ТВі

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до: навігація, пошук
ТВі
TVI logo.png
Країна Україна Україна
Зона мовлення 60,5% міст України 50 000+
Центр керування Київ
Дата початку
мовлення
17 березня 2008 року
Дата кінця мовлення 20 лютого 2016 року
Власник(и) ТОВ «Інфо24»[1]
Керівник(и) Максим Урбанський[2]
Сайт tvi.ua (сайт закритий)]

ТВі (вимовляється як ті-ві-ай) — український телеканал, який почав мовлення 17 березня 2008 року[3]. Телеканал покриває 60,5 % міст з населенням більше 50 000 людей і 85 % кабельних мереж України[3]. Мовлення здійснюється переважно за допомогою супутника Amos 2 (4° зах. д.)[3]. 60 % глядачів телеканалу є абонентами компанії «Воля»[4].

За даними дослідження, проведеного в червні 2012 року Академією української преси, новини на ТВі оцінюються як більш збалансовані, ніж на інших національних каналах[5]. Видання The Global Journal відзначало, що телеканал справедливо надає ефірний час опозиційним партіям і зачіпає такі суперечливі теми як особисте багатство правлячих «еліт» в Україні та державні закупівлі, а також повідомляє про корупцію та ухиляння від податків вищих чиновників[5].

Історія[ред.ред. код]

Заснування. Конфлікт Кагаловського та Гусинського[ред.ред. код]

Голова редакційної ради
Микола Княжицький

За даними «Коммерсанта», в квітні 2008 року структури колишнього топ-менеджера компанії «ЮКОС» Костянтина Кагаловського та засновника телекомпанії «НТВ» Володимира Гусинського заснували на паритетних засадах Yota Ventures LLC для розвитку в Україні кабельного і супутникового телеканалу[6]. Кожна зі сторін внесла в спільне підприємство приблизно по 12 млн доларів[6]. Генеральним директором телеканалу ТВі став Микола Княжицький[7], а головним редактором в червні 2008 року став російський журналіст Євген Кисельов[8].

У 2009 році між акціонерами виник бізнес-конфлікт, причиною якого був названий продаж Гусинським телеканалу власного продукту за завищеною ціною[7]. В результаті, Гусинський вийшов зі складу засновників, а головний редактор Євген Кисельов прийняв рішення про звільнення[9].

У березні 2012 року видання «Росбалт» повідомило, що місце Гусинського як співвласник каналу зайняв Борис Березовський[7]. Однак генеральний директор ТВі Микола Княжицький заявив, що реальним бенефіціаром каналу є Костянтин Кагаловський[10]. Тоді ж він відзначив, що канал був заснований не Гусинським і Кагаловським, а ним особисто, і статутний фонд становив 40 000 гривень або 5000 доларів[10].

Проблеми з частотами та ліцензіями[ред.ред. код]

У травні 2010 року головним редактором ТВі став український журналіст Віталій Портников[11]. На початку червня 2010 року суд задовольнив вимоги групи телеканалів «Інтер», анулювавши прийняте за півтора роки до цього рішення Нацради про виділення ТВі і «5 каналу» частот на мовлення[12]. Журналісти цих телеканалів заявили про вплив на судове рішення керівника СБУ Валерія Хорошковського, який одночасно був власником групи «Інтер»[13].

У березні 2011 року журналісти ТВі вирішили запустити п'ять нових телеканалів: «ТВі. Історія», «ТВі. Бізнес», «ТВі. Культура», «ТВі. Стиль» та інформаційний канал «Інфо-24», подавши заяву на отримання ліцензії на останній[14]. Нацрада мала розглянути заяву протягом місяця, проте тільки в червні повернула ліцензійні документи, прийнявши рішення не видавати ліцензію[15]. У липні компанія «Інфо24» подала позов проти Нацради з вимогою видати їй ліцензію[16]. У грудні Нацрада видала ліцензію компанії «Інфо24» для каналу з логотипом ТBinfo[17].

