RT

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
(Перенаправлено з Russia Today)
Перейти до навігації Перейти до пошуку
RT
Russia-today-logo.svg
Країна Росія Росія
Зона мовлення у всьому світі
Засновник державна корпорація РИА Новости
Власник(и) Російська Федерація
Фінансування державний бюджет РФ
Керівник(и) гол.ред. Маргарита Симоньян
Заснована 2005
Інтернет rt.com

RT (раніше — Russia Today, укр. «Росія Сьогодні») — російська державна мережна багатомовна телевізійна компанія, орієнтована на закордонну аудиторію. Існує з 2005 року, фінансується урядом Росії, центральна контора розташована у Москві. Веде мовлення англійською, арабською, іспанською, російською та німецькою мовою. Часто звинувачується в систематичній пропаганді[1][2][3][4][5].

Позиціонує себе як «альтернатива англо-саксонському глобальному інформаційному простору», або таким новинним каналам, як CNN та BBC. На відміну від радянської практики закордонного мовлення часів «холодної війни» тільки з Москви, RT проводить політику відкриття закордонних філіалів і наймання на роботу місцевих журналістів.

Цілі та напрямки діяльності[ред. | ред. код]

Оголошеними цілями телекомпанії є: представляти російську державну урядову точку зору на міжнародні події для громадськості і зменшення впливу стереотипів щодо Росії, «врівноваження західних ЗМІ». Іншими словами — телекомпанія бачить себе як альтернативу російськомовним секторам таких міжнародних каналів новин, як CNN, BBC, Голос Америки або Euronews.

Основний напрям передач RT: Новини з міжнародних та російської політики, спорту, бізнесу і культури, а також документальні фільми, політичних журналах і щоденне мовлення політичного ток-шоу «Spotlight з Аль Гурнов» складають програму відправника.

RT налічує у всьому світі близько 2000 співробітників, з яких більша частина — це не-російські журналісти. Зокрема, відомі американські журналісти Макс Кайзер, Том Хартманн, Ларрі Кінг, також такі особи, як Джуліан Ассанж.

Популярність станції значно зросла з останнього часу. Згідно з опитуванням служби «Pew Research Center», 2014 року RT стала найбільш популярним каналом у світі новин на ресурсі YouTube, її відео були переглянуті більш як мільярд разів.

Фінансування[ред. | ред. код]

Компанія фінансується з Федерального бюджету Росії. Починаючи з заснування, фінансування компанії рік у рік неодмінно зростає. 2013 року уряд Росії на «Russia Today» офіційно виділив 11,2 млрд рублів, Путін дав вказівку надалі не скорочувати фінансування станції.

Реклама[ред. | ред. код]

Під час відкриття філії RT в Аргентині та підключення його до аргентинської державної ефірної мережі, яка до цього об'єднувала лише національні телеканали, Путін сказав:

У вашій країні з'явиться солідне і достовірне джерело відомостей про події у Росії та світі[6].

Відверті порушення в Британії[ред. | ред. код]

Перевіряючі скаргу Бі-бі-сі, британський департамент по нагляду за ЗМІ Office of Communications (Ofcom) в вересні 2015 виявив порушення принципів мовлення в програмі 'Truthseeker', що належить RT.

Так в одному з випусків програми Truthseeker RT заявляла, що Бі-бі-сі начебто «інсценувала» атаку сирійських державних військ із застосуванням хімічної зброї проти цивільного населення в Сирії, щоб зняти репортаж.

В іншому випуску, що звався «Геноцид на сході України», містилися твердження про те, що влада України навмисно обстрілює цивільне населення Донбасу, вбиває і катує журналістів і здійснює інші діяння, включаючи розп'яття немовлят. Збройні сили України звинувачувалися в «етнічних чистках» і порівнювалися з нацистами під час Другої світової війни.[7]

В листопаді 2014 Ofcom вже попереджував російське RT про можливі санкції за порушення ґрунтовних принципів мовлення — недотримання вимоги неупередженості при висвітленні ситуації в Україні.[8] Цього разу програма Truthseeker закрита, всі її випуски видалено з сайту.[9]

Критика[ред. | ред. код]

