Факт-чекінг

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку

FactCheck.org є некомерційним[1] безпартійним сайтом, який описує себе як «захисника інтересів споживачів для виборців, який прагне знизити рівень обману і плутанини в політиці США». [2]Це проект "Центру державної політики Анненберг" і фінансується в основному Фондом Анненберг. FactCheck.org виграв чотири нагороди Webby в категорії «Політика» в 2008, 2010, 2011 і 2012 роках.[3]

Велика частина його змісту складається з спростувань того, що він вважає неточними, що вводять в оману або помилковими твердженнями політиків. FactCheck.org також націлював вводять в оману заяви від різних партизанських груп.Інші функції Фактчек:

  • [4]користувачі можуть задавати питання, які зазвичай засновані на онлайн-слуху.
  • [5]Вірусна спіраль сторінка, присвячена найпопулярнішим онлайн-міфам, які сайт розвінчав. У ньому пояснюється відповідь, а також посилання читачів на повну статтю з цього питання.
  • [6]Партійні лінії: балакучі точки, які неодноразово використовувалися декількома членами політичної партії.
  • [7]Mailbag сторінка для відправлених листів читачів і похвали або несхвалення чогось, сказаного на сайті.

Історія[ред. | ред. код]

FactCheck.org був запущений в грудні 2003 року Брукс Джексон, колишнім Associated Press, Wall Street Journal і репортером CNN, який з 1970 року займався політикою Вашингтона і національної політики. [8]Будучи кореспондентом спеціального призначення в CNN в сезоні політичної кампанії 1992 року, Джексон став відомий своїми звітами «Рекламна поліція», які відстежували стратегії реклами та фінансування кандидатів на протязі всієї кампанії. [9]У 2003 році Кетлін Холл Джеймісон з Центру державної політики Анненберг звернулася до Джексону з проханням про створення FactCheck.org, [10]і сайт був в мережі в грудні того ж року.

У 2007 році був опублікований UnSpun. Ця книга була написана спільно Бруксом Джексоном, Почесним директором Factcheck.org і Кетлін Холл Джеймісон, директором Центру державної політики Annenberg. Він вчить читачів, як усвідомлювати обмани або «обертання», які зазвичай використовуються в засобах масової інформації та політиками.

У січні 2013 року Джексон пішов з поста директора FactCheck.org. В даний час він має звання почесного директора. Євген Кілі, колишній репортер і редактор The Record (з Хакенсак, Нью-Джерсі), The Philadelphia Inquirer і USA Today, тепер є директором сайту. У FactCheck.org працює штат з чотирьох штатних журналістів: Кілі, Д'Анджело Гора, Роберта Фарлі і Лорі Робертсон; і пропонує щорічні стипендії студентам бакалаврату в Університеті Пенсільванії.[11]

Тема в Віце-президентських дебатах 2004 року[ред. | ред. код]

FactCheck.org став центром політичних коментарів після віце-президентських дебатів 2004 року, між Діком Чейні і Джоном Едвардсом. Чейні привів сайт, стверджуючи, що незалежний сайт захищав свої дії в той час як генеральний директор Халлібертон. Вимога Чейні було спростовано FactCheck.org як помилкове, сказавши, що «Едвардс був в основному прав», коли говорив про «Чейні за попередні проблеми Халлібертон».[12]

Посилання Чейні викликала деякі суперечки, тому що він неправильно назвав адресу веб-сайту «FactCheck.com». Під час дебатів factcheck.com контролювалася компанією Name Administration Inc. Френка Шилінга, яка швидко перенаправила адреса, щоб вказати на веб-сайт проти Буша, що належить критику Буша Джорджу Соросу.[13]

Тема в президентських виборах 2012 року[ред. | ред. код]