Конфлікт з податковою службою[ред.ред. код]

У квітні 2012 року генеральний директор ТВі Микола Княжицький повідомив в ефірі про тиск на телеканал з боку податкових органів, оскільки на ТВі прийшла чергова податкова перевірка, попри те, що за кілька місяців до цього канал уже перевіряли[18]. Через два тижні Княжицький заявив, що співробітники податкової міліції «почали тероризувати» осіб, які надавали послуги телеканалу[19]. Податкова служба заявила, що «телеканал скористався послугами конвертаційно-транзитного угруповання на суму понад 2,2 млн грн.»[20].

У липні 2012 року податкова повідомила про порушення кримінальної справи стосовно Княжицького за ухилення від сплати податків на суму понад 3 млн гривень[21]. За словами Княжицького, телеканал при сплаті податків зараховував неповернене йому державою ПДВ[21]. Прес-служба президента Януковича випустила повідомлення про те, що президент висловив своє занепокоєння і доручив перевірити законність відкриття справи[22].

У липні ТВі також запустив нову бета-версію свого сайту tvi.ua. Заявлялося, що ресурс буде не просто сайтом каналу, а самостійним проектом, над яким працюватиме окрема редакція[23].

Акція на підтримку каналу у Білій Церкві

20 липня — телеканал без попередження було відключено кабельною мережею «Тріолан» у 11 містах України[24]. 13 серпня трансляцію каналу також припинив оператор кабельного телебачення міста Донецьк[25]. 5 вересня зі стандартного пакету виключив канал ТВі і один з найбільших операторів супутникового телебачення «Воля», хоча і дозволив охочим безкоштовно на три місяці підписатися на дорожчий пакет, в який входить канал[26].

Представник організації «Репортери без кордонів» назвав те, що відбувається, залякуванням українських журналістів перед виборами[27]. США закликали владу України припинити переслідування за цією справою і забезпечити плюралізм і незалежність ЗМІ[28][29]. У результаті прокуратура скасувала постанову податкової міліції про порушення кримінальної справи проти Миколи Княжицького[30].

8 вересня відбулися акції на підтримку ТВі у багатьох містах України.[31] Наймасовіша з них відбулася у Києві на Михайлівській площі, куди прийшло понад тисячу людей.[32]

Окружний апеляційний суд міста Києва зобов'язав ТВі виплатити Податковій службі 4 мільйони гривень. Якщо цього не було б зроблено до 23 вересня — робота каналу була би заблокована. У бюджеті каналу цих грошей не було. 13 вересня телеканал оголосив збір коштів[33] і 24 вересня перерахував близько 4 млн грн. на рахунок податківців[34].

21 вересня 2012 року Арсеній Яценюк заявив, що Об'єднана опозиція виділить 2 млн грн. з передвиборчого фонду на погашення боргів телеканалу ТВі[35].

17 вересня 2012 року президент України Віктор Янукович доручив Національній раді з питань телебачення і радіомовлення розібратися із ситуацією, що склалася навколо телеканалу ТВі[36]. Генеральний директор «ТВі» Микола Княжицький прокоментував це як спробою з боку Януковича отримати легітимізацію виборчого процесу, а політолог Сергій Таран — спробою перекласти відповідальність з себе на інших[37].

Балотування Княжицького у депутати[ред.ред. код]

30 липня 2012 року стало відомо, що генеральний директор ТВі Микола Княжицький балотуватиметься до Верховної ради України за списком «Об'єднаної опозиції „Батьківщина“» під 11-м номером; на час кампанії він взяв відпустку[38]. Тоді ж стало відомо про балотування журналіста ТВі Костянтина Усова за 134-м округом в Одеській області теж від «Об'єднаної опозиції „Батьківщина“»[39]; через день він написав заяву на звільнення з ТВі[40].

У листопаді 2012 року, у зв'язку з обранням Княжицького депутатом, президентом телеканалу став Віталій Портников. Наталія Катеринчук зайняла посаду генерального директора. Княжицький залишився головою редакційної ради на громадських засадах[41].

Зміна структури власності[ред.ред. код]

Призначення нового генерального директора та страйк колективу[ред.ред. код]

23 квітня 2013 року на офіційному сайті tvi.ua був опублікований прес-реліз[42], за яким структура власності компанії була змінена, новим генеральним директором призначено журналіста Артема Шевченка, а Наталію Катеринчук, відповідно, звільнена. На загальних зборах колективу як новий інвестор був представлений американський бізнесмен Олександр Альтман.

