Ера (телеканал)

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
Ера
Tveraukraina.png
Повна назва ТОВ «Телерадіокомпанія Ера»
Країна Україна Україна
Місто реєстрації Київ Київ
Початок мовлення 1 січня 1999 року (як телекомпанія)
24 грудня 2001 року (як телеканал)
Припинив мовлення 14 квітня 2017 року (кабельні мережі)
1 серпня 2017 року (аналогові та супутникові мережі)
Причина закриття борги перед КРРТ
Зона мовлення ефірне — 98,8% населення України
Час мовлення 06:00-09:00
23:00-01:18
Формат зображення 576i 4:3 (SDTV)
Власник(и) Деркач Андрій Леонідович
Керівник(и) Дмитро Теленков (в.о.)[1]
Голос каналу Андрій Бурлуцький
Мова мовлення Україна Українська
Інтернет eratv.com.ua

Телекана́л «Ера» — загальнонаціональний недержавний інформаційно-розважальний телеканал.

Історія[ред.ред. код]

Телекомпанія «Ера» розпочала свою роботу у серпні 1995 року як виробник телепрограм. Зокрема, на замовлення УТ-1 здійснювала виробництво програми «Доброго ранку, Україно!». З 1 січня 1999 року телеканал мовить на частотах UA:Першого.

«Доброго ранку, Україно!» була першою ранковою інформаційно-розважальною програмою, яка виходила у запису щобудня з 7:30 до 8:15. Не маючи жодних ресурсів для її виробництва і трансляції у прямому ефірі НТКУ залучила «Еру» як продакшн для виробництва цієї програми і трансляції з 6:00 до 9:00 на УТ-1. Для цього «Ера» обладнала власну студію у будівлі НТКУ і технічне оснащення для прямого ефіру. Згодом «Ера» почала робити і вечірню програму «Доброї ночі, Україно!».

У жовтні 2001 року «Ера» отримала статус ліцензійної телекомпанії з правом мовлення на Першому Національному в часових проміжках 6:00-9:00 та 23:00-1:18. Під час Олімпійських ігор, вечірніх шоу на Першому ефір Ери починається після 23:00. Телекомпанія «Ера» має право мовити на всю територію України (на частотній мережі «UA:Перший», яка забезпечує покриття у 98,8 % території держави традиційними аналоговими передавачами), в тому числі на всі області та індустріальні центри. Обсяг мовлення — 5,3 години на добу українською мовою.

2 квітня 2012 року о 12:39 музичний телемарафон Національної телекомпанії України і ТРК «Ера» «Пісня об'єднує нас!» встановив світовий рекорд. Телемарафон тривав в ефірі Першого каналу й «Ери» 110 годин. Рекорд зареєстрували представники Книги рекордів Гіннеса та Національного реєстру рекордів України, які стежили за перебігом марафону[2].

14 квітня 2017 року ТРК «Ера» припинила мовлення в кабельних мережах. Наприкінці квітня керівництво каналу підтвердило, що транслюватиме пісенний конкурс «Євробачення»[3], однак UA:Перший показав конкурс без логотипу «Ери»[4].

15 травня 2017 року ТРК «Ера» відновила супутникове мовлення на окремій частоті від UA:Перший[5]. 12 червня 2017 року ТРК «Ера» припинила мовлення в аналогових та супутникових мережах, крім Києва, Одеси та області[6].

1 серпня 2017 року ТРК «Ера» відмовилась від ліцензії на аналогове мовлення і вироблятиме ранкову програму на замовлення НСТУ[7].

Логотип[ред.ред. код]

За всю історію існування телеканал змінив 2 логотипи. З 1 січня 1999 по жовтень 2010 року, логотип знаходився у правому нижньому куті. З жовтня 2010 по 31 липня 2017 року знаходився у лівому верхньому куті. З 1 квітня 2012 року по 2017 рік, в деяких програмах, таких як Телемарафон. «Пісня об'єднує нас», логотип переміщувався у правий верхній кут.

  • З 1 січня 1999 по березень 2001 року логотипом був білий стилізований прямокутник по вертикалі, в якому у правому верхньому куті прямокутника, була стилізовано вписана літера «Є». Знаходився у правому нижньому куті. (Див. сюди)
  • З березня 2001 по 31 липня 2017 року логотип складався з темно-червоного квадрату, в якому була написана мала українська літера «é» з наголосом над літерою. Під логотипом знаходилась темно-синя горизонтальна смуга, в якій був годинник. У нічний час логотип був без годинника. Знаходився у правому нижньому куті.

