NewsOne

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
NеwsOne
NewsOneUA logo17.jpg
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Час мовлення Цілодобово
Мова мовлення українська
російська
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
Тематика каналу Інформаційний, російська пропаганда[1]
Дата початку
мовлення
2007 рік[2]
Дата кінця мовлення 2 лютого 2021, 23:06 (супутникове мовлення),
26 лютого 2021 (онлайн-мовлення)
Причина закриття Підписання Президентом України Указу № 43/2021, яким увів у дію рішення РНБО від 2 лютого 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (кабельне та супутникове мовлення)
Замінено Україна Перший незалежний
Засновник Вадим Рабінович
Власник(и) Тарас Козак
раніше — Євген Мураєв
Споріднені канали Україна 112 Україна
Україна ZIK
Україна Перший незалежний
Голос каналу Олександр Паляниця
Вадим Ярошенко
Слоган Це про тебе
Сайт newsone.ua (рос.)

«NewsOne» — колишній проросійський інформаційно-просвітній телеканал в Україні. Входив до медіахолдингу «Новини», чиїм неофіційним власником був політик Віктор Медведчук (через пов'язаного з ним Тарасом Козаком)[3].

Телеканал мовив з 2007 по 2021 роках. Ефір телеканалів медіахолдингу «Новини» було заблоковано 2 лютого 2021 року за антиукраїнську діяльність його власників (Медведчук/Козак) указом президента України Володимира Зеленського за рішенням РНБО[4][5]. 26 лютого 2021 року на базі закритих телеканалів медіахолдингу ― «NewsOne» «112 Україна» та «ZIK» ― було створено новий телеканал — «Перший незалежний», куди перейшли журналісти закритих телеканалів[6].

Контент телеканалу мав яскраво окреслений антиукраїнський та проросійський ухил і його вважали одним з провідних проросійських антиукраїнських телеканалів в Україні того періоду[7][8][9].

Історія[ред. | ред. код]

17 січня 2014 стало відомо, що народний депутат від «Партії регіонів» Євген Мураєв придбав у Вадима Рабіновича телеканал. В травні того ж року керівниками телеканалу стали колишній директор департаменту інформаційного мовлення телеканалу «Україна» Ігор Золотаревський та його колишня заступниця Дарина Огір (за офіційними документами директором був Антон Авер'янов, а Дарина Огір була однією з членів складу редакційної ради телеканалу).

10 листопада 2014 року телеканал почав мовлення в форматі 16:9.

2 березня 2015 року на посаду генпродюсера каналу було призначено медіаменеджера Олексія Семенова.

24 серпня 2015 року телеканал змінив логотип, оформлення, графічне оформлення та студію.

Наприкінці 2015-го — на початку 2016-го років канал за популярністю посів третє місце серед інформаційних каналів України.[10] На 2016 рік канал входив до основних кабельних мереж України та транслювався в аналогових і цифрових пакетах операторів в HD і SD форматах.[11] Був присутній в ефірному цифровому пакеті DVB-T в Києві і області.

Супутникове мовлення здійснював через супутник «Astra 4A» на Україну, Європу і західні регіони європейської частини Росії.

Скандали та протизаконна діяльність[ред. | ред. код]

З 14 червня 2019 року телеканал входить до складу медіахолдингу «Новини» (належить Тарасові Козаку, соратнику українського проросійського політика й кума Володимира Путіна, Віктора Медведчука[12]), куди також входять телеканали «ZIK» і «112 Україна»[13].

Канал пропагує близькі до власника політичні сили та їх антиукраїнську позицію.

29 листопада 2017 року під час політичного шоу «Український формат», тодішній власник телеканалу Євген Мураєв обстоював російські пропагандистські штампи про Майдан та назвав Революцію гідності «державним переворотом», що викликало критику кількох народних депутатів в ефірі шоу та користувачів у соцмережах[14][15]. Медіакритик Інна Долженкова у своїй статті в інтернет-виданні «Детектор медіа» звинуватила Мураєва у державній зраді[16].