Первісний власник ТВі Костянтин Кагаловський заявив про рейдерське захоплення каналу[43]. Колектив телеканалу оголосив страйк до вирішення конфлікту[44]. Новий генеральний директор наступного дня звільнив ведучого Павла Шеремета, назвавши його провокатором[45].

Цього ж дня з'явилася інформація про придбання телеканалу однією з афілійованих комерційних структур Хорошковського за $350 млн.[46] Аналітики вважають, що на його базі олігарх створює свій новий медіа-холдинг.

« Підтвердженням цього служить причетність його компаній до купівлі телеканалу ТВі. Бізнес-структури Валерія Хорошковського пов'язані з новозеландської компанією Balmore Invest Limited, яка, за даними Миколи Княжицького, володіє 95% телеканалу ТВі.[47]
Оригінальний текст (рос.)

Подтверждением этого служит причастность его компаний к покупке телеканала ТВi. Бизнес-структуры Валерия Хорошковского связаны с новозеландской компанией Balmore Invest Limited, которая, по данным Николая Княжицкого, владеет 95% телеканала ТВi.

 »

Директором з розвитку каналу, за інформацією ЗМІ, мав стати Максим Карижський, політконсультант Валерія Хорошковського.[48]

У прес-службі Валерія Хорошковського запевняли, що він не має жодного вiдношення нi до одної зі сторiн конфлiкту щодо каналу ТВі і нiколи не прагнув придбати даний канал.[49][50]

З червня 2013 року — шеф-редактор Сергій Руденко. В жовтні на каналі розпочалася його програма «Книжкова полиця».

У липні 2013 року новим генеральним директором каналу став В'ячеслав Басович.[51]

З 2015 року керівництво ТВі здійснював Максим Урбанський. На його прохання забезпечити рестарт каналу погодилась технічна група на чолі з Сергієм Скибою. Відновленням інформаційного мовлення опікувався Олесь Ковальчук.

Звільнення колективу[ред.ред. код]

Страйк колективу продовжувався, але нове керівництво не мало намірів виконувати вимоги журналістів. Натомість, почався набір альтернативних ведучих та співробітників, в тому числі з телеканалів Інтер та ICTV.

29 квітня ведучому програми «Сьогодні про головне» та голові профспілки ТВі Мустафі Найєму керівництво висунуло ультиматум: або він вийде в ефір, або його буде звільнено. Після цього Мустафа звільнився сам, а разом з ним — ще 30 членів колективу[52]. Того ж дня Мустафа Найєм заявив, що планує разом з колективом створити новий Інтернет-проект[53].

Євромайдан[ред.ред. код]

Протягом кінця листопада — грудня 2013 року відвідуваність сайту ТВі зросла у 6 разів, незважаючи на масове відключення каналу в кабельній мережі системою «Тріолан» і таким чином канал потрапив до 10-ти найвідвідуваніших в українському інтернеті[54].

Закриття, відновлення роботи і припинення мовлення[ред.ред. код]

23 березня 2015 року через фінансову скруту канал призупинив мовлення[55], а рівно за місяць — 23 квітня, ціною надзусиль відновив супутникове мовлення[56]. Запрошені фахівці допомогли здійснити рестарт ТВі. Та, попри відновлення технічного ресурсу та забезпечення злагодженої роботи всіх підрозділів, канал не зміг повноцінно функціонувати. 20 липня 2015 ньюзрум, редакції телеканалу та офісні приміщення були знеструмлені орендодацем за борги. У 2016 році Нацрада з питань телебачення та радіомовлення позбавила ТВі ліцензії.