FactCheck.org також став центром уваги нації влітку 2012 року під час президентської гонки між чинним демократом Бараком Обамою і претендентом на Республіканську партію Міттом Ромні. Кампанія Обами проводила телевізійне оголошення, обвиняющее Ромні в причетності до аутсорсингу американських робочих місць за кордоном Bain Capital, венчурною фірмою, яку він заснував в 1984 році. [14]FactCheck.org ухвалив, що це оголошення було помилковим, стверджуючи, що дії аутсорсингу відбулися після того, як Ромні покинув компанію, щоб очолити зимові Олімпійські ігри 2002 року в Солт-Лейк-Сіті.[15] У відповідь кампанія Обами оскаржувала рішення FactCheck.org в шестисторінковому листі, який було поширено серед великих новинних корпорацій, оскільки Ромні як і раніше несе відповідальність за дії компанії.[16]

2016 Президентські вибори[ред. | ред. код]

З листопада 2014 року FactCheck.org опублікував двадцять вісім сторінок статей, які перевіряють факти щодо багатьох кандидатів у президенти 2016 року. [17]Станом на квітень 2016 року п'ять кандидатів, що залишилися виділили архіви для своїх затверджених фактів претензій.

Нагороди та визнання[ред. | ред. код]

Сайт отримав визнання і отримав безліч нагород за внесок в політичну журналістику. [18]У 2006 році журнал Time назвав FactCheck.org одним з «25 сайтів, в яких ми не можемо жити без». У 2008 році журнал PC Magazine назвав його одним з «20 кращих політичних сайтів». [19]У період з 2008 по 2012 рік, сайт виграв чотири нагороди Webby в категорії «Політика» в 2008, 2010, 2011 і 2012 роках; а також чотири народних голосу в політиці в 2008, 2009, 2010 і 2012 роках. FactCheck.org також виграв Премію Sigma Delta Chi 2010 року від Товариства професійних журналістів за повідомлення про оманливих заявах про федеральному законодавстві в галузі охорони здоров'я.[20]

Посилання[ред. | ред. код]

  1. Web sites help gauge the veracity of claims / Online resources check ads, rumors. SFGate. Процитовано 2017-12-21. 
  2. FactCheck.org: About FactCheck.org. 2009-06-17. Процитовано 2017-12-21. 
  3. Webby Nominees. 2012-08-20. Процитовано 2017-12-21. 
  4. Ask FactCheck Archives - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). Процитовано 2017-12-21. 
  5. Don't get spun by Internet rumors. - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). Процитовано 2017-12-21. 
  6. Party Lines Archives - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). Процитовано 2017-12-21. 
  7. FactCheck Mailbag Archives - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). Процитовано 2017-12-21. 
  8. Is this a great job, or what? - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). 2003-12-05. Процитовано 2017-12-21. 
  9. AllPolitics - Bios - Brooks Jackson. edition.cnn.com. Процитовано 2017-12-21. 
  10. unSpun: Finding Facts in a World of Disinformation. Random House, 2007. | Annenberg School for Communication. www.asc.upenn.edu (en). Процитовано 2017-12-21. 
  11. FactCheck.org : About Us. 2013-04-20. Процитовано 2017-12-21. 
  12. FactCheck.org: Cheney & Edwards Mangle Facts. 2010-01-08. Процитовано 2017-12-21. 
  13. Urging Fact-Checking, Cheney Got Site Wrong (washingtonpost.com). www.washingtonpost.com. Процитовано 2017-12-21. 
  14. http://electad.com/video/barack-obama-ad-come-and-go/. electad.com. Процитовано 2017-12-21. 
  15. Obama's 'Outsourcer' Overreach - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). 2012-06-29. Процитовано 2017-12-21. 
  16. Obama to FactCheck.org: Drop dead. POLITICO. Процитовано 2017-12-21. 
  17. Presidential Election 2016 Archives - FactCheck.org. FactCheck.org (en-US). Процитовано 2017-12-21. 
  18. BUECHNER, MARYANNE MURRAY (2006-08-03). 25 Sites We Can't Live Without. Time (en-US). ISSN 0040-781X. Процитовано 2017-12-21. 
  19. The 20 Best Political Web Sites. PCMAG (en). Процитовано 2017-12-21. 
  20. Sigma Delta Chi Awards - Society of Professional Journalists. www.spj.org. Процитовано 2017-12-21.