Kyiv Post

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Kyiv Post (Київ Пост)

KyivPostLogo.png


Країна Flag of Ukraine.svg Україна
Тип щотижнева газета

Власник Мохаммад Захур
Видавець Андан Ківан
Головний редактор Браян Боннер
Засновано 1995
Мова анлійська
Головний офіс Київ, вул. Пушкінська, 31А
Наклад 7,000 примірників
ISSN 1563-6429

Веб-сторінка kyivpost.com

Kyiv Post або KyivPost (укр. «Київ Пост») — українська найстаріша англомовна щотижнева газета.[1]

Історія[ред. | ред. код]

Американець Джед Санден заснував щотижневу газету Kyiv Post 18 жовтня 1995 р. у Києві, а пізніше створив KP Media для своїх холдингів.[2] Газета, яка вийшла в Інтернеті у 2002 році, служить українським та іноземним читачам, які цікавляться загальним питаннями у політичному, діловому та розважальному сферах. Автори — це команда, що налічує 30 членів редакційної колегії (2 квітня 2018 р.), у тому числі 23 українці.

Історично, редакційна політика підтримала демократію, західну інтеграцію та вільний ринок для України. Вона опублікувала численні статті-розслідування, у тому числі висвітлення вбивства журналіста Георгія Гонгадзе 2000 року, в якому екс-президент України Леонід Кучма є головним підозрюваним; Помаранчеву революцію 2004 року, в ході якої масові громадські проести перешкодили Віктору Януковичу захопити владу після фальсифікованих президентських виборів 26 листопада 2004 року; Євромайдан 2013-14, який повалив режим Януковича; російське вторгнення до Криму; війна на Донбасі; та Oligarch Watch,[3] серія статей з вересня по грудень 2016 року про вісім найбагатших олігархів України.

З липня 2010 року новини, редакційні матеріали та блоги під брендом «Kyiv Post» також доступні російською та українською мовами, проте лише в інтернет-версії.[4][5]

Історія власності[ред. | ред. код]

За час свого існуванні «Київ пост» мала лише трьох власниківː Санден, Мухаммад Захур, уродженець Пакистану та сирієць Аднан Ківан.[6] 28 жовтня 2009 року газета KP Media була продана британському громадянину Захуру.[7] Захуру належить група компаній ISTIL, а також він колишній власник сталеливарного заводу в Донецьку.[8] Захур публікував газету через компанію Public Media. У своєму інтерв'ю «Kyiv Post», опублікованому 6 серпня 2009 р., він пообіцяв відродити газету та дотримуватися традиції редакційної незалежності.[9]

Санден створив газету в перші роки після розпаду Радянського Союзу з 8000 доларів, трьох комп'ютерів і штат із семи людей, що працюють з невеликої квартири в Києві. Перші 16 сторінок були випущені за редакцією двох людей. Санден побудував газету через попитː експерти проводили аналіз для підприємтсв, які тоді розглядали Україну як потенційну точку для інвестицій. Санден дотримувався лібертаріанських та антикомуністичних поглядів на сторінках редакції, створив бізнес-модель редакційної незалежності. Він сказав, що політика хороша для бізнесу та новин. Воодночас Санден був достатньо суперечливимː він дозволяв платні реклами «масажу» від жінок, що займаються проституцією.

21 березня одеський бізнесмен Аднан Ківан[10], сирієць та громадянин України, придбав «Kyiv Post» за ціною купівлі Захура, і обидва бізнесмени стверджують, що ці виплати склали більше 3,5 мільйонів доларів.[11] Журналісти «Kyiv Post» написали, що вони знали про нього у день продажу 23 березня під заголовком "Хто новий власник «Kyiv Post» Аднан Ківан? "[12]. Ківан запевнив в інтерв'ю[13][14] головному редактору Kyiv Post Бріану Боннеру, що редакційна незалежність журналістів буде збережена.[15] Газета керується ТОВ «Бізнесгрупа». Ківан володіє групою компаній KADORR, що спеціалізується на будівництві та сільському господарстві. У його справі беруть участь його дружина Ольга та троє дітей. З 1991 по 2007 рік він активно займався торгівлею металами в портовому місті Чорного моря.

