Скрипін Роман Андрійович

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Роман Скрипін
Скрипін Роман Андрійович
2016-12-22 skrypin praha.jpg
Народився 27 травня 1973(1973-05-27) (45 років)
Полтава, Українська РСР, СРСР
Громадянство Україна Україна
Місце проживання Київ
Україна Україна
Діяльність медіа-менеджер, журналіст, телеведучий
Alma mater Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка
Володіє мовами українська
Посада керівник проекту Skrypin.ua
Партія безпартійний
У шлюбі з Катерина Кириченко
Нагороди
Заслужений журналіст України
(відмовився[1])
Сторінка в Інтернеті skrypin.ua
Скрипін Роман Андрійович

Час на посаді:
23 лютого 2009 — 27 червня 2010
ПопередникСергій Гузь
Час на посаді:
27 червня 2010 — 21 вересня 2011
НаступникЮрій Луканов

Народився27 травня 1973(1973-05-27) (45 років)
Полтава, Україна
skrypin.ua

Wikiquote-logo.svg Висловлювання у Вікіцитатах

Commons-logo.svg Медіафайли у Вікісховищі

Скрипін Роман Андрійович

Заступник головного редактора телеканалу ТВі
Час на посаді:
2 квітня 2009 — вересень 2009

Народився27 травня 1973(1973-05-27) (45 років)
Полтава, Україна
skrypin.ua

Wikiquote-logo.svg Висловлювання у Вікіцитатах

Commons-logo.svg Медіафайли у Вікісховищі

Рома́н Андрі́йович Скри́пін[2] (нар. 27 травня 1973, Полтава) — український журналіст, телеведучий, екс-голова Незалежної медіа-профспілки України. Один із засновників Громадського телебачення, котрим займався з 2013-го року. Засновник і керівник проекту Skrypin.ua.

Життєпис[ред. | ред. код]

Народився 27 травня 1973 року в Полтаві. Виховує доньку. Вищу освіту здобув в Інституті журналістики Київського університету ім. Шевченка, який закінчив 1997 року. З 1990-го працював журналістом-стажером в газеті «Комсомолець Полтавщини». У 19911992-му — журналіст, газета «Україна молода». У 19921993 — позаштатний журналіст студії «Гарт» на Українському телебаченні.

Скрипін не вивчав українську мову у школі. Під час роботи в україномовній газеті в Полтаві, тексти Романа перекладались перед публікаціями. Згодом Роман вивчив українську і продовжив писати нею[3].

19931995 — журналіст Центру творчого телебачення. 19951996 — співвласник, журналіст-продюсер, приватна фірма «Агенція продюсерів».

19961998 — репортер, шеф-редактор новин, ведучий новин «Доброго ранку, Україно!» на УТН.

З вересня 1998 р. — редактор-ведучий програми «Вікна. Огляд преси» на СТБ. З січня 1999 р. — керівник та ведучий програм «Вікна. Опівночі», «Медіаклуб» на СТБ. Через цензуру покинув його 2002 року. З того ж року — журналіст Громадського радіо.

Разом з журналістом Андрієм Шевченком виступив у Верховній Раді України під час парламентських слухань про стан свободи слова в Україні і наголосив на неприпустимості цензури та звинуватив тодішнього президента Леоніда Кучму[4] у створенні в країні умов, за яких журналіст не може працювати за фахом.

Є співавтором ідеї створення 5 каналу — «каналу чесних новин», першого інформаційного телеканалу України, де і працював від моменту його заснування з 1 вересня 2003-го до червня 2006-го року на посаді ведучого підсумкової програми «ЧАС» та шеф-редактора каналу. Звільнився у червні 2006-го через відсутність розвитку телеканалу, а також через те, що на каналі було зруйновано схему прийняття рішень — зокрема, призначення нового шеф-редактора новин відбулося без обговорення з ним як з шеф-редактором каналу.

З 14 серпня 2006 року до 31 січня 2008 року працював у інформагенції «РБК-Україна» на посаді медіа-директора. Вів програму «Вечірню Свободу» на «Радіо Свобода».

У липні 2007 року, володіючи правом власності, відключив доменне ім'я 5tv.com.ua від сайту 5 каналу, що спричинило скандал.[5] «Тодішнє керівництво на пропозицію зареєструвати доменне ім'я відреагувало типовою фразою „нашо нам це потрібно?“. Тож, довелося реєструвати на фізичну особу, якою був Скрипін Р. А. Сподіваюся, використання цієї адреси протягом доволі тривалого часу принесло 5-ому каналові користь», — пояснив свою позицію Роман.

23 лютого 2008 року Романа Скрипіна обрано головою Незалежної медіапрофспілки України.[6]

З 19 січня 2009 року — автор та ведучий програми Правда Романа Скрипіна на каналі ТВі. 2 квітня 2009 року Роман очолив інформаційну службу каналу ТВі, ставши заступником головного редактора Євгена Кисельова.

27 червня 2010 року на черговому з'їзді Незалежної медіа-профспілки України Романа Скрипіна переобрано Головою НМПУ.[7]

З 30 травня 2011 року по січень 2012 року — ведучий програми «Підйом» на Новому каналі.[8]

15 вересня 2011 року Роман Скрипін подав у відставку з посади голови Незалежної медіа-профспілки України (НМПУ) з наступним формулюванням[9]: «Прошу прийняти мою відставку з посади голови НМПУ за власним бажанням. Причина: неспроможність організації до самоутримання. Усім успіхів і натхнення». 21 вересня 2011 року Рада НМПУ прийняла відставку Романа Скрипіна.[10]

З 23 травня 2012 року — співвласник компанії «Skrypin Production», що виробляє відеорепортажі.[11]

Від середини травня 2016 року разом із Данилом Яневським, Богданом Процишиним та Наталкою Якимович веде авторські проекти — skrypin.ua та UMN. Проекти працюють в інтернеті і локальній мережі Lanet[3].

