4 канал (Україна)

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
4 канал
ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“»[1]
NewLogo 4 channel (Ukraine).jpg
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Час мовлення цілодобово
Мова мовлення українська
російська
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
Тематика каналу інформаційно-розважальний
Дата початку
мовлення
квітень 2014 (як Інтернет-радіостанція «RTI»)
1 червня 2015 (як телеканал «RTI»)
26 березня 2018 (як «4 канал»)
Замінив Україна Вінтаж ТВ (DVB-T2)
Цифровий
мультиплекс
MX-5 (28)
Власник(и) Олексій Ковальов
Керівник(и) Тарас Боровський , Ярослав Задорожний
Політична належність Слуга народу (з 2021)
Слоган «Геть чисто український»
Сайт 4channel.com.ua

«4 канал» — український інформаційно-розважальний телеканал.

Телеканал веде мовлення у форматі високої чіткості (HD).

Історія[ред. | ред. код]

2014―2021[ред. | ред. код]

«RTI» розпочав мовлення у квітні 2014 року як Інтернет-радіостанція, що мовила у форматі «Radiovision» (радіо в телевізійному етері).

У березні 2015 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала ліцензію ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“» на супутникове мовлення як окремий телеканал «RTI»[2]. 1 червня 2015 року телеканал розпочав мовлення.

У липні 2016 року «RTI» був включений у Київський діапазон цифрового телебачення DVB-T (41 ТВК)[3].

Після зміни власності 26 березня 2018 телеканал провів ребрендинг в інформаційний «4 канал»[4][5].

З 2021[ред. | ред. код]

У квітні 2021 року канал припинив співпрацювати з політиком Геннадієм Балашовим та закрив його авторські програми «Гроші говорять» та «Погляд Балашова». Балашов раніше, у березні 2021 року, потрапив у скандал зі своїми українофобськими висловлюваннями щодо української мови та расистських закликів в етері телеканалу «НАШ»[6][7].

У червні 2021 року ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“» придбав телеканал «ТРК „Корона Санрайс“» (телеканал «Вінтаж»)[8]. 19 липня того ж року «4 канал» розпочав повноцінне мовлення у мультиплексі MX-5 загальнонаціональної мережі DVB-T2 на частотах «ТРК „Корона Санрайс“» (телеканалу «Вінтаж»)[9][10].

У грудні того ж року стало відомо, що народний депутат від політичної партії «Слуга Народу» Олексій Ковальов став власником 100 % «ТРК „Інтеррадіо“»[11].

З початком російського вторгнення в Україну Ковальов перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області. При цьому з 24 лютого 2022 року телеканал цілодобово транслює інформаційний марафон «Єдині новини» з власним логотипом[12]. В етері відсутня реклама.

Водночас 23 квітня 2022 року мовлення телеканалу було припинено[13][14]. В інтерв'ю виданню «Бабель» Ковальов розповів, що «канал у березні та квітні не працював. Я не знаю, як він буде працювати, я не знаю, як взагалі буде далі»[15]. Згодом співробітники «4 каналу» опублікували спільну заяву із критикою власника і проханням «не ототожнювати працівників „4 каналу“ з поведінкою Ковальова»[16]. У відповідь на це Ковальов обіцяв провести кадрові зміни на каналі, бо «не особливо задоволений роботою журналістів»[17].

24 червня 2022 року було анонсовано про відновлення роботи каналу під іншою назвою на «YouTube» і у «Facebook»[18].

Власники[ред. | ред. код]

У листопаді 2015 року ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“» стало власником ТОВ «НТА Інвест Груп», яке у свою чергу було власником ПП «НТА — Незалежне телевізійне агентство», якому належить телеканал «НТА»[19][20]. У зв'язку з цим «НТА» почав ретрансляцію «RTI».

У грудні 2017 року власниками ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“» стали Андрій Кісера та Андрій Мисик, члени політради партії «Народний контроль», після чого у березні 2018 року телеканал провів ребрендинг у «4 канал»[4][5].

У лютому 2021 року Дмитро Добродомов став власником 50 % частки статутного капіталу, якою до цього володів Андрій Кісера, решта ж 50 % компанії й надалі належать Андрієві Мисику. Також Добродомов обійняв посаду директора каналу; попередній керівник Ярослав Задорожний став його заступником[21]. Добродомов та Кісера офіційно володіли по 50 % власності «4 каналу» (так само, як і каналу «НТА»). Окрім «4 каналу» та «НТА» Добродомова та Мисика вважають неофіційними власниками телеканалу «Ukrlive/Перший кабельний»[22].

У лютому 2021 року видання «Детектор медіа» заявило, що за інформацією їх джерел, фінансування каналу може бути пов'язане з однією з груп впливу у проросійській партії «ОПЗЖ». Однак керівництво телеканалу одразу ж заперечило будь-які зв'язки з «ОПЗЖ»[23].

