Обговорення:Орест Субтельний

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку

Дата народження[ред. код]

Перше українське видання (Україна: Історія. 1991. С. 13) та офсайт НАН України вказують 1941. Максим Пе 17:15, 13 листопада 2011 (UTC)[відповісти]

7 чи 17 травня?[ред. код]

Товариство, схоже ми наближаємось до війни редагувань із приводу точної дати народження. Згадуються як 7 травня, так і 17 травня. Тож пропоную перелічити тут авторитетні джерела, що вказують на різні дати народження, щоб можна було визначити, яка дата більш вживана. Якщо обидві дати широко вживані, то потрібно буде згадати обидві з них у тексті статті згідно Вікіпедія:Нейтральна точка зору і Вікіпедія:Критерії значущості. Прохання до досягнення консенсусу залишити поки що версію 7 травня, оскільки вона була найбільш стабільною протягом довгого часу. --Kammerer55 (обговорення) 18:04, 7 травня 2021 (UTC)[відповісти]

Додав Шаблон:Достовірність до статті, щоб спрямовувати людей сюди із основної сторінки, і щоб уникнути війни редагувань.--Kammerer55 (обговорення) 18:20, 7 травня 2021 (UTC)[відповісти]

  • В англомовній 5-томній Енциклопедії України 17 травня. Mykola Swarnyk (обговорення) 00:28, 8 травня 2021 (UTC)[відповісти]
  • В Інтернет-Енциклопедії України 17 травня.
    Дякую за посилання. Це схоже розширена (і оновлена) онлайн версія 5-томної енциклопедії з попереднього пункту. --Kammerer55 (обговорення)
  • в ЕІУ 17 травня.
    В ЕІУ 17 травня 1943 (рік інший).--Анатолій (обг.) 22:12, 8 травня 2021 (UTC)[відповісти]
    Справді інший. Дякую за те, що помітили! Там вони посилаються на американський бібліографічний довідник 1975-го року випуску. Цікаво, чи вони із нього брали інформацію. --Kammerer55 (обговорення) 21:54, 11 травня 2021 (UTC)[відповісти]
  • Здається, що початкова інформація у статті про 7 травня була узята із сайту Національної академії наук України. На сторінці профілю Субтельного справді вказано 7 травня (1941), але вже у некролозі розміщеному на тому ж сайті вказано 17 травня (1941) року. --Kammerer55 (обговорення)
  • Ось ще посилання на некролог на офіційному сайті Йоркського університету, в якому Орест Субтельний працював. Там вказано 17 травня 1941 року. Думаю, що це може бути найавторитетнішим джерелом, оскільки в університеті мали зберігатися паспортні дані Субтельного (як у співробітника), тож вони мали доступ до точної інформації. До того ж там розміщено запрошення на похорон від імені родичів, тож скоріше за все матеріал готувався за їхньої участі. --Kammerer55 (обговорення) 00:47, 9 травня 2021 (UTC)[відповісти]
  • В EofU (Струка) 17 травня 1943, а в інтернетній (Стеха) 17 травня 1941 - отаке, хоча Інтернетна позиціонувалась як осучаснена версія тої попередньої. Можу подзвонити спитати Стеха особисто, чому різниця в датах... Mykola Swarnyk (обговорення) 01:49, 9 травня 2021 (UTC)[відповісти]
    Наче вже багато підтверджень для 1941-го року. Можливо, що вони для паперової версії використали якісь застарілі/неточні дані і потім просто оновили інформацію, коли точніші дані стали доступні. На інтернет-сторінці написано, що вони оновили інформацію у 2016-го році — мабуть після смерті Субтельного.
    Хоча, якщо у Вас ще є бажання і час уточнити, то цікаво було б дізнатися, які джерела вони використовували для паперової і онлайн-версій. --Kammerer55 (обговорення) 21:54, 11 травня 2021 (UTC)[відповісти]
  • Ось ще некролог з газети Toronto Star — схожий на офіційний — із посиланням на деталі похорону і на похоронну службу. Тут теж 17 травня 1941. --Kammerer55 (обговорення) 21:16, 11 травня 2021 (UTC)[відповісти]
  • В онлайн-меморіалі на сайті похоронної служби також вказано 17 травня 1941. --Kammerer55 (обговорення) 21:16, 11 травня 2021 (UTC)[відповісти]
  • Для повноти ще додам, що у статті є посилання на архівовану версію сайту Дипломатичної академії України при МЗС, де Орест Субтельний був почесним доктором. Так там взагалі був вказаний 1942 як рік народження. Водночас на їхньому новому сайті, здається, взагалі немає окремої сторінки про Субтельного. --Kammerer55 (обговорення) 21:54, 11 травня 2021 (UTC)[відповісти]

