Перший незалежний

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Перший незалежний
ТОВ «Тайм Медіа»[1]
Перший незалежний лого (2021).png
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Час мовлення цілодобово
Мова мовлення російська, українська
Центр керування Київ
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
Тематика каналу Інформаційна
Дата початку
мовлення
1 листопада 2019 року, 06:00
26 лютого 2021 року, 18:00 (перезапуск)
1 грудня 2021 року (як версія Ukrlive до 27 жовтня)
10 грудня 2021 року, 9:00 (інтернет-мовлення)
Дата кінця мовлення 26 лютого 2021 року, 19:00 (супутникове мовлення)
27 жовтня 2021 року, 18:00 (інтернет-мовлення)
28 грудня 2021 року, 23:36 (супутникове мовлення)
24 лютого 2022 року, 11:26 (інтернет-мовлення)
Причина закриття Підписання Президентом України Указу № 684/2021, яким увів у дію рішення РНБО від 28.12.2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (кабельне та супутникове мовлення)
Замінив Україна NewsOne
Україна ZIK
Україна 112 Україна
Замінено Україна UkrLive
Засновник Роман Любицький
Власник(и) Роман Любицький (2019—2021)
ТОВ «Медіахолдинг „Новини“» (2021)
Нестор Шуфрич (2021)
Керівник(и) Роман Любицький (2019—2021)
Павло Єгоричев (2021)
Політична належність ОПЗЖ (2021)
Голос каналу Володимир Андрієвський (2021), Євген Міхін (2021)
Слоган «Телеканал правди і свободи слова»
Сайт pnk.tv

Перший незалежний — закритий проросійський пропагандистський[2] інформаційний телеканал в Україні, чиїм неофіційним власником вважають політика Віктора Медведчука (через пов'язаного з ним Тараса Козака)[3].

Мовник було формально створено 1 листопада 2019 року, але впродовж перших двох років він не мовив як повноцінний телевізійний канал і фактично запрацював лише у лютому 2021 року, після того, як його викупив медіахолдинг Медведчука «Новини»[4][5].

Історія[ред. | ред. код]

Початкове заснування (2019—2021)[ред. | ред. код]

Канал було створено 1 листопада 2019 року, він вважався львівським регіональним каналом, хоча його етер та студія створювалися в Києві[6][7]. Національна рада з питань телебачення та радіомовлення року проліцензувала телеканал 17 січня 2019 року, а 1 листопада 2019 року канал розпочав супутникове мовлення у форматі новинних сюжетів з чоловічою та жіночою начитками.

Фактично канал ніколи не працював як повноцінний інформаційний телеканал і ймовірно створювався виключно заради подальшого перепродажу: упродовж перших двох років свого існування періодично канал взагалі не працював, а у ті періоди коли він таки працював, до перепродажу каналу у лютому 2021 року, весь контент мовника робили всього лиш три людини з оточення ексвласника каналу Романа Любицького ймовірно аби канал хоч якось мовив і його не вимкнула НацРада з питань ТБ та радіомовлення; після продажу каналу Медведчуку у лютому 2021 року всі ці три людини що раніше творили для нього контент більше не мають жодного відношення до роботи переформатованого каналу[8].

З моменту запуску каналу у листопаді 2019 року й до його продажу Медведчуку у лютому 2021 року, керівником і власником каналу був колишній генеральний продюсер каналу «НТА» Роман Любицький.

Перезапуск каналу (2021)[ред. | ред. код]

У травні 2020 року українські журналісти з видання «TV Post», аналізуючи дивну етерну діяльність телеканалів Романа Любицького «Перший незалежний» та «Ukrlive/Перший кабельний», зазначали, що обидва канали, найймовірніше, є маріонетковими каналами, які, скоріше за все, були створені своїми власниками у інтересах Віктора Медведчука як «юридична запаска» у випадку, якщо НацРада забере у телеканалів медіахолдингу «Новини» («NewsOne», «ZIK», «112 Україна») ліцензію на мовлення[9].

25 лютого 2021 року керівництво і журналісти заборонених телеканалів медіахолдингу «Новини», що належить народному депутату від проросійської партії «ОПЗЖ» Тарасу Козаку, придбало телеканал у Романа Любицького і наступного дня о 18:00 провели перезапуск[10].

25 лютого 2021 року у ВО «Свобода» наголосили на неприпустимості співпраці з колаборантами, проінформувавши про виключення Любицького з партії[11].

26 лютого 2021 року в ТОВ «Тайм Медіа», що володіє торговельною маркою каналу, змінився керівник — замість Любицького ним став Павло Єгоричев, директор ТОВ «Новий формат ТВ» та голова ТОВ «ТВ Вибір», які входять до медіагрупи ТОВ «Медіахолдинг Новини» Тараса Козака[12].

