НАШ

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
НАШ
ТОВ «Наша Прага»[1],
ТОВ «НАШ 365»[2]
Nashlogo.png
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Час мовлення Цілодобово
Мова мовлення російська, українська
Центр керування Київ, вул. Жилянська, 101-A
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
Тематика каналу новини
політика
проросійська пропаганда
Дата початку
мовлення
19 листопада 2018 (повноцінне мовлення)
Дата кінця мовлення 11 лютого 2022 (супутникове мовлення)
24 лютого 2022 (інтернет-мовлення)
Причина закриття Поширення фейків
указ президента № 52/2022, рішення РНБО від 11.02.2022 «Про застосування персональних санкцій»
Замінив Maxxi TV
Засновник Євген Мураєв
Власник(и) Євген Мураєв
Керівник(и) Тигран Мартиросян (керівник каналу) (до 2019 року)
Олена Рудік (генеральний директор)
Євген Дудник (генеральний продюсер) (2018—2021)
Володимир Грановський (генеральний продюсер) (з 2021 року)
Голос каналу Іван Дудчак
Слоган «Наш. Покаже»
Сайт nash.live

«НАШ» — закритий проросійський пропагандистський новинно-політичний телеканал в Україні, що належав політику Євгену Мураєву (партії «Опозиційний блок» та «Наші»)[3][4]. Почав тестове мовлення 7-го, а повноцінне — 19 листопада 2018 року[5] на базі жіночого каналу «Maxxi TV».

Етер телеканалу було заблоковано рішенням РНБО України від 11 лютого 2022 року шляхом введення санкцій строком на 5 років проти компаній ТОВ «Наша Прага», ТОВ «НАШ 24» та ТОВ «НАШ 365»[6].

Історія[ред. | ред. код]

Канал створено на базі жіночого телеканалу «Maxxi TV», що мовив з 1 вересня 2007 року. Перший час канал мав логотип «Maxxi TV, незабаром НАШ». Спочатку канал мовив незаконно на частоті Максі-ТВ, маючи ліцензію, не отримавши відповідний дозвіл, змінило назву, як це передбачено законом[7][8]. З 4 грудня 2019 року телеканал мовить під логотипом «НАШ», а власником стало ТОВ «НАШ 365».

Генеральним директором медіаплатформи «НАШ» є Олена Рудік, телеканалом керував Тигран Мартиросян, колишній продюсер антиукраїнського політичного каналу «NewsOne». В етері транслювалися відеоролики, де директором каналу вказано Олену Рудік, колишню гендиректорку «NewsOne». Головною редакторкою була Роксолана Завінська — колишня головна редакторка «NewsOne», а генеральним продюсером каналу — Євген Дудник — колишній креативний продюсер «NewsOne».

Засновник — проросійський політик, народний депутат, власник партії «Наші» Євген Мураєв[7][9].

У листопаді 2018 року було засновано ТОВ «НАШ 365», власниками компанії були: Євгенія Баранська (директорка з маркетингу та PR телеканалу), Євген Дудник (генеральний продюсер), Роксолана Завінська (головна редакторка), Ангеліна Пичик (ведуча ток-шоу «Президент» та денних LIVE-ефірів), Олена Рудік (генеральна директорка медіаплатформи) та Ольга Хім'як (випускова редакторка). Компанію очолила Олена Рудік[10].

З 1 січня 2019 року мережа «Ланет» припинила трансляцію каналу[11].

30 жовтня 2019 року Нацрада видала ліцензію на мовлення юридичній особі ТОВ «НАШ З65»[12].

Скандали[ред. | ред. код]

5 жовтня 2019-го Дмитро Гордон в етері каналу взяв інтерв'ю в експрем'єра з команди Віктора Януковича, втікача Миколи Азарова. З огляду на це Рада з питань ТБ та радіо призначила перевірку телеканалу через розпалювання ворожнечі в висловлюваннях Азарова, а також поширення необ'єктивної інформації телеканалом[13].

24 серпня 2020 року телеканал випустив антиукраїнський ролик до Дня Незалежності України під назвою «Наша (не)залежність»[14].

1 жовтня 2020 року телеканал «НАШ» у прямому етері влаштував опитування, чи варто давати президенту Росії Володимиру Путіну Нобелівську премію миру, опублікувавши результат, що 76 % глядачів телеканалу вважає, що треба[15].