Програми[ред.ред. код]

Поточні[ред.ред. код]

  • «World Stories. Закордонні журналісти»
  • «Альбертейнштейн»
  • «Гра в слова і не тільки»
  • «Ділова кухня»
  • «Дорогі депутати»
  • «Знак оклику»
  • «Знак Оклику! Щодня»
  • «Лекції та події»
  • «Особливий формат»
  • «Політклуб Віталія Портникова»
  • «Проти ночі з Павлом Шереметом»
  • «Сьогодні»
  • «Сьогодні про головне»
  • «Сьогодні. Дайджест»
  • «Тендер News з Наталією Седлецькою»

Минулі[ред.ред. код]

  • «Campus 3.0»
  • «Jazz з Олексієм Коганом»
  • «Босяки»
  • «Вечір з Миколою Княжицьким»
  • «Вибори 2012. З іншого боку»
  • «Вільні люди»
  • «Дакар»
  • «Зелена лампа»
  • «Здорове життя з Іриною Трухачовою»
  • «Кабаре „Веселий песець“»
  • «Мамо, я в ефірі!»
  • «Музика для дорослих з М. Бурмакою»
  • «Окрема думка з Єгором Чечериндою»
  • «Підсумки з Вахтангом Кіпіані»
  • «Правда» (2009—2011)
  • «Про обранців»
  • «Про світ»
  • «Революція на канапі»
  • «Сім природних чудес України»
  • «Смак Європи»
  • «Шалений тиждень»

Журналісти та ведучі програм[ред.ред. код]

Примітки[ред.ред. код]

