Jutarnji list

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Jutarnji list

Jutarnji list Logo.svg

Логотип

Логотип газети Jutarnji list


Логотип газети
Країна Flag of Croatia.svg Хорватія
Тип щоденна ранкова газета
Формат Berliner

Власник Маріян Ханжековіч (Marijan Hanžeković)
Видавець Hanza Media
Головний редактор Горан Огурліч (Goran Ogurlić)[1]
Засновано 1998
Мова хорватська
Головний офіс Коранська (Koranska), 2,
Загреб, Хорватія
Наклад бл. 57 000 примірників
ISSN 1331-5692

Веб-сторінка jutarnji.hr

Jutarnji list (Ютарні ліст «Ранковий лист») — хорватська щоденна ранкова газета, виходить у столиці країни місті Загребі; один з найпопулярніших друкованих ЗМІ Хорватії з накладом близько 115 тисяч примірників[2].

З історії газети[ред. | ред. код]

Видання газети було започатковано в квітні 1998[3] року, ставши першою успішною хорватською щоденною газетою, що з'явилася починаючи з 1950-х років[3]. Періодичне видання було названо на честь загребської щоденки, що публікувалася ще до Другої світової війни. Від 2003 року «Ютарні лист» приступив до здійснення видання об'ємного недільного випуску, який дістав назву Nedjeljni Jutarnji (Недєльний Ютарні «Недільний Ранковий»).

«Ранковий лист» доволі швидко захопив левову частку сектору друковних ЗМІ хорватського медіа-ринку, і став однією з найпопулярніших газет у країні. Вже у перші 5 років видання газети було продано понад 214 мільйонів примірників[3].

Нині газета входить до складу медіа-групи Hanza Media.

Також у теперішній час Jutarnji list вважається друкованим органом лівішого політичного спрямування, ліберальнішим ЗМІ ніж друга надпопулярна щоденна хорватська газета Večernji list («Вечерній лист»).

19 лютого 2005 року «Ютарні лист» опублікував вичерпну біографію Анте Готовіни[4].

У лютому 2008 року газета була втягнута в скандал, коли опублікувала вигадане інтерв'ю[5] з тодішнім хорватським прем'єр-міністром Іво Санадером.

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Impressum (Croatian). Jutarnji list. Архів оригіналу за 2012-10-31. Процитовано 2013-07-13. 
  2. WAZ Mediengruppe:Croatia. WAZ-Mediengruppe. Архів оригіналу за 2012-10-31. Процитовано 2011-07—10. 
  3. а б в Jutarnji list на www.index.hr (хор.)
  4. французький переклад цього матеріалу можна знайти тут → [1] і [2] під назвою "Courrier des Balkans".
  5. Radosavljevic, Zoran (2008-02-12). Croatian daily embarrassed by hoax PM interview. Reuters. Процитовано 2011-07-10. 

Посилання[ред. | ред. код]