На початку грудня 2017 року вхід до будівлі телеканалу «NewsOne» був заблокований невідомими особами у військовій формі. За словами тодішнього власника телеканалу Євгена Мураєва відповідальним у блокуванні медіа був керівник партії «Братство» Дмитро Корчинський[17].

Порушення законів України[ред. | ред. код]

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення неодноразово виявляла порушення законодавства України в діяльності телеканалу.

У листопаді 2016 року канал отримав попередження від Нацради з питань телебачення і радіомовлення щодо порушення законів України, яке полягало у трансляції політичної агітації партії «За Життя» в міжвиборчий період, коли це було заборонено[18].

У лютому 2019 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення телеканал було оштрафовано на суму понад 95 тисяч гривень за мову ворожнечі. Зокрема мову ворожнечі було зафіксовано у виступах гостей і ведучих програм телеканалу «NewsOne». У листі до Національної ради від СБУ було вказано про систематичне використання в ефірі телеканалу фраз «партія війни», «партія миру», «братовбивча війна», «механізм розколу православ'я», «Росія захищає свої інтереси» та «світ не визнає Росію агресором»[19][20].

У результаті офіційної перевірки каналу НацРада з питань телебачення та радіомовлення виявила факти «розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті в ефірі каналу». 20 вересня 2019 канал звернувся до Окружного адміністративного суду з позовом про скасування рішення НацРади про результати позапланової перевірки каналу[12]. Згодом НацРада подала справу до суду, вимагаючи анулювати каналу ліцензію на мовлення. У той же час представники каналу подали до суду проти Нацради, вимагаючи скасувати рішення щодо перевірки каналу та дотримання Закону «Про інформацію»[21].

У вересні 2019 року після отриманих результатів перевірки від СБУ РНБО заявила про відсутність підстав для введення санкцій проти телеканалів «NewsOne» і «112 Україна»[22].

У листопаді 2019 року Рада з питань телебачення та радіо виявила в програмі «Я так думаю» висловлювання, що можуть порушувати закони «Про інформацію» та «Про телебачення та радіо». Через це Радою було заплановано провести позачергову перевірку каналу[23].

Санкції та припинення ефірного мовлення[ред. | ред. код]

2 лютого 2021 року Президент Зеленський підписав Указ № 43/2021 "Про рішення РНБО від 2.02.2021 «Про застосування персональних, спеціальних, економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», яким увів у дію рішення РНБО від 4.10.2018 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»[4]. Згідно з ним на 5 років запроваджено персональні санкції проти самого Тараса Козака та каналів, що йому належать: «112 Україна», «ZIK», «NewsOne»[24].

Санкції передбачають:

  1. блокування активів — тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися їй власним майном;
  2. обмеження торговельних операцій;
  3. обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України;
  4. запобігання виведенню капіталів за межі України;
  5. зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань;
  6. анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;
  7. повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно з цим Законом;
  8. припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави;
  9. заборона передання технологій, прав на об'єкти права інтелектуальної власності.

Після запровадження санкцій київські кабельні оператори «Воля», «Triolan» та «Інформаційні технології», а також ОТТ-сервіси «Sweet.tv» та OLL.TV вимкнули дані телеканали[25]. Запровадження санкцій проти телеканалів вже викликали бурхливу реакцію в соцмережах[26].

4 лютого Міністерство культури та інформаційної політики звернулося до YouTube з проханням заблокувати акаунти всіх трьох каналів: «112 Україна», «NewsOne» та «ZIK»[27].

19 березня Касаційний адміністративний суд Верховного суду відмовив у задоволенні позову щодо оскарження указу президента України Володимира Зеленського, яким було введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони про застосування санкцій щодо трьох телеканалів медіа групи «Новини» — зокрема і каналу «NewsOne»[28].

Блокування на Youtube[ред. | ред. код]

24 квітня YouTube заблокував для українських користувачів YouTube-канал «NewsOne» разом із двома іншими каналами медіахолдингу «Новини» — «112 Україна» і «ZIK». При спробі переглянути трансляцію з'являється повідомлення про те, що канали недоступні для перегляду в Україні через скаргу влади на протизаконний контент[29].