Після того, як Захур придбав газету, він зберіг всю команду редакторів. Однак, одним з його перших змін як видавця було усунення платних «масажних» рекламних повідомлень. Він заявив, що не хоче мати газету, яка сприяє проституції. Захур підтримав політику редакційної незалежності, за виключенням рідкісних обмежень. Після того, як редактори газети підтримали Юлію Тимошенко на посаду президента на президентських виборах 2010 року, Мухаммад заборонив схвалення редакцією будь-якого політичного кандидата чи політичної партії, заявивши, що газета повинна залишатися непартійною навіть на її сторінках. Захур послабив цю політику під час президентських виборів 25 травня 2014 року, коли він і його дружина, співачка-актриса Камалія, публічно виступили за обрання президентом мільярдера, українського бізнесмена Петра Порошенка. Хоча газета мала змогу підтримувати будь-кого з кандидатів на виборах, його редакція утрималась від цього, оскільки усвідомлювала легку перемогу Порошенка.

Придбання газети Захуром та значні інвестиції покращили газету, яка була сильно зруйнована внаслідок світової рецесії 2008—2009 рр. Чітке економічне падіння в жовтні-листопаді 2008 року особливо серйозно вдарило по «Kyiv Post», яка втратила рекламу та скоротила витрати, але все одно закінчила рік у чорному, останньому прибутковому році його існування. В останні місяці під керівництвом Санден в 2009 році редакція газети скоротилася до 12 чоловік, кількість сторінок до 16 і друкувалась до 6 000 примірників.

Захур інвестував у журналістів, збільшив тираж та поліпшив газетний папір. Він збільшив число сторінок до 32 сторінок впродовж 2010—2011 рр., Знову ж таки повернувшись до 24 сторінок протягом більшої частини 2012—2013 рр., апотім до 16 та 24. Проте, незважаючи на інвестиції, «Kyiv Post» ніколи не відновила стійкої прибутковості, незважаючи на подальше скорочення персоналу та витрат, оскільки друкована реклама не є популярною, особливо в секторі реклами зайнятості. Однак у поєднанні з субсидіями Захура газета змогла мінімізувати фінансові втрати через спеціальні публікації, такі як «Юридичний квартал», «Нерухомість» та «Ведення бізнесу», а також спеціальні заходи, включаючи щорічну конференцію «Тигр»[7] та інші. Початок афілійованої неурядової організації, Фонду розвитку медіа[8] також дає гроші для незалежної журналістики.

Перші півроку Ківана як власника також пов'язані з відновленням інвестицій, оскільки «Kyiv Post» найняла трьох нових іноземних кореспондентів — Ірин Сомер в Брюсселі[16], Аскольд Крушельницький, колишній головний редактор «Київ Post» у Вашингтоні, Д.C .[17]; і Олена Гончарова в Едмонтоні, Канада[18].

Головні редактори та керівники[ред. | ред. код]

Починаючи з першого випуску 18 жовтня 1995 р. у «Kyiv Post» було 15 головних редакторів. Серед них: Андреа Фаяд, Ігор Грінвальд, Аскольд Крушельницький, Том Уорнер, Грег Блум, Діана Елліотт, Скотт Льюїс, Пол М'яжа, Андрій Сливка, Роман Олеарчик, Джон Мароне, Стефан Ладанай, Зенон Завада і Якуб Парусинський.

Найдовше головним редактором є Брайан Боннер, громадянин США, який став редактором влітку 1999 року і повернувся 9 червня 2008 року. Він продовжує працювати зараз.