4 грудня 2020 року «НАШ» провів телеміст з представником терористичної організації «ЛНР» Родіоном Мірошником. Під час мосту, в якому брали участь народні депутати з партій «Слуга народу», «ВО Батьківщина» та «ОПЗЖ». Мірошник заявляв, що «Донбас не знаходиться у складі України»[16]. 28 квітня 2021 року за телеміст канал отримав два попередження та два штрафи на 200 тис. грн[17].

10 грудня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову перевірку телеканалу «НАШ» через етер, у якому брав участь представник «ЛНР»[18].

25 грудня 2020 року економіст Юрій Атаманюк в етері телеканалу заявив, що «українська еліта в особах Хрущова та Брежнєва колонізувала Росію та ще 14 республік СРСР і викачувала з них ресурси, за рахунок яких створили українську республіку, що згодом була передана націоналістам»[19].

15 січня 2021 року в етері телеканалу колишня народна депутатка від «Партії регіонів» Олена Бондаренко заявила, що усі українські військові і зокрема ті, хто воює на Донбасі, є «злочинцями».

« Той, хто зараз носить погони, за мораллю і за законом, це злочинці в нашій країні. «

— заявила Бондаренко, [20]

Офіцер Генштабу Збройних сил України Анатолій Штефан у відповідь на слова Бондаренко опублікував звернення:

« Якщо не буде реакцій на такі заяви з боку держави та правоохоронних органів, то реакція буде від ветеранів та воїнів Збройних Сил України. «

Голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Ольга Герасим'юк заявила, що телеканал отримав велику кількість попереджень за свої порушення стандартів журналістики та попросили суд забрати ліцензію в телеканалу[22].

14 квітня 2021 року розпочалося мовлення нового телеканалу під логотипом «Maxxi TV», однак в етері каналу транслювалися програми каналу «НАШ» із затримкою 5-6 секунд. Через ретрансляцію 13 травня 2021 року НацРада призначила перевірку «Maxxi TV»[23]. На засіданні директор каналу Олена Рудік пояснила це тим, що канал має постійний контракт з телеканалом «Maxxi TV» на використання своїх програм в їхньому етері. І, коли «Maxxi TV» вирішили транслюватися на супутнику, що відповідає їх ліцензії, то «НАШ» надав можливість транслювати свої програми[24][25].

6 січня 2022 року блогер та громадський активіст Сергій Стерненко створив петицію «Про застосування санкцій проти телеканалу НАШ, який поширює російську пропаганду» на сайті Офіційного інтернет-представництва Президента України[26]. За словами автора петиції, на телеканалі «регулярно транслюються антидержавні висловлювання та пропаганда в інтересах держави-агресора»[26].

2 лютого того ж року декілька сотень людей на чолі зі Стерненком провели акцію протесту біля будівлі телеканалу «Наш». Протестувальники вимагали запровадити санкції проти цього телеканалу та його власника[27][28][29].

Рейтинги[ред. | ред. код]

2021 року частка телеканалу склала 0,33 % з рейтингом 0,04 % (дані системи рейтингів Nielsen, аудиторія 18-54 міста 50 тис.+, 24-е місце серед українських каналів)[30].

Розслідування діяльності, санкції[ред. | ред. код]

У вересні 2021 року Нацрада з питань ТБ та радіо звинуватила канал у порушенні закону «Про телебачення й радіомовлення», а саме у таких порушеннях[31]:

  • розпалюванні національної, расової чи релігійної ворожнечі;
  • ненависті у висловлюваннях, які були поширені в етері;
  • неусунення попередніх порушень.

11 лютого РНБО погодила рішення про санкції проти телеканалу «Наш» на 5 років. Обмеження передбачають блокування активів, анулювання ліцензій, припинення використання електронних комунікаційних мереж. Того ж дня Президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО щодо санкцій[32].

Власники[ред. | ред. код]

Телеканал належить ТОВ «Наша Прага», що своєю чергою належить офшору кіпріоток Єлени Папахрістодулу Псінтру та Зої Іоанну «Demosena Investments Ltd.»[33]. Кінцевим бенефіціаром є Володимир Мураєв, батько Євгена Мураєва.[34]

Також, вказаним кіпріоткам належить офшор «Bimersano Services Ltd.», якому підпорядковано 9,96 % акцій російського банку «Промсвязьбанк», що обслуговує всі фінансові операції Міністерства оборони РФ[33].