Логотипи[ред. | ред. код]

Телеканал змінив три логотипи. Теперішній — 4-й за рахунком. З 2007 по 2015 рік знаходився у лівому нижньому куті. З 2015 по 2017 рік і з 2019 по 2021 рік знаходився у правому верхньому куті. З 22 травня 2017 по 30 вересня 2019 року знаходився у лівому верхньому куті.

  • З 2007 по 9 листопада 2014 року логотипом був квадрат з фіолетовим обрамленням та білою серединою. У верхній частині розміщений фіолетовий прямокутник зі словом «NEWS» білого кольору. У нижній частині великого прямокутника — слово «ONE» фіолетового кольору на білому тлі. Логотип знаходився у лівому нижньому куті та був анімованим.
  • З 10 листопада 2014 по 23 серпня 2015 року логотипом був паралелограм з тонкими контурами, нерівномірно поділений похилою лінією на 2 частини по вертикалі: у лівій частині було слово «NEWS» синього кольору на білому тлі, у правій частині — слово «ONE» білого кольору на червоному тлі. Знаходився там же.
  • З 24 серпня 2015 по 21 травня 2017 року логотипом були слова «NEWS» (сірого кольору) та «ONE» (червоного кольору). Логотип мав мінімальну об'ємність. Знаходився у правому верхньому куті.
  • З 22 травня 2017 по 26 лютого 2021 року використовався той же логотип, але зник ефект об'ємності та колір слова «NEWS» став білим. З 22 травня 2017 по 30 вересня 2019 року логотип знаходився у лівому верхньому куті, з 1 жовтня 2019 року по 26 лютого 2021 року знаходився у правому верхньому куті.

Супутникове мовлення[11][ред. | ред. код]

  • Супутник — Astra 4A:
  • Орбітальна позиція — 4,8°E (східної довготи)
  • Частота прийому — 12073 МГц
  • Поляризація — горизонтальна (H)
  • Символьна швидкість — 27,500 Мсимв/с
  • Корекція помилок — (FEC) 3/4
  • Формат стиснення — MPEG-2
  • Кодування — FTA

Власники[ред. | ред. код]

  • До серпня 2010 року канал належав Рудольфу Кірносу, власнику телеканалу RU Music;
  • Серпень 2010 — 50 % акцій каналу перейшло медіахолдингу Вадима Рабіновича Media International Group (MIG);
  • 12 травня 2011 — замість ТОВ «Реаліті Ті-Ві», власником інших 50 % акцій каналу став особисто Вадим Рабінович;
  • Січень 2012 — обидва пакети акцій консолідувалися у безпосередній власності Рабіновича;
  • Січень 2014 року — 31 серпня 2018 — член партії «НАШІ», до цього «За Життя», «Опозиційного блоку» і «Партії регіонів», нардеп Євген Мураєв[30].
  • 31 серпня — 5 жовтня 2018 — Андрій Портнов, колишній заступник голови Адміністрації Президента Віктора Януковича (2010—2014), народний депутат VI-ого скликання ВР від партії «Батьківщина» та юрист
  • 5 жовтня 2018 — Тарас Козак, народний депутат VIII-ого та IX скликань ВР від фракцій «Опозиційного блоку» та «Опозиційної платформи — За життя», близькому до Віктора Медведчука.