Термін перебування Боннера був перерваний двічі. Перший раз 15 квітня 2011 року, коли видавець Мухаммад Захур звільнив його за публікацію інтерв'ю з тодішнім міністром сільського господарства Миколою Присажнюком, який на даний момент знаходиться в розшуку за підозрою у корупції. Інтерв'ю з Присажнюком в 2011 році включало суперечливі пояснення міністра сільського господарства про те, хто стоїть за таємницею компанії «КлібінвестБуд», яка прагнула монополізувати український експорт зерна. Перша сторінка історії була опублікована 15 квітня 2011 року.[19]Звільнення Боннера тривало лише п'ять днів, після того, як майже всі співробітники вийшли на страйк у підтримку рішення про публікацію статті.[20] 18 квітня в Києві група сенаторів США зустрілася з Боннером та деякими співробітниками Kyiv Post у готелі InterContinental в Києві та видала заяву про підтримку. Захур 20 квітня 2011 року відновив Боннера як звичайного редактора, з підвещенням його до головного редактора знову роком пізніше. Цей інцидент набув міжнародної уваги як барометр стану свободи преси в Україні. Одним із прикладів висвітлення новин стала історія The New York Times від 24 квітня 2011 року.[21]Захур звільнив Боннера другий раз 30 квітня 2013 р., Оскільки газета зазнала глибоких скорочень бюджету, але відновив його 1 вересня 2013 р.

Після купівлі Захура 28 липня 2009 року він мав шість виконавчих директорів, серед яких американець Джеймс Філіпoфф (липень 2009-липень 2011)[22], Майкл Віллард (липень 2011-серпень 2013 р.), Якуб Парусинський (вересень 2013 р. — серпень 2014 р.), Наталія Бугайова (серпень 2014 р. — грудень 2015 р.) І Люк Шеньє (серпень 2016 р. — 1 березня 2018 р.). Бугайова була колишнім начальником штабу міністра економіки Павлом Шереметою, перш ніж стати першою українською та першою жінкою, яка стала генеральним директором Kyiv Post. Бугайова пішла у відставку, щоб переїхати та зайняти нову посаду директора з розробки Інституту вивчення війни у ​​Вашингтоні, округ Колумбія. Бугайова написала свою прощальну колонку "Значення"Kyiv Post" " для випуску нової України "у редакції 18 грудня 2015 року.[23] Комерційний директор Альона Невмержицька стала виконуючим обов'язки головного виконавчого директора в березні 2016 р., доки Шеньє не перейшов у серпні 2016 р. Після від'їзду Шен'є з 1 березня 2018 р. Брайан Боннер взяв на себе адміністративні обов'язки генерального директора і продовжує виконувати обов'язки головного редактора в період передачі власності Ківану.

Євромадан та війна на Донбасі[ред. | ред. код]

У 2013 році «Kyiv Post» освітлював все те, що отримало назву «Євромайдан». Газета опублікувала сотні оповідань в Інтернеті та друкованих виданнях про революцію. Перша історія про революцію була опублікована 22 листопада 2013 року.[24]

Після того, як Янукович і багато членів його уряду втікли в Росію, щотижневик охопив формування тимчасової української влади, російську анексію Криму 27 лютого 2014 року, початок конфлікту в Донбасі в квітні 2014 року та 25 травня 2014 р. обрання Петра Порошенка п'ятим президентом України.

Нагороди та визнання[ред. | ред. код]

Давній девіз Kyiv Post — «Independence.Community. Trust», який мав на меті підкреслити свою прихильність до високих журналістських стандартів та етичних методів, на відміну від багатьох українських новинних видань, де видавці та власники диктують редакційну політику, а реклама замаскована новинами через використання місця, відомого як «джинсa».

У лютому 2018 року газета змінила свій офіційний девіз на «Глобальний голос України», коли гасло з'явилося в першому друкованому виданні та на головній сторінці сайту під головним заголовком.