У середині жовтня 2010 року логотип перемістився у лівий верхній кут, ставши злегка зменшеним (прозорим став лише квадрат). На логотипі праворуч знаходилась синя смуга, в якій зображувався годинник. У нічний час годинника на логотипі не було.

Програми[ред.ред. код]

До закриття каналу виходили:

  • «Підсумки»
  • «Від першої особи»
  • «На слуху»
  • «Паспорт.ua»
  • «Життєлюб»
  • «Новини»
  • «Спорт»
  • «Погода»
  • «Світ ON-LINE»
  • «Приз патруль»
  • «Смакота»
  • «АгроЕра»
  • «Ера бізнесу»

Ведучі[ред.ред. код]

На момент закриття каналу на «Ері» працювали:

  • Дмитро Теленков
  • Альона Зінченко
  • Денис Зерченко
  • Ірина Литвин
  • Юлія Бенкендорф
  • Марина Шевлюга
  • Ольга Ксьонз
  • Леонід Олійник
  • Світлана Катренко
  • Надія Базів
  • Валентин Михайлов

Випадки цензури[ред.ред. код]

У грудні 2014 року журналістка телеканалу «Ера» Маргарита Тарасова заявила, що звільнилася через цензуру. Про це вона написала на своїй сторінці у Facebook та розповіла «Телекритиці»[8]. За її словами, на початку листопада 2014 року журналістам ТК «Ера», власником якої є Андрій Деркач), прийшов лист від його довіреної особи Олександра Юрчука з вимогою «відбілити» в серії сюжетів диктаторські закони, ухвалені Верховної Радою 16 січня 2014 року. Як зазначає журналістка, Андрій Деркач, як і його родич Володимир Литвин, були серед тих, хто голосував за вказані закони підняттям рук[9].

Тарасова також опублікувала на своїй сторінці в соціальній мережі[10][11] скріншот листа Юрчука, в якому зазначається, що в телекомпанії оголошується конкурс на найкращий сюжет про закони 16 січня. Журналістам пропонувалося розділити пакет законів, а також попередньо висилати тексти на узгодження.

За словами Тарасової, згодом генеральний директор телеканалу Ігор Лоташевський провів розмову з незгодними членами колективу щодо того, що «вони живуть в ілюзіях революції і не можуть адекватно оцінювати дійсність, а вона така, що незабаром в країні встановиться справжня диктатура і станеться федералізація». Однак на позицію журналістів ця «лекція» не мала впливу, тож керівництво нібито вирішило відмовитися від такого «конкурсу».

Проте, як зазначає журналістка, у першій половині грудня на телеканалі «Ера» таки почали виходили сюжети, присвячені законам 16 січня «з трохи зміщеними акцентами». «Тепер головний меседж зводився до того, що закони 16 січня ніхто не читав, а насправді вони демократичні та європейські, і нині вони працюють, але під іншими назвами, а диктаторська влада просто не допускає опозицію до прийняття рішень під вигаданими приводами», — зазначає журналістка.

Журналістка працювала на телеканалі «Ера» більше року — з жовтня 2013 року до середини грудня 2014 року. За її словами, ще декілька працівників телеканалу «Ера» також планували звільнятися через таку політику каналу[12].

Цікаві факти[ред.ред. код]

  • У дні, коли UA:Перший транслював спортивні змагання, Олімпіаду тощо, вечірні програми ТРК Ера починалися не о 23:00, а трохи пізніше (після закінчення прямої трансляції). При цьому від 23:00 і до закінчення матчу програми йшли під двома логотипами: «UA:Перший» і «ТРК Ера», а реклама транслювалася із заставками ТРК Ера.
  • У деякі дні, зокрема під час трансляцій «Євробачення», ТРК Ера зовсім не виходила в ефір ввечері, причому не було навіть логотипу «ТРК Ера». Цьому факту є пояснення: ТРК Ера не входила до ЄМС, і не мала ліцензії на транслювання їхнього контенту (Євробачення).
  • Інколи (зокрема це було 1 січня 2005 року) вечірні програми ТРК Ера тривали довше, ніж до 1:18. При цьому після 1:18 програми ТРК Ера йшли під двома логотипами: «Перший» і «ТРК Ера».
  • Логотип ТРК Ера нагадував іконку браузера Internet Explorer.

Контакти[ред.ред. код]

  • Адреса: 04052 м. Київ вул. Мельникова, 42 «Телекомпанія „Ера“»
  • Телефон: (044) 489-18-92

Примітки[ред.ред. код]

Посилання[ред.ред. код]