У червні 2021 року стало відомо, що ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“» отримав нового співвласника. Ним став юрист та медіаменеджер Максим Варламов, який придбав 33% ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“» («4 канал»). Відтак він став партнером Дмитра Добродомова та Андрія Мисика, які, в результаті, отримали по 33,5 % ТОВ «ТРК «Інтеррадіо»[8]. Однак, у вересні того ж року стало відомо, що Варламов вийшов із числа співвласників каналу. Причиною стали його розбіжності з Добродомовим щодо «поточного функціонування каналу та подальших шляхів його розвитку»[24].

У грудні 2021 року народний депутат від «Слуги Народу» Олексій Ковальов став власником ТОВ «ТРК „Інтеррадіо“»[11]. Частка власності Ковальова становить 100 %. Він вніс до статутного фонду 4,3 мільйона гривень, а в реєстрі юридичних осіб він вказаний засновником «ТРК „Інтеррадіо“»[25]. Бенефіціарними власниками вказані Іван та Наталія Ковальови, — імовірно, батьки політика.

У квітні 2022 року ДБР встановило, що депутат співпрацює з окупаційними силами РФ на тимчасово окупованій території Херсонської області[26].

Логотипи[ред. | ред. код]

Канал змінив 4 логотипи. Нинішній 5-ий за рахунком:

  • З 1 червня 2015 по 25 березня 2018 року логотипом були 3 квадрати з контурами. Перший і третій квадрати червоного кольору, а той, що посередині — білого. У квадратах розміщувалися літери «R», «T» та «I» чорного кольору. Логотип знаходився у лівому верхньому куті екрана.
  • З 26 березня по 20 вересня 2018 року логотипом була біла стилізована цифра «4» на об'ємній «мітці-чекпойнті» синього кольору з контуром кола всередині. Знаходився там же.
  • З 21 вересня 2018 по 23 лютого 2020 року використовувався схожий логотип на блакитній підкладці з градієнтом.
  • З 24 лютого 2020 по 9 травня 2021 року логотипом була біла стилізована цифра «4», розташована на кругу помаранчевого кольору, позаду якого синій квадрат.
  • З 10 травня 2021 року використовується той же логотип, але правий верхній кут квадрата заокруглений. Знаходиться у правому верхньому куті екрана.

Програми каналу[ред. | ред. код]

  • Четверта влада
  • Події дня/тижня
  • Чільне
  • Яніна знає
  • 4esno з Ташею Трофимовою
  • Повечір'я
  • Часопис
  • Люди кіно
  • Лікар Live
  • О порі
  • Світогляд
  • Постаті з Тетяною Даниленко
  • Соромно! (з 2020)[27].
  • Український контекст
  • Bihus.Info
  • Кримінал
  • Засланці

Архівні програми[ред. | ред. код]

  • Твій дім навиворіт
  • Іду на ви
  • Дім без правил
  • Битва за парламент
  • Томенко. про
  • Ми зможемо
  • Погляд Балашова
  • Поради багатого тата
  • Гроші говорять
  • Прямим текстом
  • DROZDOV
  • Люта українізація
  • Хто як живе? з Дмитром Добродомовим
  • Людина року
  • Історія нідності
  • 44 хвилини

Ведучі каналу[ред. | ред. код]

Колишні ведучі[ред. | ред. код]

Параметри супутникового мовлення[ред. | ред. код]

  • Супутник мовлення — Astra 4A (4,8° E)
  • Частота — 11747 MHz
  • Символьна швидкість — 30000
  • Поляризація — V (вертикальна)
  • Коефіцієнт виправлення помилок (FEC) — 3/4
  • Стандарт — DVB-S2
  • Формат — MPEG-4
  • Кодування — FTA


  • Супутник — Amos 3 (4,0° W)
  • Частота — 11175 MHz
  • Символьна швидкість — 30000
  • Поляризація — H (горизонтальна)
  • Коефіцієнт виправлення помилок (FEC) — 3/4
  • Стандарт — DVB-S
  • Формат — MPEG-2
  • Кодування — FTA

Примітки[ред. | ред. код]