У 2014 році персонал Kyiv Post виграв престижну відзнаку- Почесна відзнаки Школи журналістики в Університеті Міссурі. Нагорода була віддана головному редактору Брайану Боннеру та тодішньому заступнику головного редактора Каті Горчинській, яка зайняла цю посаду з 2008—2015 рр., на церемонії в журналістській школі в Колумбії, штат Міссурі, 28 жовтня 2014 р..[25][26]

Також у 2014 році в Москві компанія AGT Communications Company оприлюднила результати свого дослідження з 21 листопада 2013 р. по 21 травня 2014 р., згідно з яким «Київ Пост» є найпопулярнішим українським джерелом новин для американських та європейських інформаційних агентств, а друга частоті цитування в Україні та Росії, після російського «Комерсанта». Висновки були зроблені на підставі цитат в Factiva, дослідницькій базі даних Dow Jones.[27]

П'ять журналістів також виграли шестимісячні стипендії за програмою Alfred Friendly Press Partners, якою керує Школа журналістики Університету Міссурі. Це були Анастасія Форіна, яка працювала в Чиказькій трибуні в 2014 році; Оксана Гриценко, яка працювала в Pittsburgh Post-Gazette у 2015 році; Олена Гончарова, яка працювала в Pittsburgh Post-Gazette у 2016 році; Юліана Романишин, яка працювала в Чиказькій трибуні в 2017 році; і Анна Якутенко, яка розпочала свою стипендію у березні 2018 року. Її було направлено в KCUR, яка знаходиться у Національному громадському радіо Канзас-Сіті, штат Міссурі.

Веб-сайт, платний доступ та соціальні медіа[ред. | ред. код]

The Kyiv Post запустила свій веб-сайт у 2002 році. В даний час веб-сайт оновлюється сім днів на тиждень, приблизно 10 годин на день, і включає в себе ексклюзивний вміст газети, новини та фотографії з сервісних служб та статті з інших новиних джерел про Україну.

У березні 2013 року «Київ Пост» запустила платну Інтернет-платформу. Це було фінансово необхідно через скорочення друкованої реклами в газетній галузі вцілому[28].

У серпні 2014 р. «Київ Пост» запустив «Kyiv Post +» — публічний проект, що охоплює російську війну проти України та наслідки Євромайдану; проект продовжується і сьогодні, хоча маркетингова кампанія була припинена в лютому 2016 року.[29]

У жовтні 2014 р. газета розпочала проект «Реформи догляду» для відстеження прогресу, досягнутого Президентом Петром Порошенком та Прем'єр-міністром Арсенієм Яценюком у ліквідації корупційних та бюрократичних перешкод на шляху демократичного прогресу та економічного зростання.[30][31]

Тираж та розповсюдження[ред. | ред. код]

Тираж друкованих видань складає 7 тис. примірників,[32] що менше, ніж у 2008 р. — 25 тис. «Kyiv Post» почала продавати корпоративні друковані підписки на доставку в 2011 році, оскільки намагається замінити політику безкоштовної доставки платних підписок. Тим не менш, безкоштовні копії друкованої газети, опубліковані по п'ятницях, доступні в більш ніж 160 місцях, переважно в Києві, включаючи готелі, ресторани, кафе, нічні клуби та бізнес-центри. Газета також поширюється в Одесі, Львові, Харкові та Дніпрі, та в інших містах України.[33]

Загрози[ред. | ред. код]

Газета витримала численні загрози з 1995 року. Згідно з аудіозаписами, записаними Миколою Мельниченком, охоронцем екс-президента Кучми, тодішній податковий інспектор Микола Азаров говорив про проведення податкових перевірок газет та інших інформаційних центрів, які критикували адміністрацію.

