Sunday Telegraph

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Sunday Telegraph
The Sunday Telegraph logo.png
Тип загальнонаціональна, щотижнева
Формат broadsheep

Власник Telegraph Media Group Ltd
Заснована 1961
Мова англійська
Ціна £ 2,00 (2014)
Головний офіс 111 Buckingham Palace Road, London, SW1W 0DT
Наклад 396 699 (вересень - жовтень 2014)
ISSN [9976-1874 [9976-1874]]

Веб-сторінка:
telegraph.co.uk

Sunday Telegraph (укр. Санді Телеграф) — британська щотижнева недільна газета великого формату (broadsheet), яка заснована 5-го лютого 1961 року. «Санді Телеграф» є недільним додатком The Daily Telegraph, але має автономний характер і окрему редакцію. Газета входить до холдингу Telegraph Media Group, відділення Press Holdings. Має консервативні погляди. Середній тираж становить 396 699 примірників (на вересень - жовтень 2014).[1] Щотижнева аудиторія складає 1,313,000 читачів.[2]

З 1961 по 1997 р. назву газети асоціювали з ім'ям Перегрін Уорсторн (Peregrine Worsthorne) — найвідомішим журналістом газети. Він працював редактором протягом трьох років з 1986 по 1989 р.

Щороку газета публікує список 100 найкращих приватних компаній Великої Британії під назвою Top Track 100.

Історія[ред.ред. код]

У суботу, 4 лютого 1961 року, вечірній випуск новин BBC був продовжений на 5 хвилин, щоб повідомити про запуск нової недільної газети. У той же час цю подію висвітлював інший канал — ITV. Це була визначна подія, тому що «Санді Телеграф» — перше недільне видання, яке вийшло за 40 років, в той час, коли газетна індустрія була під загрозою. Серед видань, які були нещодавно закриті, було The Sunday Graphic, яке мало мільйонний наклад. 5 лютого 1961 вийшов перший випуск Санді Телеграф. [3]

Першим редактором «Санді Телеграф» був Дональд Маклаклан, який займав цю посаду 5 років. Перший номер «Санді Телеграф» містив 28 сторінок і коштував 5 пенсів, які складали скромну суму, доки ви не перегорнули сторінку газети. Там можна було побачити рекламу дорогих автомобілів і розкішних садиб. Після розділу новин в газеті розміщувався розділ Сіті, редактором якого був Найджел Лоусон. Перед запуском «Санді Телеграф», сторінки розділу Сіті були нудними і непривабливими для звичайного читача. Лоусон розумів, що пропозиції про купівлю контрольного пакету акцій і скандали у залі засідань — це не просто сухі ділові питання, а речі, що хвилюють людей в їх повсякденному житті. Читачі обожнювали його поради. У нього був величезний успіх, тому, коли він через 3 роки пішов у політику, друзі та колеги вважали його божевільним.

Серед багатьох фінансових журналістів, які займали посаду редактора Сіті, був Роберт Пестон, який приніс багато сенсаційних новин в «Санді Телеграф» і став голосом світової фінансової кризи у 2008. Перегрін Уорсторн був один з журналістів, які друкувалися з першого випуску. Він був редактором видання з 1986 по 1989. Уорсторн вів політичну колонку, яка вирізнялася красномовством і дотепністю.

Першим додатком «Санді Телеграф» був Telegraph Sunday Magazine, що вийшов 12 вересня 1976. У 80-ті та 90-ті газета мала багато додатків. 11 вересня 1988 року Telegraph Sunday Magazine був замінений на новий розділ «7 Днів», який представляв найбільш цікаві фотографії з новин в повному кольорі. [4]

У 1987 році власником стає Конрад Блек.

11 червня 1989 «Санді Телеграф» міняє структуру і має дві секції. Перша була присвячена новинам, в той час як друга секція під назвою «Sunday Telegraph Review» присвячена мистецтву та книжковим рецензіям. Кольорова секція «7 Днів» була перезевантажена як журнал про телебачення, радіо та кіно.

Контент газети[ред.ред. код]

«Санді Телеграф» пропонує читачам величезний обсяг різноманітного контенту:

— газетні секції «Новини» «Спорт» (Sports), «Подорож» (Travel), «Гроші» (Money), «Робота»(Job), «Бізнес та життя» (Business and Life) - включає «Нерухомість» (Property), «Садівництво»(Gardering), «Купівля»(Purchase);

— журнальні додатки «Телеграф Мегезін»(Telegraph Magazine) - лайф-стайл видання з яскравими ілюстраціями та високоякісним друком, «Стелла Мегезін» (Stella Magazine) - жіночий журнал моди, «Севен Мегезін» (Seven Magazine) - журнальний додаток про мистецтво, книжки, ідеї.