Програми[ред. | ред. код]

  • Новини
  • Наш ранок
  • Наш день
  • Важливе
  • Марафон
  • П'ятниця. Вечір
  • Чорний квадрат Карасьова
  • Просто Назаров
  • Нічого особистого
  • Рибний Четвер
  • 90 хвилин
  • Національний діалог
  • Підсумки
  • Тиждень
  • Добро і зло
  • 5на5
  • Експертиза
  • LIVE-шоу
  • Максимум
  • Нікіфоров запитує
  • Події тижня
  • Наш карантин
  • Грані
  • Президент
  • Круглий стіл
  • Голос народу
  • Час з Тиграном Мартиросяном
  • Бліц
  • Де? Централізація?
  • Наш вечір
  • Смотрящие
  • Межа
  • Чужі

Ведучі[ред. | ред. код]

  • Макс Назаров
  • Ангеліна Пичик
  • Антон Довлатов
  • Анастасія Гусарєва
  • Ярослава Маслова
  • Олександра Сигал
  • Іван Дудчак
  • Артем Нікіфоров
  • Ольга Веремій
  • Лана Шевчук
  • Олександр Сказкін
  • Олег Нечай
  • Андрій Пальчевський
  • Вадим Карасьов
  • Дмитро Співак
  • Анна Можаровська
  • Тарас Чечко
  • Ростислав Сухачов
  • Олександр Бєлов
  • Олександр Преподобний
  • Олександра Сенько
  • Анастасія Митницька
  • Тигран Мартиросян
  • Оксана Гречко
  • Катерина Лесик
  • Дмитро Гордон
  • Олеся Бацман
  • Влад Волошин
  • Альона Чорновол
  • Ганна Степанець
  • Володимир Полуєв
  • Олександр Лірчук