  • Держсекретар США Джон Керрі
    По суті рупор пропаганди — це спонсорована урядом Росії телевізійна компанія, або точніше кажучи, мережа "Russia Today. Її організували для розповсюдження фантазій Путіна про те, що відбувається на місці подій. Цьому завданню вони присвячують майже увесь ефірний час. Їх мета — вести пропаганду і спотворювати те, що відбувається або не відбувається в Україні[10]
  • Міністр закордонних справ Великої Британії Філіп Хеммонд:
    Росія повністю реорганізувала свої засоби інформації та витрачає величезні гроші, особливо на англомовному телеканалі RT, на те, щоб переконати Захід у тому, що російська точка зору має переконливістю. Це дуже витончена операція. Багато на Заході переконані, що все це — чистісінька пропаганда, проте це набагато більш винахідлива пропаганда, ніж незграбна і груба пропаганда радянських часів[11].
  • Кеннет Яловіц (Kenneth S. Yalowitz), науковець Центру Вільсона для досліджень Євразії, Росії та Східної Європи Джорджтаунського університету, колишній посол США в Біларусі та Грузії:
    Російський канал Russia Today, присутній і тут, у Вашингтоні — видно, що туди вкачані дуже великі гроші і чимало зусиль, щоб вибудувати весь цей ланцюг аргументів, що пояснюють дії Путіна. І від них виходить така суміш брехні, напівправди і підтасувань, що з цим досить складно справлятися: це просто якийсь потік негативу, часто настільки фальшивого, що важко виступати проти цього з якимись аргументами.[12]
  • Ліз Валь (Liz Wahl), журналістка кореспондентського пункту RT у Вашингтоні, подала у відставку в березні 2014 на знак протесту проти направлення Путіним російських військ в Україну, в Крим. Вона сказала, що «робота на RT робить її хворою».
    Я не можу бути часткою фінансованої Урядом Російської Федерації мережі, що намагається обілити дії Путіна. Я пишаюся тим що я американка і вірю в розповсюдження правди; і саме тому я після цього випуску новин йду у відставку[13]
  • Кореспондент RT в Лондоні Сара Ферт (Sara Firth) подала у відставку в липні 2014 після збиття Боїнга 777 компанії Malaysia Airlines біля Донецька, внаслідок чого загинули всі пасажири та екіпаж. Сара Ферт сказала, що покидає компанію на знак протесту проти «найбільш гидкої та шокуючої дезінформації»[14].
  • Генеральний продюсер міжнародного українського каналу Ukraine Today Тетяна Пушнова закликала припинити російську інформаційну війну проти України в прямому ефірі за допомогою «Russia Today»:
    …Ви несете відповідальність за тисячі смертей невинних людей в Україні. Russia Today фінансується Кремлем, щоб брехати про Україну. Тому я … закликаю своїх колег у всьому світі припинити співпрацю з Russia Today[15]
  • Досить стриманий часопис середнього прошарку німецького суспільства «Die Zeit» дає конкретні означення:
    Навіть центральний передавач Росії за допомогою дикої суміші із цілеспрямованих маніпуляцій, туманних «теорій» і сумнівних експертів створює «паралельний всесвіт», який має мало спільного з реальністю і служить для примусового протягування погляду російського уряду, або щоб поставити під сумнів думки інших. Треба заздалегідь сказати, що не все є брехнею і перекрученням, деякий критичний матеріал має своє місце. Але звичайні новини та аналіз перемішуються там з строкатою неадекватністю або чистою нісенітницею — саме цим займається ця пропаганда[16].

Відомі особи[ред. | ред. код]

Див. також[ред. | ред. код]

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Голос Америки: Russia Today: о журналистике и пропаганде(рос.)
  2. Die Zeit: Der staatliche russische Propaganda-Kanal RT(нім.)
  3. Держсекретар США Джон Керрі: Госсекретарь США Джон Керри назвал телеканал RT «рупором пропаганды»(рос.)
  4. Коммерсантъ: Имидж государственной пропаганды Russia Today все равно не сможет отмыть(рос.)
  5. Державний департамент США: Russia Today's Disinformation Campaign(англ.)
  6. еспресо.tv: Росія запустить RT іспанською, аби «промивати» мізки аргентинцям
  7. Грани.ру: Британский медиарегулятор обвинил канал Russia Today в нарушениях, 22.09.2015
  8. Грани.ру: Гнев на пристрастие, 10.11.2014
  9. Бі-бі-сі: Би-би-си выиграла дело против российского канала RT(рос.), 22.09.2015
  10. YouTube: промова Держсекретаря США Д. Керрі(англ.)-(рос.)
  11. Радіо Свобода: В поисках путинских денег(рос.), 14.03.2015
  12. Голос Америки: Антиамериканизм как «скрепа» российской власти(рос.), 29.04.2015
  13. Daily Mail: 'It actually makes me feel sick that I worked there' 6 March 2014
  14. The Guardian: Russia Today reporter resigns in protest at MH17 coverage(англ.) 18 July 2014
  15. Ukraine Today викрив путінську пропаганду в прямому ефірі російського каналу RT,3.9.2014
  16. Das hat uns gerade noch gefehlt(нім.), 19. November 2014

Посилання[ред. | ред. код]