Телеведучий[ред. | ред. код]

З 12 квітня 2018 року щочетверга о 21:00 Скрипін веде на телеканалі ATR програму «Prime: Скрипін», що є спільним проектом каналу, проекту Skrypin.ua та Ukrainian Media Network.

Конфлікт з Громадським телебаченням[ред. | ред. код]

15 січня 2016 року пан Скрипін заявив про створення проекту Громадське.Київ на кошти, зібрані з пожертв на PayPal та прибутки від каналу YouTube. Натомість Громадське телебачення заявило, що цей проект було випущено без їхньої згоди. Організація обрала новим керівником Наталю Гуменюк і повідомила про готовність задіяти правоохороні органи для розв'язання конфлікту.

Скрипін заявив, що не брав грошей, а рахунок зареєстрував у Чехії через неможливість отримувати кошти на рахунок PayPal в Україні. За його словами, колеги знали про це і не були проти того, аби він використав свій рахунок через відсутність іншого.

19 січня Роман заявив, що отримані гроші буде повернуто за вирахунком витрачених на проект. Доменне ім'я Роман планував продати.[12]

Необхідно зазначити, що рахунки PayPal, зареєстровані українськими користувачами мають обмеження: вони можуть лише надсилати платежі. Для отримання грошей часто використовуються рахунки, які українці реєструють за кордоном.[13][14]

«Це я його зареєстрував, я його власник. Для чого передавати? Я можу дати його в оренду безстроково безкоштовно, або за одну гривню, або вони можуть його купити. Чому передавати? Але це треба обговорювати. Вимога „віддай“ – вона виглядає дивно»[15]

Скрипін звинуватив «Громадське» у тому, що вивід конфлікту на загальний погляд шкодить бренду. Роман передав пані Гуменюк печатку, контроль над рахунками, ключі від сейфа та вибачився перед глядачами. Незважаючи на це, в квітні проти Скрипіна було відкрито кримінальне впровадження щодо цієї ситуації.[16]

Незважаючи на готовність Скрипіна повернути гроші, «Громадське» звинуватило Романа у привласненні 212.788 євро з рахунку PayPal, що використовувався для збору пожертв, та 38.324 $ прибутків з YouTube-каналу каналу. Через це у травні 2016 року Печерське районне відділення поліції відкрило проти нього кримінальну справу.[17] 

24 січня 2017 року суд планує продовжити розгляд справи. Роман відкидає звинувачення. Натомість, він звернувся до суду із позовом щодо несправедливого виключення його з членів громадської організації у лютому 2016 року і разом із оператором каналу Сергієм Грішиним вимагає поновити їх членство в організації.[12] Домен hromadske.tv після розгляду в Світовій організації інтелектуальної власності було вирішено залишити у власності Скрипіна.[18]

Сім'я[ред. | ред. код]

24 березня 2006 року одружився з Кириченко Катериною Володимирівною. 29 травня 2014 року Шевченківський районний суд Києва ухвалив рішення про розірвання шлюбу. Від шлюбу є донька[19].

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Прощаетесь — так прощайтесь по-человечески
  2. Лідери України
  3. а б Інтерв’ю з Романом Скрипіним. Про онлайн-ЗМІ, фейкову журналістику, євроінтеграцію та безвіз. Tokar.ua (uk-UA). 2017-06-07. Процитовано 2017-07-07. 
  4. Громадське радiо | Репортажi. archive.is. 2007-09-28. Процитовано 2017-03-31. 
  5. Скрипін забрав у «5 каналу» свою власність
  6. Роман Скрипін очолив Незалежну медіа-профспілку. ru.telekritika.ua. Процитовано 2016-12-24. 
  7. З'їзд НМПУ переобрав Скрипіна головою
  8. Нові ведучі «Підйому» (відео)
  9. Роман Скрипін подав у відставку з посади Голови НПМУ
  10. НМПУ задовольнила відставку Скрипіна
  11. Сайт «Скрипін Продакшн» — ексклюзивні відеорепортажі
  12. а б Скрипін та Грішин хочуть відновити своє членство у ГО «Громадське телебачення». detector.media. Процитовано 2016-12-24. 
  13. PayPal скоро в Україні — Новини в Росії — КурсЕксперт. kurs.expert. Процитовано 2016-12-04. 
  14. В Україні може запрацювати PayPal. ВолиньPost. Процитовано 2016-12-04. 
  15. Скрипін про hromadske.tv: готовий віддати гроші, але не доменне ім'я
  16. Поліція відкрила справу щодо присвоєння Скрипіним коштів Громадського ТБ. Процитовано 2016-12-04. 
  17. Відбулося друге засідання у справі повернення Скрипіна до ГО «Громадське телебачення». detector.media. Процитовано 2016-12-24. 
  18. Світова організація інтелектуальної власності залишила домен hromadske.tv Роману Скрипіну (ОНОВЛЕНО). detector.media. Процитовано 2016-12-24. 
  19. Єдиний державний реєстр судових рішень. 

Посилання[ред. | ред. код]