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Наша Прага ТОВ. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Архів оригіналу за 11 лютого 2022. Процитовано 29 квітня 2021. 
  2. НАШ 365 ТОВ. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Архів оригіналу за 29 квітня 2021. Процитовано 29 квітня 2021. 
  3. Коаліція просить СБУ звинуватити Мураєва в держзраді. Українська правда (укр.). Архів оригіналу за 15 лютого 2020. Процитовано 4 лютого 2021. 
  4. Мураєв очолив нову партію, яку назвав "Наші". ТСН.ua (укр.). 26 вересня 2018. Архів оригіналу за 31 жовтня 2018. Процитовано 4 лютого 2021. 
  5. Мураєв запустив телеканал «НАШ» на базі жіночого каналу «Максі-ТВ». detector.media (укр.). Архів оригіналу за 7 листопада 2018. Процитовано 7 листопада 2018. 
  6. РНБО запровадила санкції проти телеканалу “НАШ”. Українська правда (укр.). Архів оригіналу за 11 лютого 2022. Процитовано 11 лютого 2022. 
  7. а б Новий канал скандального Мураєва: що з ним не так і чому це важливо?. 24 Канал. Процитовано 24 березня 2019. 
  8. Как Нацсовет не разрешил новому каналу Мураева легализоваться. Психологическая драма с элементами художественного свиста. МедиаНяня - таблоид для и про медиа. Архів оригіналу за 24 березня 2019. Процитовано 24 березня 2019. 
  9. Кандидат у президенти Євген Мураєв, партія “Наші” – що варто знати?. Українська правда (укр.). Архів оригіналу за 22 червня 2021. Процитовано 4 лютого 2021. 
  10. Данькова, Наталія (24 жовтня 2019). Канал «Наш» хоче отримати ліцензію через іншу юридичну особу. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 23 лютого 2022. Процитовано 23 лютого 2022. 
  11. З 01.01 Мережа Ланет припиняє трансляцію каналів «NewsOne» та «Максі TV» («НАШ») у всіх технологіях | Київ. Ланет (укр.). 31 грудня 2018. Архів оригіналу за 24 березня 2019. Процитовано 24 березня 2019. 
  12. Данькова, Наталія (30 жовтня 2019). Телеканал «Наш» отримав ліцензію на супутникове мовлення. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 23 лютого 2022. Процитовано 23 лютого 2022. 
  13. Нацрада перевірить телеканал "Наш" через інтерв'ю з Азаровим. РБК-Украина (рос.). Архів оригіналу за 18 жовтня 2019. Процитовано 17 жовтня 2019. 
  14. Канал «Наш» випустив антиукраїнський ролик до Дня Незалежності. Детектор медіа. 25 серпня 2020. Архів оригіналу за 28 серпня 2020. Процитовано 25 серпня 2020. 
  15. Канал НАШ влаштував опитування про премію миру Путіну, і більшість його глядачів – "за". depo.ua. 1 жовтня 2020. Архів оригіналу за 4 жовтня 2020. Процитовано 1 жовтня 2020. 
  16. Зубченко, Ярослав (10 грудня 2020). «Слуга народу» провела перемовини з терористами. Детектор медіа (українська). Архів оригіналу за 14 січня 2021. Процитовано 13 січня 2021. 
  17. За участь представника "ЛНР" в ефірі: Нацрада оштрафувала телеканал "НАШ". РБК-Украина (рос.). Архів оригіналу за 28 квітня 2021. Процитовано 28 квітня 2021. 
  18. Закусило, Мар'яна (10 грудня 2020). Нацрада перевірить канал «Наш» через ефір із «представником ЛНР». Детектор медіа (українська). Архів оригіналу за 14 січня 2021. Процитовано 13 січня 2021. 
  19. Атаманюк: Голодомор был и в Украине, и в России, и в Казахстане. НАШ 25.12.20. НАШ (російська). 25 грудня 2020. Архів оригіналу за 25 грудня 2020. Процитовано 16 січня 2021. 
  20. Ексдепутатка Бондаренко в ефірі каналу «Наш» назвала всіх українських військових «злочинцями». detector.media (укр.). 16 січня 2021. Архів оригіналу за 21 січня 2021. Процитовано 4 лютого 2021. 
  21. Ексдепутатка Бондаренко в ефірі каналу «Наш» назвала всіх українських військових «злочинцями». Детектор медіа (українська). 15 січня 2021. Архів оригіналу за 21 січня 2021. Процитовано 16 січня 2021. 
  22. Попросили суд позбавити ліцензії телеканал "НАШ", - голова Нацради - новини Еспресо TV | Україна. espreso.tv. Архів оригіналу за 5 лютого 2021. Процитовано 6 лютого 2021. 
  23. Данькова, Наталія (13 травня 2021). Нацрада призначила перевірку «Максі ТВ» через ретрансляцію програм «Наш». detector.media (укр.). Архів оригіналу за 4 лютого 2022. Процитовано 4 лютого 2022. 
  24. Національна рада не переоформила супутникову ліцензію телеканалу «НАШ». Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. 29 квітня 2021. Архів оригіналу за 14 травня 2021. Процитовано 28 травня 2021. 
  25. Нацрада не переоформила супутникову ліцензію телеканалу “НАШ”. Українська правда (укр.). Архів оригіналу за 30 квітня 2021. Процитовано 28 травня 2021. 
  26. а б Про застосування санкцій проти телеканалу НАШ, який поширює російську пропаганду. petition.president.gov.ua (укр.). Офіційне інтернет-представництво Президента України. 06.01.2022. Архів оригіналу за 6 січня 2022. Процитовано 03.02.2022. 
  27. Біля офісу телеканалу «Наш» активісти вимагали санкцій проти Мураєва та його ЗМІ. radiosvoboda.org (укр.). Радіо Свобода. 02.02.2022. Архів оригіналу за 3 лютого 2022. Процитовано 03.02.2022. 
  28. У Києві активісти вимагали санкцій проти телеканалу «НАШ». ukrinform.ua (укр.). Укрінформ. 03.02.2022. Архів оригіналу за 2 лютого 2022. Процитовано 03.02.2022. 
  29. "Мураєва – на нари". Біля телеканалу "НАШ" відбулась акція протесту. suspilne.media (укр.). Суспільне. 02.02.2022. Архів оригіналу за 2 лютого 2022. Процитовано 03.02.2022. 
  30. Аналітичний відділ MBR (24 січня 2022). Ігри з часткою. Підсумки 2021 року: падіння теледивлення та переворот в інформаційній ніші. Media Business Reports (укр.). Архів оригіналу за 24 січня 2022. Процитовано 25 січня 2022. 
  31. Суд відкрив два провадження про ануляцію ліцензій каналів Мураєва. 24 Канал (укр.). Архів оригіналу за 10 вересня 2021. Процитовано 10 вересня 2021. 
  32. РНБО погодила санкції проти телеканалу НАШ. Зеленський вже ввів рішення в дію. nv.ua (укр.). Архів оригіналу за 14 березня 2022. Процитовано 14 березня 2022. 
  33. а б Новий канал скандального Мураєва: що з ним не так і чому це важливо?. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 9 грудня 2018. Процитовано 8 грудня 2018. 
  34. Мураєв запустив телеканал «Наш» на базі жіночого каналу «Максі-ТВ». detector.media (укр.). Архів оригіналу за 7 листопада 2018. Процитовано 24 березня 2019. 

Посилання[ред. | ред. код]