Підсумок[ред. код]

Усі джерела опубліковані/оновлені після смерті Субтельного вказують його дату народження як 17 травня 1941 (три некрологи, онлайн-меморіал, онлайн-енциклопедія історії України). Тож, якщо ні в кого немає заперечень, пропоную так і вказувати без згадки про інші варіанти. --Kammerer55 (обговорення) 21:54, 11 травня 2021 (UTC)[відповісти]

Заперечень не надійшло, тож остаточно виправив дату народження на 17 травня 1941, додав відповідні посилання/джерела і прибрав Шаблон:Достовірність.
Дякую Ahonc і Mykola Swarnyk за участь в обговоренні і анонімним дописувачам за те, що звернули увагу на помилку!
P.S. Завтра Оресту Субтельному виповнилося б 80 років. Світла йому пам'ять! --Kammerer55 (обговорення) 07:39, 16 травня 2021 (UTC)[відповісти]

Питання вирішене, але на всяк випадок наведу позавікіпедійне зауваження від канадського історика Віктора Остапчука: "Ця дата народження, яка в Вікіпедіях, фальшива (дивно але лише [?] правильна в сербській та сербохорватській сторінках). Його справжня дата народження є 17.05.1941. Його вдова, Марія Субтельна/Maria Subtelny, вже роками просить, щоб виправили але без успіху. Власне джерело на яке укр. стаття покликається мала ту помилку (вебсторінка НАН, вже не існує але архівована). Можливо в НАН неправильно/неграмотно/з поспіхом прочитали його паспорт де дата видачі 07.05? Англійська стаття згадує і 17.05.1941 як можлива альтернативна та й ще 17.05.1943! Комедія, сучасний історик, але як середніх віках щодо дату народження. Марія (і Орест) були б вдячні, якби спільнота укрісториків виправила Вікіпедію.
PS: маю перед очима скан його паспорту, якого МС нині прислала мені, але без дозволу не розповсюджую тут. Чекаю її відповідь щодо цього.
правильна дата в Encyclopedia of Ukraine:http://www.encyclopediaofukraine.com/display.asp?linkpath=pages%5CS%5CU%5CSubtelnyOrest.htm
ще одна помилка в укрвікі:
Victor надіслав(-ла) 17 травня о 14:25
Victor Ostapchuk 08.05.2021:
В укрвікі крім wrong DOB також misleading info про його наукового керівника—для Гарвардської докторської це був Омелян Пріцак, а не Олександр Оглоблин
Victor надіслав(-ла) 17 травня о 14:25
(з Оглоблином були стосунки але не цей, хіба що якесь раніше офіційне, не знаю; ОО мешкав до кінця життя в Массачусетс та Пріцак, Субтельний, Гайда—перша гарвардська генерація мали з ним контакти.) ось і все. будьте здорові!!
(MS) Вважаю, також треба виправити. Mykola Swarnyk (обговорення) 14:15, 21 травня 2021 (UTC)[відповісти]
Дуже дякую за інформацію! Сподіваюся, що пані Марія буде рада, що виправили врешті-решт. --Kammerer55 (обговорення) 05:26, 28 травня 2021 (UTC)[відповісти]