Канал, як і інші канали, звідки до нього перейшли колишні журналісти, пов'язані з Тарасом Козаком та іншим проросійським політиком і олігархом Віктором Медведчуком[13]. Після продажу колишній власник Роман Любицький заявив, що не має жодного стосунку до ТОВ «Медіахолдинг Новини» та працівників телеканалів Медведчука[14]. На канал перейшло близько 100 працівників каналів Медведчука, створивши ТОВ із статутним капіталом 100 грн[15][16].

26 лютого 2021 року команда «каналів Медведчука» повідомила, що мовлення телеканалу було вимкнуто на супутнику[17][18]. Того ж дня на питання журналістів щодо законності мовлення каналу, секретар РНБО Олексій Данілов сказав, що заборони можливі у випадку повторних порушень[19].

1 березня 2021 року команда медіахолдингу «Новини» повідомила, що мовлення телеканалу було вимкнуто IPTV/OTT/кабельним розповсюджувачем «Ланет»[20]. «Ланет» розірвав договір про співпрацю з каналом у зв'язку зі зміною кінцевого бенефіціара телеканалу[21].

25 вересня 2021 року стало відомо, що мажоритарним акціонером телеканалу «Перший незалежний» став народний депутат від проросійської партії «ОПЗЖ» Нестор Шуфрич[22].

27 і 28 жовтня 2021 року після 18:00 телеканал транслювався під логотипом «Ukrlive», фактично тоді припинивши трансляцію під логотипом «Перший незалежний», але з відновленням окремого мовлення телеканалів наступного дня. Однак, 29 жовтня окремий етер не відновився.

1 грудня 2021 року «Перший незалежний» знову відновив самостійне тестове мовлення у форматі начитки новин[23]. 10 грудня 2021 року в Інтернет-версії телеканалу відновились етери зі студійними проєктами та ведучими[24].

28 грудня 2021 року Президент України Володимир Зеленський підписав Указ № 684/2021 "Про рішення РНБО від 28.12.2021 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». Цим указом Президент Зеленський увів дане рішення у дію[25]. 28 грудня 2021 о 23:36 мовлення супутникової версії з начиткою сюжетів новин було вимкнено на супутнику «Astra 4A»[26].

Мова мовлення[ред. | ред. код]

У 2017—2020 роках, до придбання каналу Віктором Медведчуком, канал мовив українською мовою у відповідність з регуляційними вимогами НацРади з питань телебачення та радіомовлення.

Після того, як канал припинив мовлення на більшості дистриб'юційних платформах (мовлення через супутник тощо) у березні 2021 року, канал де-факто перетворився на YouTube-канал. Також ця трансформація де-факто зняла з каналу законодавчі обмеження НацРади і відтоді канал мовить в етері російською мовою[27].

Програми[ред. | ред. код]

  • Виклик
  • Акценти LIVE
  • Перші незалежні новини
  • Перші та незалежні
  • П'ятниця
  • Вікенд LIVE
  • Вечірній Шелест
  • Економічні бесіди
  • Шоу об'єднанної країни
  • Вертикаль
  • Ток-шоу «МИ»
  • Півострів свободи
  • Top news
  • Рибний день (пізніше — на каналі «НАШ» під назвою «Рибний четвер»)
  • Live
  • Великий день
  • Live-шоу
  • Люди
  • Український формат
  • Голос народу
  • Пульс/Головне політичне шоу країни
  • Ток-шоу «15:00»
  • Ток-шоу «17:00»
  • Ток-шоу «19:00»
  • Міжнародна панорама
  • Епіцентр української політики
  • Протистояння
  • Мага (не виходить)
  • Чуємо кожного
  • Суслов і Кущ. Економічні бесіди
  • Аргумент
  • По суті з Денисом Жарких
  • Деталі дня
  • Деталі тижня
  • Хронологія тижня
  • Кужеєв.Live
  • Мета модерн
  • Дикий.LIVE
  • Вечірня казка з Русланом Коцабою
  • Марафон «Хрещення Русі»

Параметри мовлення[ред. | ред. код]

Мережеве Youtube-мовлення[ред. | ред. код]

Канал мовив на своєму YouTube-каналі, а також на Youtube-каналах «NewsOne», «ZIK» та «112 Україна»[прим. 1]. Наприкінці квітня 2021 року міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко повідомив що у березні-квітні 2021 року представники Мінкульту двічі просили YouTube заблокувати Youtube-канали проросійських «каналів Медведчука», але відповіді так і не отримали[29].