  1. [1]
  2. Артем Шевченко більше не є керівником каналу ТВі - дані з Держреєстру Телекритика
  3. а б в Про телеканал ТВі. Телеканал ТВі. Процитовано 2012-07-20. 
  4. "Воля-кабель" шантажує ТВі через розгромний сюжет?. Українська правда. 2012-04-26. Архів оригіналу за 2013-06-30. Процитовано 2012-07-23. 
  5. а б Irina Pavlova (2012-07-20). TBi and Ukraine's Orange Future. The Global Journal. Процитовано 2012-07-21. 
  6. а б Сергей Соболев, Седа Егикян (2009-11-24). Судебное из вещания. Коммерсантъ Украина. Процитовано 2012-07-20. 
  7. а б в Украинский канал TVi частично перешел под контроль Березовского. Росбалт. 2012-03-22. Процитовано 2012-07-20. 
  8. Александр Зворский (2008-06-10). Российский журналист хлебнет украинской свободы. Коммерсантъ Украина. Процитовано 2012-07-20. 
  9. Юлия Рябчун (2009-10-06). Разговор в прямом эфире. Коммерсантъ Украина. Процитовано 2012-07-20. 
  10. а б Николай Княжицкий (2012-03-28). Ответ иностранным провокаторам и просьба к украинским журналистам!. Украинская правда. Процитовано 2012-07-20. 
  11. Портников стал главным редактором ТВі. Корреспондент. 2010-05-12. Процитовано 2012-07-21. 
  12. 5 Канал і ТВі залишили без частот. Українська правда. 2010-06-08. Процитовано 2012-07-21. 
  13. Віктор Міняйло (2010-06-08). У «5 каналу» і ТВі відібрали частоти: розвиток медіа бізнесу чи тиск на свободу слова. Радіо Свобода. Процитовано 2012-07-21. 
  14. Николай Княжицкий: «Наши журналисты решили сделать ещё один канал, чтобы ни от кого не зависеть». Телекритика. 2011-06-16. Процитовано 2012-07-21. 
  15. Нацрада не дала ліценію журналістам ТВі, які хочуть робити український аналог «Дождя». Телекритика. 2011-06-16. Процитовано 2012-07-21. 
  16. «Інфо-24» Княжицького подав два позови проти Нацради. Телекритика. 2011-07-11. Процитовано 2012-07-21. 
  17. Журналісти ТВі отримали супутникову ліцензію на канал ТВinfo. Телекритика. 2011-12-06. Процитовано 2012-07-21. 
  18. Княжицький заявив про тиск на ТВі з боку податкової. Телекритика. 2012-04-13. Процитовано 2012-07-21. 
  19. ТВі заявляє про протизаконні дії податкової міліції і просить нардепів та громадян допомогти. Телекритика. 2012-04-26. Процитовано 2012-07-21. 
  20. Податкова: ТВі скористався послугами конвертаційно-транзитного угрупування на суму понад 2,2 млн грн. Телекритика. 2012-04-27. Процитовано 2012-07-21. 
  21. а б Проти Княжицького порушена справа за ухилення від сплати податків на суму понад 3 млн грн. Телекритика. 2012-07-12. Процитовано 2012-07-21. 
  22. Янукович занепокоєний подіями довкола ТВі і LB.ua. Телекритика. 2012-07-19. Архів оригіналу за 2012-08-08. Процитовано 2012-07-21. 
  23. ТВі оновив сайт. Телекритика. 2012-07-18. Архів оригіналу за 2012-08-08. Процитовано 2012-07-21. 
  24. ТВі виключили з кабельних мереж на користь каналу Арбузова. Українська правда. 2012-07-20. Процитовано 2012-07-21. 
  25. Княжицький: Відключення ТВі відбувається за вказівкою Нацради — УНІАН, 05.09.2012.
  26. ТВі відключають, бо він заважає владі перемогти на виборах — Данилюк — Gazeta.ua, 08.09.2012.
  27. «Репортери без кордонів» заявляють про залякування українських журналістів перед виборами. Телекритика. 2012-07-20. Архів оригіналу за 2012-08-08. Процитовано 2012-07-21. 
  28. Statement on Prosecutions of Independent Media in Ukraine. USOSCE. 2012-07-26. Процитовано 2012-07-27. 
  29. США призвали власти Украины прекратить преследование LB.ua и ТВі. LB.ua. 2012-07-26. Процитовано 2012-07-27. 
  30. Прокуратура закрила справу проти гендиректора ТВі. Українська правда. 2012-07-27. Процитовано 2012-07-27. 
  31. Акції на підтримку телеканалу ТВі пройшли в багатьох містах України — УНІАН, 08.09.2012.
  32. У Києві підтримати ТВі прийшло багато людей, але мало телекамер — УНІАН, 08.09.2012.
  33. tvi.ua
  34. ТВі заплатив податківцям 4,1 млн грн
  35. Опозиція дасть телеканалу ТВі 2 мільйони на погашення боргів. Українська правда. 21.09.2012.
  36. Янукович нарешті «прокинувся» і просить розібратися з відключенням ТВі. Українська правда. 17.09.2012.
  37. Євген Солонина. Янукович почув ТВі під тиском світової спільноти — Княжицький. Раліо Свобода. 18.09.2012.
  38. Микола Княжицький іде 11-м номером списку «Батьківщини». Телекритика. 2012-07-30. Архів оригіналу за 2012-08-19. Процитовано 2012-08-05. 
  39. Костянтин Усов іде у Верховну Раду. Телекритика. 2012-07-30. Процитовано 2012-08-05. 
  40. Костянтин Усов звільняється з ТВі. Телекритика. 2012-07-31. Процитовано 2012-08-05. 
  41. На ТВі – нове керівництво. Українська правда - Блоги. 2012-11-27. Архів оригіналу за 2013-01-06. Процитовано 2012-12-31. 
  42. Телеканал ТВі очолив Артем Шевченко. Телеканал ТВі. 2013-04-23. Процитовано 2013-04-23. 
  43. Власник ТВі: канал захопили рейдери в інтересах третіх сил. Українська правда. 2013-04-23. Процитовано 2013-04-23. 
  44. Колектив телеканалу ТВі страйкує. Українська правда. 2013-04-23. Процитовано 2013-04-23. 
  45. На ТВі почалися перші звільнення. Українська правда. 2013-04-24. Процитовано 2013-04-24. 
  46. Хорошковський за $350 млн купив телеканал ТВі — ЗМІ
  47. Хорошковский на базе канала ТВi создает новый медиа-холдинг(рос.)
  48. Директором по развитию канала ТВi станет консультант Хорошковского(рос.)
  49. У Хорошковського «відхрестилися» від скандалу з ТВі
  50. У Хорошковського запевнили, що не мають жодного відношення до скандалу з ТВі
  51. Артем Шевченко більше не є керівником каналу ТВі — дані з Держреєстру. Телекритика. 26.07.2013.
  52. http://www.pravda.com.ua/news/2013/04/29/6989195/
  53. http://www.pravda.com.ua/news/2013/04/30/6989206/
  54. від 6 грудня 2013
  55. ТВі призупинив діяльність до кращих часів — директор Ольга Манько
  56. «ТВі» відновлює мовлення

Посилання[ред.ред. код]