  • Перша — український мільярдер-олігарх Фірташ подав позов до суду у Великій Британії проти «Kyiv Post» через статтю про корупцію в газовій промисловості від 2 липня 2010 р. 14 грудня 2010 р. «Київ Пост» заблокував доступ для користувачів зі Сполученого Королівства як протест проти англійського законодавства про дифамацію і позов Фірташа про наклеп.[34] Справа була закрита 24 грудня 2011 р., оскільки суд у Великій Британії вважав, що Фірташ не мав жодних серйозних зв'язків з країною[35], а блок був знятий пізніше цього року[36][37].
  • Друга — тиск задля пом'якшення висвітлення новин про Януковича. Ця загроза виникла 15 квітня 2011 року, коли Захур звільнив Боннера за публікацію інтерв'ю з міністром уряду під тиском урядових чиновників. Журналісти вийшли на страйк.[38] Захур відновив Боннера як редактор 20 квітня 2011 року, закінчивши страйк. Щотижнева газета ніколи не пропускала щотижневого друку під час зупинки роботи, а Боннер, який знову став головним редактором з червня 2008 року, залишився на своєму місці до 30 квітня 2013 року.[39] Проте, після повернення Боннера виник конфлікт, ідва журналісти, які не підписали петицію про підтримку, залишили газету. Боннер не звільняв їх, при цьому джерела вказують на те, що це було внаслідок того, що вони не підтримали його повернення.[40]
  • Третя — як мінімум дві пропозиції купити газету від бізнесменів, близьких до Януковича. Захур відмовився від обох пропозицій, посилаючись на своє бажання контролювати редакцію самостійно.[41]

Однак найбільша загроза може бути економічною. Багато центрально-східних європейських англомовних газет, у тому числі the Moscow Times, Prague Post and Sofia Echo, закрили друковані видання через падіння попиту на рекламу та зміни моделей читацької діяльності в Інтернеті.[42]

Журналістські розслідування та Фонд розвитку ЗМІ[ред. | ред. код]

Видання є центром журналістських розслідувань. Боннер, крім головного редактора, також був регіональним координатором проекту Objective Investigative Journalism, який фінансується Міністерством закордонних справ Данії, з 2013—2017 рр. Разом із Ольгою Руденко, заступником головного редактора з 6 жовтня 2017 р. Історії були опубліковані на сайті та інших новинних виданнях. Тим часом журналіст «Київ Пост» Влад Лавров є регіональним координатором проекту звітності з питань боротьби з організованою злочинністю та корупцією, донорами якого є Агентство США з міжнародного розвитку.

Група журналістів у 2013 році започаткувала Фонд розвитку медіа, неурядової організації, яка за останні п'ять років використала 865 000 дол США на підтримку незалежної журналістики трьома способами:

  1. Журналістські розслідування
  2. Студентська журналістика, стажування, обміни
  3. Навчальні програми для досвідчених професіоналів.

«Київс Пост» була одним із засобів масової інформації, яка брала участь у розслідуванні щодо Панаманських документів 2016 року.

Події[ред. | ред. код]

  • 2012 — видання започаткувало щорічну конференцію Tiger Conference.
  • 2016 видання заснувало щорічну нагороду Top 30 Under 30.