24 квітня 2021 року YouTube обмежив доступ до Youtube-каналів підсанкційних телеканалів: «NewsOne», «ZIK» та «112 Україна» для користувачів з українськими IP (тобто з території України); при спробі переглянути трансляцію з-під українського IP з'являється повідомлення про те, що канали недоступні для перегляду в Україні через скаргу влади на протизаконний контент[30]. Для користувачів з неукраїнськими IP (тобто з усіх територій, окрім України) доступ до цих Youtube-каналів діє. Того ж дня, 24 квітня 2021 року, вищезгадані Youtube-канали перейшли на резервні YouTube-канали замість обмежених в Україні[31].

У ніч проти 4 лютого 2022 року Youtube заблокував канал «Перший незалежний». Згідно з поясненням відеохостингу, канал «порушував правила спільноти YouTube»[32].

IPTV/OTT, кабельні мережі[ред. | ред. код]

Доступ до каналу присутній в IPTV/OTT і кабельному мовленні деяких всеукраїнських та місцевих IPTV/OTT провайдерів.

Супутникове мовлення[ред. | ред. код]

Доступ до каналу був присутнім в супутниковому мовленні на території всієї України з 1 листопада 2019 року по 26 лютого 2021 року[17]. та з 1 грудня 2021 року [33][34] по 28 грудня 2021 року

  • Astra 4A — 4,8°E — 11747 V 30000
  • Astra 4A — 4,8°E — 12073 H 27500

Етерне мовлення[ред. | ред. код]

Доступ до каналу відсутній в етерному цифровому мовленні DVB-T2 на території всієї України.

Логотипи[ред. | ред. код]

Телеканал змінив 5 логотипів.

  • З 1 листопада 2019 по 25 лютого 2021 року логотипом телеканалу було біле слово «ПЕРШИЙ», під яким червоний напис «НЕЗАЛЕЖНИЙ». Логотип непрозорий. Знаходився у правому верхньому куті.
  • З 26 лютого по 26 жовтня та з 1 по 28 грудня 2021 року використовувався схожий логотип був сірий напис «ПЕРШИЙ НЕЗАЛЕЖНИЙ». Знаходився там же.
  • З 10 по 19 грудня 2021 року використовувався синій квадрат з білим написом «ПЕРШИЙ», біля якого перебувала червона лінія з написом «НЕЗАЛЕЖНИЙ». Знаходився у лівому нижньому куті.
  • З 20 грудня 2021 по 24 лютого 2022 року використовувався той же квадрат зі словом «ПЕРШИЙ», під яким червоний прямокутник з написом «НЕЗАЛЕЖНИЙ». Знаходився там же.

Зауваги[ред. | ред. код]

  1. З 5[28] по 13 березня 2021 року Youtube тимчасово заблокував ретрансляцію «Першого незалежного» на Youtube-каналі телеканалу «112 Україна»

Джерела та примітки[ред. | ред. код]

