Дождь

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Дождь
Дождь. Optimistic channel
Дождь.png
Країна Росія Росія
Зона мовлення Росія Росія
Грузія Грузія[1]
Молдова Молдова[2]
Ізраїль Ізраїль[3]
Латвія Латвія[4]
Литва Литва
Естонія Естонія[5]
Час мовлення Цілодобово
Мова мовлення Російська
Центр керування

Flag of Moscow.svg

Москва
Дата початку
мовлення
27 квітня 2010
Засновник Natalia Sindeeva[d]
Власник(и) медіахолдинг «Дождь»
Керівник(и) Наталія Сіндєєва — генеральний директор;
Михайло Зиґар — головний редактор.
Слоган «Телеканал для тих, кому не начхати» (рос. «Телеканал для тех, кому не наплевать», англ. «Optimistic channel»)
Сайт tvrain.ru

«Дождь» або «До///дь» (укр. «дощ») — російський інформаційний телеканал. Входить до складу медіахолдингу «Дождь».

Близько двох третин ефірного часу займають передачі, що транслюються в прямому ефірі. В ефірі каналу присутні новинні, аналітичні, дискусійні та авторські програми, концерти, художні читання, а також документальні фільми, відео-арт.

Історія[ред.ред. код]

Головна новинна студія телеканалу Дождь. Наталія Сіндєєва, Михайло Зиґар і Дмитро Медвєдєв.
Дмитро Медвєдєв з камерою під час екскурсії по редакції телеканалу.
Дмитро Медвєдєв з головним редактором телеканалу Михайлом Зигарем (ліворуч) та іншими журналістами.
Дмитро Медвєдєв відвідує редакцію телеканалу.
Дмитро Медвєдєв, Наталія Сіндєєва й колектив телеканалу.

Історія телеканалу «Дождь» розпочалась у 2007 році, коли у співвласника радіостанції «Срібний дощ» (рос. «Серебряный дождь») Наталії Сіндєєвої народилася ідея піти з радіо і зайнятися власним медіабізнесом. Тоді, як потім розповідала сама Сіндєєва, чіткого бачення кінцевого продукту не було, і протягом трьох років концепція майбутнього ЗМІ кілька разів змінювалася: передбачалося створити телебачення «для успішних людей» або організувати телестудію в одній з висоток «Москва-Сіті», щоб під час ефіру глядач міг спостерігати панораму великого міста. В результаті від цієї ідеї було вирішено відмовитися: Сіндєєва домовилася про оренду приміщення на «Червоному Жовтні», і 27 квітня 2010 року телеканал було запущено.

Поширюючись в Мережі, «Дождь» почав поступово залучати аудиторію. Першим інтернет-провайдером, з яким Сіндєєва уклала контракт, стала компанія «Акадо». Незабаром, співпраця припинилася з незрозумілих причин. Тоді основним майданчиком для мовлення «Дождя» став портал Slon.ru, однак дуже скоро керівництво каналу домовилося вести трансляцію через супутник. У цьому, за однією із версій, каналу допоміг російський прем'єр-міністр Дмитро Медведєв. За даними журналу «Forbes», виручка телеканалу за перший рік мовлення склала 14,7 млн рублів.

У 2011 році телеканал отримав спеціальний приз «Академії Російського Телебачення» національного телевізійного конкурсу «ТЕФІ—2011»[6], а у 2013 році став лауреатом 10-ї ювілейної «Премії Рунету — 2013» в номінації «Культура, ЗМІ та масові комунікації» (категорія — «Інтернет-проекти»)[7][8][9].

У 2012 році телеканал «Дождь» брав участь в конкурсі на отримання федерального статусу — включення до складу другого мультиплексу цифрового телебачення Росії. Незважаючи на те, що «Дождь» був одним із головних фаворитів конкурсу, у другий мультиплекс канал не потрапив[10]. Восени 2013 року мовлення каналу стало частково платним[11].

