НТВ

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
НТВ
ВАТ "Телекомпанія НТВ"
NTV logo 2003.svg
Країна Росія Росія
Зона мовлення Росія Росія
Земля Земля (як «НТВ-Мир»)
Білорусь Білорусь (як «НТВ-Беларусь»)
Час мовлення Цілодобово (з 12 жовтня 2004)
Мова мовлення Російська
Центр керування Flag of Moscow.svg Москва
Формат
зображення
1080i HDTV, 576i 16:9 SDTV
Тематика каналу Загальна
Дата початку
мовлення
1 листопада 1993
Замінив 4-й канал Останкіно (з 17.01.1994) , Російські університети (з 11.11.1996)
Цифровий
мультиплекс
Перший
Засновник Кисельов Євгеній Олексійович, Oleg Dobrodeev[d], Igor Malashenko[d] і Гусинський Володимир Олександрович
Власник(и) Газпром-Медіа
Сайт ntv.ru

НТВросійський цілодобовий телеканал, який почав мовлення у 1993 році. Окрім іншого, активно використовується в рамках російської пропаганди проти України[1]. Канал мовить із Москви, з телецентру «Останкіно». Крім території Росії, мовлення НТВ поширюється за межі Росії. Охоплення телеканалу «НТВ Мир» включає країни СНД і Балтії, а також Західну Європу, Близький Схід, США і Канаду, Ізраїль, Австралію, Нову Зеландію і Океанію.

Історія[ред.ред. код]

Канал був створений в 1993 році журналістами Ігорем Малашенко, Євгенієм Кисельовим та Олегом Добродейовим, пізніше генеральним директором ВГТРК. Спочатку канал виходив в ефір на п'ятій кнопці Санкт-Петербургу, а вже в 1994 році канал став виходити на 4 кнопці у Москві.

У 1994 році вже виходили інформаційні програми «Сьогодні», «Ітоги» та «Намедні». На НТВ в 1994 році почали показувати програму «Ляльки»[ru]. В 1995 році НТВ отримала увесь ефірний час. НТВ у 1995 році почали виробляти нові програми — «Сьогодні ранком», «Ітого», «Чистесердечне признання» і так далі.

У 2000 році Гусинського заарештували. «Медіа-Мост» повинен був продати медіавласність Газпрому. Журналісти каналу не погодились з подібним рішенням. Вони вважали, що за правління Газпрому існування каналу як незалежного та недержавного, припиниться.

3 квітня 2001 року Газпром-Медіа обрала нових керівників телеканалу, журналісти у відповідь організували протест. Під час акції показували тільки інформаційні програми та програму «Ляльки».

14 квітня компанія Газпром-Медіа захопила канал НТВ. «Команда» генерального директора НТВ Євгенія Кисельова спочатку пішли на ТНТ, а потім на ТВ-6. Після закриття ТВ-6 вони створили новий канал ТВС. Але ТВС згодом було визнано банкрутом.

Після закриття ТВС частина журналістів перейшла на канал RTVi під керівництвом Володимира Гусинського. Деякі журналісти повернулись на НТВ. Леонід Парфьонов був не згоден з протестом, і також звільнився. Але після захоплення телеканалу, Леонід Парфьонов і Тетяна Міткова повернулися на НТВю

Леонід Парфьонов до 2004 року працював над програмами «Намедні» та «Російська Імперія». Після скандалу з генеральним директором НТВ Володимиром Кулістіковим, його звільнили з телеканалу. Багато розважальних програм на НТВ було закрито, перетворюючи його на інформаційний ресурс.

Програми[ред.ред. код]

Будучи одним з перших каналів, що з'явились в 1990-х у Росії, НТВ мав велику популярність. Програма «Сєгодня» та «Ітогі» були першими інформаційними програмами НТВ. Після захоплення «НТВ» Газпромом у 2005 році, замість «Ітогів» в ефірі йшла «Ітогова програма».

Найпопулярнішою програмою каналу були Намедні Леоніда Парфьонова. З 2001 року Намедні транслювалась замість "Ітогів", щотижневої інформаційної програми. 2004 року програму закрили.

Канал до зміни власника був як інформаціоним, так і розважальним. Програма Ляльки[ru] отримувала багато судових поховів через політичну сатиру. Серія «Крихітка Цахес», де Володимира Путіна показали в ролі Крихітки Цахеса, на думку автора «Кукол» Володимира Шендеровича, призвела до закриття програми. Шендерович вів програму «Ітого», яка після зміни керівництва "переїхала" до каналу ТВ-6.

У 2000 році почався показ програми «Тушите свет[ru]», після зміни власника НТВ програму показували на ТВ-6 а потім на ТВС. Після закриття ТВС, програму було закрито. Замість неї на НТВ транслювалась «Красная стрела» з героями Хрюном Моржовим та Степаном Капустою.Пізніше в ефірі з'явились документальні програми «НТВшники» та «Історія всеросійського обману».

Назва[ред.ред. код]

Назва «НТВ» ніяк не розшифровується. Але на рекламних заставках 1998 року показували значення «НТВ»: «Нове», «Незалежне», «Нормальне», «Наше» або «Новорічне» телебачення.

НТВ і українське питання[ред.ред. код]

Часом телекомпанія «НТВ» припускається дезінформаційних твердженнь щодо української тематики. Так, 10 січня 2010 р. вийшов репортаж в якому стверджувалося, що «кубанська балачка» дуже сильно відмінна від української мови і ілюструвалося це тим, що слова «вагани» немає в українській мові.[2]

Напередодні виборів президента 2012 року у путінських передвиборчих фільмах, що транслюються на «НТВ», показуються відверто українофобські сюжети. Під час демократичних подій «Євромайдану» прийняла активну позицію на дезінформацію подій в Україні. З того часу канал активно використовується в рамках пропаганди Росії проти України.

Логотипи[ред.ред. код]

Логотип телеканалу НТВ — це три букви та зелена крапка яка розташована під буквою Т. З 1996 року логотип було перемальовано в тому стилі, що використовується донині.

Примітки[ред.ред. код]

Посилання[ред.ред. код]


Телебачення Це незавершена стаття про телебачення.
Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її.