  1. ТРК Інтеррадіо ТОВ. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Архів оригіналу за 5 лютого 2020. Процитовано 5 лютого 2020. 
  2. Інтернет-радіостанція RTI отримала ліцензію на супутникове ТБ. detector.media (укр.). 27 березня 2015. Архів оригіналу за 5 лютого 2020. Процитовано 5 лютого 2020. 
  3. У київському цифровому ефірі з’являться сім нових телеканалів – Нацрада змінила наповнення мультиплексу «Ери продакшн». detector.media (укр.). 18 листопада 2016. Архів оригіналу за 5 лютого 2020. Процитовано 5 лютого 2020. 
  4. а б Телеканал RTI будет столичным информационным вещателем. web.archive.org. 5 лютого 2020. Процитовано 5 лютого 2020. 
  5. а б Закусило, Мар'яна (15 березня 2018). Телеканал RTI змінює назву на 4 канал та анонсує програму Михайла Шаманова. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 2 липня 2019. Процитовано 5 лютого 2020. 
  6. Телеканали відмовляють Балашову в ефірах через українофобські висловлювання, – партія "Братство". ukranews_com (ua). 9 квітня 2021. Архів оригіналу за 13 квітня 2021. Процитовано 13 квітня 2021. 
  7. Телеканали відмовляють Балашову в ефірах через українофобські висловлювання. www.unian.ua (укр.). Архів оригіналу за 14 квітня 2021. Процитовано 13 квітня 2021. 
  8. а б 4 Канал (ТОВ «ТРК «Інтеррадіо») отримав нового співвласника й придбав канал «Вінтаж».. Facebook (укр.). Архів оригіналу за 23 грудня 2021. Процитовано 19 липня 2021. 
  9. Данькова, Наталія (15 липня 2021). Нацрада дозволила каналу «Вінтаж ТБ» стати 4 каналом. detector.media (укр.). Архів оригіналу за 17 липня 2021. Процитовано 19 липня 2021. 
  10. Від понеділка 4 канал мовить у цифрі! Шукайте нас у телевізорі. Facebook (укр.). Архів оригіналу за 23 грудня 2021. Процитовано 19 липня 2021. 
  11. а б Луценко, Євгенія (28 грудня 2021). Депутат від «Слуги Народу» та його родина придбали «4 канал». Громадське (Українською). Архів оригіналу за 28 грудня 2021. Процитовано 28 грудня 2021. 
  12. Телеканал «Рада» вестиме марафон до 12.00, і з 00.00 до 6.00. detector.media (укр.). 26 лютого 2022. Архів оригіналу за 9 березня 2022. Процитовано 14 березня 2022. 
  13. Мовлення в Україні під час воєнного стану. forum.ukrtvr.org. Процитовано 23 червня 2022. 
  14. Мовлення в Україні під час воєнного стану. forum.ukrtvr.org. Процитовано 23 червня 2022. 
  15. «Єдине, про що мене попросили, — не організовувати мітинги та диверсії». Нардеп Олексій Ковальов про повернення на окуповану Херсонщину, спілкування з росіянами, свій бізнес і «4 канал». babel.ua (укр.). Процитовано 23 червня 2022. 
  16. Заява колективу «4 каналу» щодо Олексія Ковальова.. Facebook (укр.). Процитовано 23 червня 2022. 
  17. Депутат Ковальов хоче провести кадрові зміни на своєму «4 каналі». Редакція скаржилась на відсутність підтримки власника | Громадське телебачення. hromadske.ua (укр.). Процитовано 23 червня 2022. 
  18. 4 канал - 👊 Можна купити приміщення, обладнання, бренд,... | By 4 канал | 👊 Можна купити приміщення, обладнання, бренд, але не можна купити людей, які цей бренд створили й виростили. Четвірка повертається, з новою назвою, але... (укр.). Процитовано 24 червня 2022. 
  19. Шо, опять?! В Украине появился еще один новостной телеканал. web.archive.org. 5 лютого 2020. Процитовано 5 лютого 2020. 
  20. Львівська телекомпанія НТА, яка змінила власників, ретранслюватиме інтернет-канал RTI. detector.media (укр.). 2 липня 2015. Архів оригіналу за 5 лютого 2020. Процитовано 5 лютого 2020. 
  21. Дмитро Добродомов став співвласником та директором 4 каналу - Детектор медіа.. web.archive.org. 3 травня 2021. Архів оригіналу за 3 травня 2021. Процитовано 3 травня 2021. 
  22. «Відродження» медіапулу Медведчука: наскільки небезпечно і як протидіяти?. web.archive.org. 26 лютого 2021. Архів оригіналу за 26 лютого 2021. Процитовано 3 травня 2021. 
  23. 4 канал заперечує інформацію про причетність ОПЗЖ до фінансування каналу - Детектор медіа.. web.archive.org. 3 травня 2021. Архів оригіналу за 3 травня 2021. Процитовано 3 травня 2021. 
  24. Максим Варламов вийшов із числа співвласників 4 каналу. detector.media (укр.). 13 вересня 2021. Архів оригіналу за 13 вересня 2021. Процитовано 13 вересня 2021. 
  25. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРК "ІНТЕРРАДІО", код ЄДРПОУ 39071613, Україна, 04071, місто Київ, ВУЛИЦЯ ОЛЕГІВСЬКА, будинок 34 Б (Українською). Архів оригіналу за 28 грудня 2021. Процитовано 28 грудня 2021. 
  26. За матеріалами ДБР порушено кримінальне провадження щодо народного депутата України Олексія Ковальова - Державне бюро розслідувань. dbr.gov.ua. Процитовано 23 червня 2022. 
  27. Авторський проект Яніни Соколової «Соромно». Прем'єра на 4 каналі (21.04). 4channel.com.ua. 2020-04-21. Архів оригіналу за 1 травня 2020. Процитовано 1 травня 2020. 

Посилання[ред. | ред. код]