  1. ТАЙМ МЕДІА ТОВ. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 27 лютого 2021. 
  2. Борис Ткачук. Колишні співробітники «каналів Медведчука» стали власниками львівського телеканалу «Перший незалежний». hromadske.ua (укр.). Громадське Телебачення. Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 28 лютого 2021. 
  3. Новий телеканал на базі підсанкційних «каналів Медведчука» зник із ефіру через годину після початку мовлення. radiosvoboda.org (укр.). Радіо Свобода. 26 лютого 2021. Архів оригіналу за 28 лютого 2021. Процитовано 28 лютого 2021. 
  4. Канал «Перший незалежний» очолив представник медіагрупи Тараса Козака. detector.media (укр.). 26 лютого 2021. Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  5. Запуск нового каналу замість ZIK, 112 та NewsOne. Що відомо (bbc.com). BBC. 25 лютого 2021. Архів оригіналу за 28 лютого 2021. Процитовано 28 лютого 2021. 
  6. Владислав, Савицький. Перший Незалежний. ukrtvr.org (укр.). Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  7. Колишні співробітники «каналів Медведчука» стали власниками львівського телеканалу «Перший незалежний» | Громадське телебачення. hromadske.ua (укр.). Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  8. Команда «каналів Медведчука» розпочала мовлення на Першому незалежному. detector.media (укр.). 26 лютого 2021. Архів оригіналу за 1 березня 2021. Процитовано 1 березня 2021. 
  9. Хто таємний власник телеканалів Ukrlive і “Перший незалежний”?. Facebook (укр.). Процитовано 26 квітня 2021. 
  10. «Відродження» медіапулу Медведчука: наскільки небезпечно і як протидіяти?. web.archive.org. 26 лютого 2021. Процитовано 3 травня 2021. 
  11. "Свобода" виключила з партії Романа Любицького, який продав свій телеканал Медведчуку. 032.ua - Сайт міста Львова (укр.). Архів оригіналу за 25 лютого 2021. Процитовано 27 лютого 2021. 
  12. Представник медіагрупи Козака очолив канал “Перший незалежний”. Українська правда (укр.). Архів оригіналу за 4 лютого 2022. Процитовано 26 лютого 2021. 
  13. Данілов про канал "Перший незалежний": такого свавілля, як було, не допустимо. РБК-Украина (рос.). Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  14. Скляревська, Гала (25 лютого 2021). Любицький про продаж «Першого незалежного» працівникам «каналів Медведчука»: Ще вчора не знав, кому продали. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  15. Співробітники «каналів Медведчука» створили нове ТОВ зі статутним капіталом у 100 грн. detector.media (укр.). 23 лютого 2021. Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  16. Скляревська, Гала (24 лютого 2021). Співробітники медіахолдингу Козака створюють свій канал на базі львівського «Першого незалежного». detector.media (укр.). Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 26 лютого 2021. 
  17. а б Перший незалежний вимкнули на супутнику – команда «каналів Медведчука» повідомила про це в ефірі. detector.media (укр.). 26 лютого 2021. Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 27 лютого 2021. 
  18. «Перший Незалежний» з журналістами каналів Медведчука відключили після години ефіру. ukrinform.ua. Укрінформ. 28 лютого 2021. Архів оригіналу за 28 лютого 2021. Процитовано 28 лютого 2021. 
  19. Данілов про канал "Перший незалежний": такого свавілля, як було, не допустимо. РБК-Украина (рос.). Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 28 лютого 2021. 
  20. Провайдер «Ланет» припинив співпрацю з Першим незалежним через зміни у власності - Детектор медіа.. web.archive.org. 1 березня 2021. Процитовано 2 березня 2021. 
  21. «Ринок вирішує»: Мережа Ланет припинила співпрацю з «Першим Незалежним» | Київ. Ланет (укр.). 1 березня 2021. Архів оригіналу за 2 березня 2021. Процитовано 2 березня 2021. 
  22. Шуфрич оголосив, що став мажоритарним акціонером Першого незалежного. detector.media (укр.). 25 вересня 2021. Архів оригіналу за 27 жовтня 2021. Процитовано 27 жовтня 2021. 
  23. Перший незалежний поновив мовлення на супутнику. detector.media (укр.). 7 грудня 2021. Архів оригіналу за 8 грудня 2021. Процитовано 8 грудня 2021. 
  24. Фрагмент эфира Першого незалежного в 15:15 (Перший незалежний (интернет-версия),10.12.21) на YouTube
  25. УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №684/2021. Офіційне інтернет-представництво Президента України (ua). Архів оригіналу за 29 грудня 2021. Процитовано 29 грудня 2021. 
  26. Данькова, Наталія (29 грудня 2021). SES призупинив трансляцію каналів Шуфрича Першого незалежного та UkrLive. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 29 грудня 2021. Процитовано 29 грудня 2021. 
  27. Ілюк, Оксана (14 травня 2021). Антизахідна риторика в інфовійні. Хто налаштовує Українців проти Заходу?. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 14 травня 2021. Процитовано 14 травня 2021. 
  28. Youtube заблокував трансляцію ефіру «112 Україна». detector.media. 5 березня 2021. Архів оригіналу за 6 березня 2021. Процитовано 7 березня 2021. 
  29. Україна двічі просила YouTube заблокувати сторінки «каналів Медведчука», але відповіді немає – Ткаченко - Детектор медіа.. web.archive.org. 24 квітня 2021. Процитовано 24 квітня 2021. 
  30. YouTube заблокував доступ до «каналів Медведчука» для українських користувачів. Радіо Свобода (укр.). Архів оригіналу за 24 квітня 2021. Процитовано 24 квітня 2021. 
  31. «Канали Медведчука» перейшли на резервні YouTube-канали замість заблокованих в Україні - Детектор медіа.. web.archive.org. 24 квітня 2021. Процитовано 24 квітня 2021. 
  32. YouTube заблокував Перший незалежний і UkrLive. Детектор Медіа. 4 лютого 2022. Архів оригіналу за 11 лютого 2022. Процитовано 11 лютого 2022. 
  33. 4.8E Транспондерные новости 2019 - Страница 67 - satsat.info. satsat.info. Архів оригіналу за 1 грудня 2021. Процитовано 1 грудня 2021. 
  34. Помилка цитування: Неправильний виклик тегу <ref>: для виносок під назвою :0 не вказано текст

Посилання[ред. | ред. код]