Сегодня (газета, Україна)

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Сегодня
Logo Сегодня.gif
Тип щоденна суспільно-політична газета
Формат таблоїд

Власник ЗАТ «Сьогодні Мультимедіа»
Видавець Ігор Доброван '[1]
Головний редактор Ольга Гук '[1]
Заснована 1997
Мова російська
Ціна договірна
Головний офіс
Наклад 155 тис.

Веб-сторінка: ukr.segodnya.ua

«Сегодня» (укр. Сьогодні) — всеукраїнська щоденна суспільно-політична російськомовна газета.

Заявлений сукупний щоденний тираж — 80 тисяч примірників. Повнокольорове видання, виходить 4-ма регіональними випусками в містах: Київ, Одеса, Харків, Дніпропетровськ, а також національним випуском, який поширюється на всій іншій території України. За данними дослідження компанії TNS Україна MMI 2015/2+3 аудіторія одного номеру видання складає 661 тис. чол. Газета друкується на власній друкарні видавничого холдингу у м.Вишгород.

Видавцем газети "Сегодня" є Холдинг «Сьогодні Мультімедіа», що входить до складу «Медіа Група Україна».

З 24 серпня редакція газети випускає щотижневик для планшетів "Мой уикенд"

У квітні 2007 року в інформаційному просторі з'явився новий продукт ПрАТ «Сьогодні Мультімедіа» – інформаційно-новинний портал www.segodnya.ua. Сайт функціонує як окремий ресурс з динамічним оновленням контенту 24 години на добу. На ресурсі діють різноманітні новинні розділи, фото- і відеогалереї, блоги, система оцінки статей і додаткові  інтерактивні можливості для користувачів.

Історія[ред.ред. код]

Видається з 1997 року у Києві. Випуск газети здійснює ПрАТ «Сьогодні Мультимедіа» (з лютого 2007 року), до цього ЗАТ «Видавнича група „Сегодня“», яка була заснована в 1997 році. З 28 серпня 2006 року керівництво компанією здійснював генеральний директор — аргентинець Гільєрмо Шмітт, з 18 липня 2011 року — Олена Громницька.

З 10 квітня 2007 року була запущена інтернет-версія газети.

Видавничий холдинг «Сьогодні Мультимедіа» з 1 вересня 2011 року запустив нове регіональне видання — «Западная Украина. Сегодня». Про це на прес-конференції в УНІАН повідомила екс-генеральний директор, шеф-редактор «Сьогодні Мультимедіа» Олена Громницька[2].

Критика[ред.ред. код]

Українофобська позиція[ред.ред. код]

Підконтрольну Рінату Ахметову газету «Сегодня» неодноразово критикували за антиукраїнський характер[3][4][5][6][7] та недостовірність[8][9][10][11][12] публікацій. Знаменно в цьому відношенні, що одним із спеціальних кореспондентів газети «Сегодня» є відомий антиукраїнський «жовтий»[6] публіцист Олесь Бузина.

Газета «Сегодня» відома серед журналістів за свавілля головного редактора Ігоря Гужви у відношенні до зміни авторських матеріалів та пов'язану з цим плинність кадрів.[8] У іншому прикментому випадку звільнення співробітника — політичного оглядача газети Олександра Чаленка, якого вважали другом Гужви та його політичним однодумцем — основною причиною звільнення, за його словами, стало виголошення Чаленком на телебаченні[13], що власником газети «Сегодня» є Рінат Ахметов.[14]

Критикували видання і за недобросовісну рекламу. Можливе порушення виданням Закону України «Про рекламу» вбачав у маркуванні рекламних статей газети Інститут масової інформації (ІМІ). Відповідне офіційне звернення про відокремлення виданням реклами від іншої інформації ІМІ надіслав до Кабінету міністрів України 14 квітня 2011.[15]

У грудні 2011 редакція газети «Сегодня», зокрема головний редактор Ігор Гужва, заявила про передстрайковий стан через спроби керівництва запровадити у виданні цензуру та публікацію джинси. Протест підтримав колектив газети, зокрема Олесь Бузина, та регіональні осередки видання. В результаті компанією СКМ було порушено розслідування щодо роботи Ігоря Гужви, якого усунули із посади на період розслідування[16][17], а 17 січня 2012 його було остаточно звільнено.[18]

Відсутність української мови[ред.ред. код]

Сайт segodnya.ua та друковану газету "Сегодня" випускали виключно російською мовою протягом всієї своєї історії. Сайт segodnyu.ua вперше отримав україномовну версію лише у березні 2014 року.[19]

Відомі журналісти[ред.ред. код]

Примітки[ред.ред. код]

  1. а б (рос.) Руководство — Сегодня Multimedia
  2. З 1 вересня «Сьогодні» запускає нове регіональне видання в Західній Україні
  3. Степан Величенко. Капіталізм, бідність і русифікація.Критика, 2010.
  4. Сергій Пантюк. «Сегодня» — журналістика в лапках? — Блоги. Відеотека, 30.11.2010.
  5. Газета Ахметова вимагає від Турчинова 1 гривню. Він подарує їй «аж 10»Українська правда, 20.08.2007.
  6. а б Ігор Гирич. Яку історію України нав’язує нам Бузина?
  7. Регіональне видання «Сегодня» на Західній Україні виходитиме «на русском язикє» — Прес-Центр, 23.08.2011.
  8. а б Шекспірівські пристрасті в газеті «Сегодня» (рос.)Дуся, 22.07.2010.
  9. Микола Томенко радить газеті «Сегодня» вивчати українську літературу та вимагає спростування. — Персональний сайт Миколи Томенка, 15.03.2011.
  10. Відкритий лист державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України до редакції газети «Сегодня», 2009.
  11. Олена Білозерська. Газету «Сегодня» — у чорний список, 08.11.2010.
  12. Кто сфальсифицировал подписи под письмом президенту от "жителей ул. Гончара"?, 07.02.2012
  13. Інтер: Чаленко і Герман посварилися в прямому ефірі (рос.)YouTube.
  14. Чаленко вимушено залишає «Сегодня», бо сказав на «Інтері», що газета належить АхметовуТелекритика, 22.07.2010.
  15. Моніторинг журналістських стандартів, липень 2011 — ГО «Інститут масової інформації»
  16. Співробітники «Сегодня» оприлюднили факти цензури і тиску — Телекритика, 13.12.2011
  17. Журналісти газети «Сегодня» скаржаться на цензуру та корупціюGazeta.ua, 08.12.2011.
  18. СКМ не переглядатиме рішення по ГужвіТелекритика, 19.01.2012.
  19. http://ukr.segodnya.ua/allnews/archive/05-03-2014.html Сєгодня: Архів матеріалів розділу Усі новини за 05.03.2014

Посилання[ред.ред. код]