою діяльність.[12]]

26 лютого 2021 року телеканал «Перший незалежний», куплений компанією колишніх співробітників холдингу Тараса Козака, відключили від мовлення через годину після старту трансляції.[13]]

Склад[ред. | ред. код]

  • NewsOne — заблоковано 2-3 лютого 2021 року, припинив онлайн-мовлення 26 лютого 2021 року.
  • ZIK — заблоковано 2-3 лютого 2021 року, припинив онлайн-мовлення 26 лютого 2021 року (куплений в червні 2019[14]).
  • 112 Україна — заблоковано 2-3 лютого 2021 року, припинив онлайн-мовлення 26 лютого 2021 року.
  • Перший незалежний — заблоковано 26 лютого 2021 року на кабелі та супутнику.

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Дуже багато питань: Нацрада стурбована об'єднанням 112, NewsOne та Zik у холдинг. nv.ua. Процитовано 2019-12-22. 
  2. https://detector.media/infospace/article/184560/2021-02-03-yevrosoyuz-skhvalyv-sanktsii-proty-kanaliv-medvedchuka-ale-poky-shcho-neofitsiyno/
  3. Телеканал ZIK купив нардеп з оточення Медведчука. nv.ua. Процитовано 2019-12-22. 
  4. Тарас Козак: хто він, зв'язки з Медведчуком і як створив великий медіахолдинг в Україні. uaportal.com (ru). Процитовано 2019-12-22. 
  5. Тарас Козак заплатив за «112 Україна» і NewsOne близько $ 4 млн – декларація. detector.media (uk). 2018-12-17. Процитовано 2019-12-22. 
  6. ZIK коштував значно більше за 4 млн євро – Тетяна Даниленко. detector.media (uk). 2019-06-21. Процитовано 2019-12-22. 
  7. Петренко, Галина (2019-06-18). (Column) «Бібісі-шмібісі» від Медведчука. Медіапідсумки 10–16 червня 2019 року. detector.media (uk). Процитовано 2019-12-22. 
  8. Скляревская, Гала (2019-12-06). Медведчук, российская пропаганда и украинские СМИ. detector.media (uk). Процитовано 2019-12-22. 
  9. Зубченко, Ярослав (2019-10-01). Голгофа «112». Моніторинг каналів Медведчука 23–29 вересня 2019 року. detector.media (uk). Процитовано 2019-12-22. 
  10. Канали соратника Медведчука на півгодини припинили мовлення, протестуючи через рішення Нацради. detector.media (uk). 2019-10-02. Процитовано 2019-12-22. 
  11. СБУ пропонує запровадити санкції проти телеканалів NewsOne та «112 Україна». hromadske.ua (uk). Процитовано 2019-12-22. 
  12. [https://ua.interfax.com.ua/news/telecom/726383.html Медіахолдинг «Новини» телеканалів Медведчука купив львівський телеканал NTA, колектив телеканалу проти
  13. [https://www.pravda.com.ua/news/2021/02/26/7284893/ Новий канал журналістів Медведчука закрили через годину після старту
  14. Тарас Козак став новим власником телеканалу ZIK. РБК-Украина (ru). Процитовано 2019-12-22.