Редактори[ред.ред. код]

Редактори «Санді Телеграф» під час діяльності газети:

1961: Дональд Маклаклан (DonaldMcLachlan)

1966: Брайан Робертс (Brian Roberts)

1976: Дж В. М. Томпсон (J. W. M. Thompson)

1986: Перегрин Уорсторн ( Peregrine Worsthorne)

1989: Тревор Гроув (Trevor Grove)

1992: Чарльз Мур (Charles Moore)

1995: Домінік Лоусон (Dominic Lawson)

2005: Сара Сендс (Sarah Sands)

2006: Річард Елліс (Richard Ellis)

2006: Пейшенс Уіткрофт (Patience Wheatcroft)

2007: Ієн Макгрегор (Ian MacGregor)

Цікаві факти[ред.ред. код]

  1. У Британії ледь не вибухнув грандіозний скандал, через те, що газета надрукувала першотравневий жарт про заборону показувати пародії. У статті йшлося про те, що на естраді не можна показувати пародії, оскільки це суперечить закону про авторські права. Найкращі британські пародисти зібралися влаштовувати акції протесту, а редакцію завалили обуреними листами. [5]
  2. У 2001 році «Санді Телеграф» опублікувала список найбільш курйозних висловлювань знаменитих людей. На першому місці виявилося питання, задане принцом Чарльзом братові Усами бен Ладена. У самий розпал операції в Афганістані, спадкоємець престолу поцікавився у нього: «Як останнім часом йдуть справи у Вашого брата?».  Ще одна яскрава цитата належить прем'єр-міністру Тоні Блеру. Після того як його заступник Джон Прескотт кинувся з кулаками на виборця, який кидав в нього курячими яйцями, Блер філософськи зауважив: «Джон є Джон». А ось відповідь голлівудської зірки Ніколь Кідман на питання журналістів, як вона почувається після розлучення з Томом Крузом. Кідман уїдливо промовила, що, принаймні, тепер зможе носити туфлі на високих підборах. В цей список потрапило і висловлювання Президента США Джорджа Буша-молодшого. Відповідаючи на запитання британського підлітка «На що схожа будівля, в якій працює американська адміністрація» Буш коротко пояснив: «Білий дім — білий». [6]

Скандали навколо газети «Санді Телеграф»:

  • У 2012 році «Санді Телеграф» опублікувала статтю, в якій стверджувала, що редакція видання отримала від екс-голови ЮКОСа Михайла Ходорковського лист, у якому він закликає британського прем'єр-міністра Девіда Камерона заборонити в'їзд на Олімпійські ігри 308 російським високопосадовцям, причетним до порушень прав людини. Стаття викликала негативну реакцію адвокатів Ходорковського, які назвали її провокацією і викривленням слів підзахисного. Журналісти радіо «Свобода» зв'язалися з автором матеріалу Томом Парфіттом, оскільки саме він у своїй статті стверджував, що газета отримала персонального листа від Ходорковського. У спілкуванні з журналістам Парфітт визнав, що жодного листа не було, а був текст інтерв'ю, переданий газеті через адвокатів.

«Той факт, що Ходорковський послався на складений Гаррі Каспаровим перелік з 308 російських високопосадовців, причетних до порушення прав людини, і закликав британську спільноту порівняти імена цих людей зі списком запрошених на Олімпіаду, дав мені привід стверджувати, що він хотів, аби Британія заборонила цим людям візит на Олімпійські ігри», — сказав Парфітт в інтерв'ю журналістам.[7]

  • У 2014 році «Санді Телеграф» поклала відповідальність на президента Росії Володимира Путіна і його оточення за крах малазійського авіалайнеру Boeing-777, збитого над Україною 17 липня 2014 р.Збиття Боїнга 777 біля Донецька Газета наголошує, що юристи Великої Британії готують багатомільйонний колективний позов відносно Володимира Путіна і його оточення через американські суди. За інформацією «Санді Телеграф», представники юридичної фірми McCue & Partners побували в Києві, де обговорили питання, що стосуються доказової бази. Також буде запропоновано приєднатися до позову сім'ям загиблих в катастрофі авіалайнера. Справа має «підкреслити роль», яку може грати Росія в розпалюванні конфлікту в східній Україні. [8]

Примітки[ред.ред. код]

1.http://www.telegraph.co.uk

2. http://www.newsworks.org.uk/the-sunday-telegraph

3. http://media.info/newspapers/titles/the-sunday-telegraph

4. http://gazeta.aif.ru/_/online/uznat/54/hz07_01

5. http://www.1tv.ru/news/world/121233

6. http://www.telegraph.co.uk/news/sunday-telegraph-at-50/8300953/The-Sunday-Telegraph-at-50.html

7. http://www.historic-newspapers.co.uk/old-newspapers/sunday-telegraph/

8. http://tyzhden.ua/News/51386

9. Збиття Боїнга 777 біля Донецька

10. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10993470/Putin-facing-multi-million-pound-legal-action-over-alleged-role-in-MH17-crash.html