Gazeta Polska Codziennie

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Gazeta Polska Codziennie
Gazetapolskacodziennielogo.png
Країна Flag of Poland.svg Польща
Тип щоденна газета
Мова польська
Видавець Forum S.A.
Формат таблоїд

Засновано 2011[2]
Головний редактор Томаш Сакевич
Головний офіс Варшава, Польща Польща
Наклад 52 725
ISSN 2083-7119

gpcodziennie.pl

Gazeta Polska Codziennieпол. Щоденна Польська Газета) — польська щоденна загальнонаціональна суспільно-політична газета, яка виходить з 2011 року[2]. Головна редакція розташована у Варшаві. Головний редактор — Томаш Сакевич.

Історія[ред. | ред. код]

У 2011 році Томаш Сакевич оголосив про плани створити газету під назвою «Gazeta Polska Codziennie», до роботи над якою була б залучена частина редакторів «Gazeta Polska»[3]. Вартість запуску проєкту була оцінена в 10-20 млн злотих. Згідно планів, газета повинна орієнтуватися на 40% читачів, які не читають традиційно одне обране видання. Перший номер газети вийшов 9 вересня того ж року.

Спочатку газета не мала власного вебсайту і свої матеріали розміщувала на порталі Niezalezna.pl[3]. Наразі функціонує офіційний вебсайт, на якому доступні архівні матеріали видання.

За даними аналізу Інституту моніторингу засобів масової інформації за 2012 рік у категорії «Інтернет-портали, що найбільше впливають на суспільну думку», газета посіла 15-е місце у категорії «ЗМІ, що формують суспільну думку», та 10-е місце у категорії «Більшість заголовків, що формують суспільну думку»[4].

6 лютого 2014 року запущено новий офіційний вебсайт газети[5].

Наклад[ред. | ред. код]

Середній разовий наклад газети у жовтні 2011 року становив близько 149 тисяч примірників, з яких у роздріб розповсюджувалося близько 34 000 одиниць[6]. Середній обсяг продажів у першій половині 2012 року становив 27 тисяч[7] за накладу 100 тисяч одиниць.

Наприкінці 2012 року газета була єдиною загальнодержавною щоденною газетою, наклади якої зросли порівняно з кінцем попереднього року. Її середній загальний обсяг продажів у грудні 2012 року збільшився порівняно з груднем 2011 року на 11,32% і становив 32 097 примірників, що на 3264 примірники більше, ніж у попередньому році, посівши сьоме місце в рейтингу продажів видань[8].

Передплата газети включає безкоштовний доступ до архівних видань[9].


Середній разовий наклад (синій) та частка розповсюдження в роздріб (зелений)[10][11][12][13][14][15]

Критика[ред. | ред. код]

Фрагмент телевізійного проморолика газети.

У вересні 2011 року телеканали TVP, TVN та Polsat відмовилися від трансляції одного з рекламних роликів газети[16][17]. У ньому представлений список громадських діячів, які, за словами його авторів, загинули за дивних обставин, підсумовуючи це словами: «жодного журналістського розслідування». У ролику також йшлося про те, що представники влади підбюрювали до вбивств, використовуючи відповідну лексику у своїх промовах, посилаючись на заяви міністра Радослава Сікорського та депутата Януша Палікота. За даними TVP, ролик містив елементи електоральної агітації[18]. Гельсінська спілка з прав людини з цим не погодилася та зазначмла, що «відмова TVP SA викликає серйозні застереження в контексті дотримання стандартів, що випливають з Європейської конвенції з прав людини»[19]. Редакція газети звинуватила TVP у цензурі та оголосила, що подасть заяву про справу до прокуратури.

Ришард Чарнецький зауважив, що видання в перший день після скандалу збільшило обсяги продажу газкти до 120-150 тисяч примірників за номер[20]. У свою чергу професор Веслав Годіц заявив, що він не розуміє, чому газета отримала таку популярність на фоні скандалу, що це заголовки, пов'язані виключно з виборами[21], а також, що він не вірить у продажі газети навіть на рівні 60 000 примірників[22]. Славомір Новак критикував газету, стверджуючи, що щоденник є рекламною колоною однієї з політичних сил[23].

У жовтні 2011 року головний редактор газети Томаш Сакевич заявив, що група «Жечпосполитої» веде надзвичайно жорстку боротьбу проти «Газети Польської» і що існує повна заборона цитування щоденника у ЗМІ[24]. Він також припустив, що здійснюється цілеспрямоване перешкоджання вчасній доставці газети в регіонах.

У вересні 2013 року апеляційний суд Ряшева виніс остаточне рішення у виборчій процедурі, де дійшов висновку, що публікація газети про депутата Казімежа Зьобро мала характер неправдивої та наклепницької, являла собою порушення його особистих прав[25][26]. У жовтні 2013 року видавець «Forum SA» подав скаргу до апеляційного суду в Ряшеві на поновлення провадження у зв'язку з новими обставинами у формі документів, що знаходяться в розпорядженні Інституту національної пам'яті, нібито підтверджуючи членство в політика у ПОРП[27].