29 листопада 2013 року на телеканалі вийшов сюжет про кооператив «Сосни» за підсумками розслідування Фонду боротьби з корупцією Олексія Навального, який знайшов незадекларовану нерухомість у чиновників і знаних керівників партії «Єдина Росія»[12]. Після цього у телеканалу, за словами його керівника Наталії Сіндеєвої, почалися проблеми, викликані командою «фас» із Кремля.[13][14].

1 січня 2015 року телеканал був позбавлений права транслювати рекламу.

За час мовлення «Дождь» заробив славу першого чесного телебачення для глядачів з активною громадянською позицією. Головний слоган — «Для тих, кому не начхати». В ефірі встигли побувати різного рівня чиновники, політики, музиканти і всі ті, хто день за днем становив актуальну інформаційну картину. Так, наприклад, телеканал першим організував прес-конференцію скандально відомих учасниць «Pussy Riot» одразу після того, як дівчата вийшли з в'язниці.

Логотип[ред.ред. код]

Телеканал змінив 3 логотипи. Нинішній — 4-й за ліком.

  • З 27 квітня 2010 по 29 вересня 2013 року логотипом було слово «Дождь» рожевого кольору (замість літери Ж — три косих риски), під ним рожева стрічка з написом «Optimistic Channel», ще нижче чорна трапеція з написом «Live». Знаходився у правому верхньому куті.
  • З 30 вересня 2013 по 13 вересня 2015 року логотип був схожим на попередній, але трапеція з написом «Live» або «HD» була сірою. Знаходився у правому нижньому куті.
  • З 14 вересня 2015 року і дотепер логотипом є три косих риски рожевого кольору. Знаходиться там само.

Телеканал в Україні[ред.ред. код]

27 березня 2014 в Україні була розпочата трансляція телеканалу замість частини інших російських каналів, які були вилучені з ефіру через пропаганду агресії проти України[15].

12 січня 2017 Національна рада з питань телебачення і радіомовлення України вилучила телеканал з переліку іноземних програм через численні порушення українського законодавства: розміщення комерційної реклами, незаконне перетинання співробітниками каналу кордону України, свідоме викривлення інформації про державні кордони України та пропаганду зазіхання на територіальну цілісність України[16].

Примітки[ред.ред. код]

  1. MagtiSat — Packages
  2. «Дождь» розпочнеться за тиждень (рос.)
  3. קטלוג ערוצים, ערוצים בשפה רוסית // yes.co.il
  4. 'Lattelecom' reaģē uz sabiedrības spiedienu un TV pamatpakā iekļauj 'Doždj TV', BBC un CNN — DELFI
  5. Digi TV paketid — Digi R // stv.ee
  6. Національний телевізійний конкурс «ТЕФІ-2011». tefi.ru. 2012.  (рос.)
  7. Оголошені лауреати X ювілейної «Премії Рунету 2013» (рос.) // premiaruneta.ru, 21 листопада 2013
  8. Лауреати «Премії Рунету 2013» в номінації «Культура, ЗМІ та масові комунікації» (рос.) // premiaruneta.ru, 21 листопада 2013
  9. «Премію Рунету-2013» отримали телеканал «Дождь» та соціальна мережа «Кібердружина» (рос.) // lenta.ru, 21 листопада 2013
  10. Результати конкурсу // rsoc.ru (рос.)
  11. Історія телеканалу «Дождь» (рос.)
  12. Дачне питання Росії. Чи змінять «Сосни» кооператив «Озеро» і чи стане В'ячеслав Володін президентом? (рос.). Дождь. 30.11.2013
  13. Наталія Сіндєєва: я хочу вибачитися перед людьми, яких це дійсно зачепило, такі люди були і всередині телеканалу. Сюжет: Атака на ДОЖДЬ (рос.). Дождь. 29.11.2014
  14. Ксенія Соколова. Наталія Сіндєєва: Ми виживемо, якщо нас пробачать. За що — не знаю, але пробачать (рос.). Сноб. 23.03.14
  15. На Украине включили «Дождь» вместо российских каналов. Подробности от Синдеевой // Московський Комсомолець (рос.)
  16. В Україні заборонили російський опозиційний канал «Дождь»: провайдерам дали місяць на його заміну

Посилання[ред.ред. код]