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Regional newspapers. Krakow Post. Процитовано 24 November 2012. 
  2. KP Media - About KP Media. 2010-09-11. Процитовано 2018-09-19. 
  3. Oligarch Watch Archives | KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-19. 
  4. Kyiv Post запустив сайт російською та українською мовами. Kyiv Post. ООО «Паблик Медиа». 2010-07-16. Архів оригіналу за 2013-06-25. Процитовано 2011-05-21. 
  5. Газета Kyiv Post запускає багатомовний сайт. Радіо Свобода (uk). Процитовано 2018-09-21. 
  6. https://kadorrgroup.com/about?lang=en
  7. а б Letter from the publisher, Kyiv Post (November 19, 2009)
  8. а б Mohammad Zahoor buys Kyiv Post for an estimated $1.1 million, Kyiv Post (July 30, 2009)
  9. Zahoor: Robust Media Vital. KyivPost. 
  10. You are being redirected.... kadorrgroup.com. Процитовано 2018-09-20. 
  11. Мільйонер Аднан Ківан купив англомовне видання Kyiv Post за понад $3,5 млн. Українська правда (uk). Процитовано 2018-09-21. 
  12. Журналісти “Kyiv Post” провели розслідування щодо свого нового власника. Українська правда (uk). Процитовано 2018-09-21. 
  13. Kyiv Post publisher Adnan Kivan: I will 'preserve editorial independence' of newspaper | KyivPost. KyivPost (en-US). 2018-03-26. Процитовано 2018-09-20. 
  14. New Kyiv Post publisher Adnan Kivan: ‘Without independent journalism you cannot get democracy’ | KyivPost. KyivPost (en-US). 2018-03-30. Процитовано 2018-09-20. 
  15. Brian Bonner: Take the multiple choice quiz about Kyiv Post’s new owner | KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-20. 
  16. Iryna Somer, Author at KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-20. 
  17. Askold Krushelnycky, Author at KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-20. 
  18. Olena Goncharova, Author at KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-20. 
  19. On The Hot Seat. KyivPost. 
  20. KYIV POST ОГОЛОСИЛИ СТРАЙК ЧЕРЕЗ ЦЕНЗУРУ. ПРИЧИНА - ІНТЕРВ’Ю МІНІСТРА. Українська правда (uk). Процитовано 2018-09-21. 
  21. English-Language Press Flexing Its Muscles in Eastern Europe. The New York Times. 25 April 2011. 
  22. Генеральным директором Kyiv Post стал Джеймс Филиппофф. 2009-08-04. Процитовано 2018-09-21. 
  23. Nataliya Bugayova: Kyiv Post’s values are made for new Ukraine - Dec. 19, 2015. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-20. 
  24. Nine years after start of Orange Revolution, Kyivans take to streets in protest of scuttled EU deal. KyivPost. 
  25. Kyiv Post staff wins 2014 Missouri Honor Medal (June 23, 2014)
  26. The Missouri Honor Medal - Missouri School of Journalism. journalism.missouri.edu. Процитовано 2015-04-24. 
  27. Kyiv Post one of most cited news sources in Ukraine, Russia by Western news media. KyivPost. 
  28. Brian Bonner: News is not free, no longer is Kyiv Post - Mar. 07, 2013. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-21. 
  29. Kyiv Post+, Author at KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-21. 
  30. Фонд Розвитку ЗМІ. mdf.org.ua (en-gb). Процитовано 2018-09-21. 
  31. Надані гранти. 
  32. 2018 ADVERTISING AND MARKETING SOLUTIONS. 
  33. Frequently Asked Questions about the Kyiv Post | KyivPost. KyivPost (en-US). Процитовано 2018-09-21. 
  34. Kyiv Post homepage accessed 2011-01-20 from the UK. 
  35. London Judge Dismisses Firtash Lawsuit Against Kyiv Post - Feb. 25, 2011. KyivPost (en-US). 2011-02-25. Процитовано 2018-09-21. 
  36. A libel without a cause. Varsity Online (en). Процитовано 2018-09-21. 
  37. Дмитрий Фирташ не защитил честь и достоинство. Газета "Коммерсантъ Украина". 2011-02-28. с. 3. Процитовано 2018-09-21. 
  38. Бі-Бі-Сі, Євгенія Руденко; Київ. У Kyiv Post страйк журналістів триває. BBC News Україна (uk). Процитовано 2018-09-21. 
  39. Editorial, Reuters. Journalists strike in Ukraine after editor fired. U.S. (en-US). Процитовано 2018-09-21. 
  40. No clarity as to why two Kyiv Post journalists were sacked - Human Rights in Ukraine. Human Rights in Ukraine (en-US). Процитовано 2018-09-21. 
  41. Головред Kyiv Post Брайан Боннер: При Януковичі нас двічі хотіли купити — спершу його олігарх Курченко, потім — Фірташ. detector.media (uk). Процитовано 2018-09-21. 
  42. The Newsonomics of the Kyiv Post’s Embattled Work. Newsonomics (en-US). Процитовано 2018-09-21. 

Посилання[ред. | ред. код]