4 вересня 2018 року газета виправдала побиття активістки Комітету із захисту демократії[28].

Примітки[ред. | ред. код]

  1. а б The ISSN portalParis: ISSN International Centre, 2005. — ISSN 2083-7119
  2. а б Zapraszamy do czytania „Codziennej”!. Niezalezna.pl. 11 вересня 2011. Процитовано 10 вересня 2011. 
  3. а б Rusza dziennik „Gazeta Polska Codziennie”. wirtualnemedia.pl. Архів оригіналу за 6 квітня 2018. Процитовано 7 червня 2013. 
  4. Najbardziej opiniotwórcze polskie media w 2012 roku (пол.). instytut.com.pl. Процитовано 9 червня 2013. 
  5. Od dziś rusza nowy, ulepszony portal „Gazety Polskiej Codziennie”. niezalezna.pl. 6 lutego 2014. Процитовано 6 lutego 2014. 
  6. „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje 34 tys. egz. Wirtualne Media. 6 грудня 2011. 
  7. Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie. Wirtualne Media. 8 серпня 2012. 
  8. Grudzień 2012: zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”, „Rzeczpospolita” w dół o 20 proc.. Wirtualne Media. 6 лютого 2013. 
  9. Cennik. gpcodziennie.pl. Процитовано 21 червня 2012. 
  10. Wirtualnemedia.pl: Rekordowa sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie” Архівовано 2 липня 2020 у Wayback Machine., 2011-09-12.
  11. Wirtualnemedia.pl: „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje 34 tys. egz. Архівовано 1 липня 2020 у Wayback Machine., 2011-12-06.
  12. Wirtualnemedia.pl: Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie Архівовано 2 липня 2020 у Wayback Machine., 2012-08-08.
  13. Wirtualnemedia.pl:Coraz mniejsza sprzedaż „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – traci też „Gazeta Polska Codziennie” Архівовано 20 вересня 2019 у Wayback Machine. 2013-10-04.
  14. Wirtualnemedia.pl: Grudzień 2012: zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”, „Rzeczpospolita” w dół o 20 proc. Архівовано 28 червня 2020 у Wayback Machine. 2013-02-06.
  15. Wirtualnemedia.pl: Sprzedaż „Faktu” i „Gazety Wyborczej” spadła o 40 tys. egz. Архівовано 1 вересня 2019 у Wayback Machine. 2013-11-07.
  16. Informacja prasowa o odmowie emisji jednego spotu reklamowego dziennika „Gazeta Polska Codziennie”. tvp.pl. 4 września 2011. Процитовано 20 stycznia 2014. 
  17. mig (7 вересня 2011). Spot „Gazety Polskiej Codziennie”. Graś: „Plugawe”. Gazeta.pl. Процитовано 11 вересня 2011. 
  18. TVP i TVN odmówiły emisji reklam „Gazety Polskiej Codziennie”. wirtualnemedia.pl. 5 września 2011. Процитовано 20 stycznia 2014. 
  19. dr Ireneusz Kamiński, dr Adam Bodnar (7 вересня 2011). Komentarz do odmowy emisji spotów reklamowych Gazety Polskiej Codziennie. Процитовано 10 вересня 2011. 
  20. wg (10 вересня 2011). Sprzedaż „Codziennej”: 120-150 tys.!. Niezalezna.pl. Процитовано 11 вересня 2011. 
  21. Aleksandra Głąb (9 вересня 2011). Wiesław Godzic o Gazecie Polskiej Codziennie. salon24.pl. Процитовано 10 вересня 2011. 
  22. Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi „Gazeta Polska Codziennie” Архівовано 10 жовтня 2017 у Wayback Machine..
  23. pł (11 вересня 2011). Nowak atakuje „Codzienną”. Niezalezna.pl. Процитовано 10 вересня 2011. 
  24. Tomasz Sakiewicz (2 жовтня 2011). Apel Tomasza Sakiewicza do czytelników GPC. „Redagujemy w warunkach skrajnych, czasami bez snu, dyżurując po kilkadziesiąt godzin”. Процитовано 6 жовтня 2011. 
  25. Solidarna Polska wygrywa proces z Gazetą Polską Codziennie. gazetaparlamentarna.pl. 7 września 2013. Процитовано 20 stycznia 2014. 
  26. „Gazeta Polska Codziennie” przeprosiła kandydata Solidarnej Polski. wirtualnemedia.pl. 8 września 2013. Процитовано 20 stycznia 2014. 
  27. Żądamy wznowienia procesu. gpcodziennie.pl. 15 października 2013. Процитовано 20 stycznia 2014. 
  28. „GPC” i TV Republika usprawiedliwiają spoliczkowanie działaczki KOD-u. Dorota Kania: przemoc stosują Obywatele RP i KOD (пол.). www.wirtualnemedia.pl. Процитовано 8 грудня 2019. 

Посилання[ред. | ред. код]