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Нацрада винесла попередження каналу Newsone за пропаганду держави-агресора. radiosvoboda.org (uk). 2018-08-30. Процитовано 2021-02-06. 
  2. Космічний телебум 2007: українське телебачення пішло в ніші. detector.media (uk). 2007-07-17. Процитовано 2020-05-01. 
  3. Канал Медведчука NewsOne позапланово перевірять через зверхні висловлювання про українську мову. 24 Канал (uk). Процитовано 2021-01-15. 
  4. а б УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №43/2021. Офіційне інтернет-представництво Президента України (ua). Процитовано 2021-02-03. 
  5. Вимкнули «канали Медведчука»: перші пояснення та реакції в соцмережах. Радіо Свобода (uk). Процитовано 2021-02-04. 
  6. Команда «каналів Медведчука» розпочала мовлення на Першому незалежному. detector.media (uk). 2021-02-26. Процитовано 2021-03-14. 
  7. «Формат телеканалу ZIK піде у бік проросійських «112» і NewsOne». Високий Замок. 20 червня 2019. Процитовано 27 грудня 2019. 
  8. NewsOne виправдовується: Телеміст із Росією – для народу, а не політиків. Українська правда. 8 липня 2019. Процитовано 27 грудня 2019. 
  9. У нас погані новини. ТЕКСТИ.ORG.UA (en). Процитовано 2019-11-14. 
  10. Канал NewsOne - новый лидер информационного вещания в Киеве. Спасибо всем, кто с нами и за нас - ФОКУС. ФОКУС. Процитовано 2016-04-20. 
  11. а б Про нас | NewsONE. newsone.ua (uk). Процитовано 2017-06-03. 
  12. а б NewsOne позивається до Окружного суду щодо результатів перевірки Нацради. Радіо Свобода (uk). Процитовано 2019-09-20. 
  13. Тарас Козак став новим власником каналу ZIK і створив медіахолдинг, який очолив Олексій Семенов. detector.media (uk). 2019-06-14. Процитовано 2019-06-14. 
  14. Нардеп Мураєв спровокував скандал в прямому ефірі, назвавши Революцію Гідності "держпереворотом". nv.ua. Процитовано 2020-01-05. 
  15. Мураєв назвав Євромайдан «держпереворотом». У соцмережах закликають бойкотувати NewsOne. Радіо Свобода. 30 листопада 2017. Процитовано 4 січня 2020. 
  16. Долженкова, Інна (2017-12-01). (Column) Сеанс самовикриття в «Українському форматі» як рупора контрреволюції та російської пропаганди. detector.media (uk). Процитовано 2019-11-14. 
  17. Мураєв назвав NewsOne єдиним телеканалом, "який докладає максимум демократичних сил до відставки президента". gordonua.com. 3 грудня 2017. Процитовано 4 січня 2020. 
  18. NewsOne отримав попередження за політичну рекламу партії Рабиновича та Мураєва. detector.media (uk). 2016-11-25. Процитовано 2019-11-14. 
  19. Телеканал «NewsOne» повинен сплатити штраф понад 95 тисяч гривень за мову ворожнечі. nrada.gov.ua. 7 лютого 2019. Процитовано 4 січня 2020. 
  20. Канал NewsOne оштрафували майже на 100 тис. грн за використання тез російської пропаганди. thebabel.com.ua. 7 лютого 2019. Процитовано 4 січня 2020. 
  21. Нацрада через суд просить анулювати ліцензію NewsOne. РБК-Украина (uk). Процитовано 2019-10-17. 
  22. РНБО не вводитиме санкції проти каналів NewsOne і "112 Україна". tsn.ua. 24 вересня 2019. Процитовано 4 січня 2020. 
  23. Нацрада проведе позапланову перевірку телеканалу NewsOne. РБК-Украина (uk). Процитовано 2019-11-14. 
  24. Санкції проти 112, ZIK і NewsOne: чому закрили телеканали Козака. РБК-Украина (ru). Процитовано 2021-02-03. 
  25. Кабельні оператори у Києві вимкнули з ефіру 112 канал, NewsOne та ZIK - новини Еспресо TV | Україна. espreso.tv. Процитовано 2021-02-03. 
  26. "Я офігів, Валєра!". Соцмережі бурхливо відреагували на санкції РНБО проти інформаційного пулу Медведчука - новини Еспресо TV | Україна. espreso.tv. Процитовано 2021-02-03. 
  27. Мінкульт попросив YouTube заблокувати "канали Медведчука". РБК-Украина (uk). Процитовано 2021-03-06. 
  28. ВС відмовився визнати санкції проти «каналів Медведчука» порушенням прав громадян. Радіо Свобода (uk). Процитовано 2021-03-20. 
  29. YouTube заблокував доступ до «каналів Медведчука» для українських користувачів. Радіо Свобода (uk). Процитовано 2021-04-24. 
  30. Вадим Рабінович продав телеканал News One регіоналу Євгену Мураєву. Телекритика. Процитовано 2016-04-20. 

Посилання[ред. | ред. код]