Еспресо TV

Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перейти до навігації Перейти до пошуку
Еспресо TV
ТОВ «Голдберрі»[1]
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Європейський Союз Європейський Союз
Земля Близький Схід
Час мовлення Цілодобово
Мова мовлення українська
Центр керування Київ, вул. Адама Міцкевича, 10/7, оф. 32
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
1080p (HDTV)
Тематика каналу Інформаційна
Дата початку
мовлення
24 листопада 2013
Замінив Україна Goldberry (DVB-T2)
Цифровий
мультиплекс
MX-3 (26)
MX-5 (Біла Церква)
Засновник Микола Княжицький
Власник(и) Іван Жеваго
Лариса Княжицька[2]
Слоган «Український погляд на світ» (з 2016)[3]
Сайт espreso.tv

«Еспресо TV» — загальноукраїнський інформаційний телеканал, створений у листопаді 2013 року.

Історія[ред. | ред. код]

Телеканал розпочав мовлення 24 листопада 2013 року о 12:30 з трансляції наживо мітингу опозиції під час Євромайдану в Києві. Телеканал почав мовлення без попереднього отримання ліцензії[4]. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення зняла з порядку денного засідання 20 листопада питання про видачу ліцензії каналу «Еспресо TV»[5].

Спочатку телеканал «Еспресо TV» мав назватися «Новини-TV»[6]. Саме через подібність його попереднього логотипа до знаку для товарів і послуг, що належить каналу «Україна», канал буцімто і не отримав ліцензії Нацради на супутникове мовлення. Проте, на думку керівництва «Еспресо TV», члени Нацради у відмові надання ліцензії мовнику перевищили свої службові повноваження[7].

Засновниками компанії є дружина Миколи Княжицького Лариса Княжицька (99 %) і колишній головний редактор тижневика «Коментарі» Вадим Денисенко, який є головним редактором телеканалу (1 %).

Під час Революції гідності канал вів трансляції з Майдану Незалежності та «гарячих місць» протистоянь у Києві.

9 жовтня 2014 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення переоформила ліцензію ТОВ «Голдберрі» на цифрове ефірне мовлення в мультиплексі МХ-3 у зв'язку зі зміною директора, редакційної ради, логотипа, програмної концепції та адреси студії. Відповідно до внесених змін, відтепер на місці «Голдберрі» в мультиплексі мовить телеканал «Еспресо TV».

23 листопада 2015 року ТОВ «Голдберрі» змінило логотип телекомпанії з «ЕСПРЕСО TV» на «ЕСПРЕСО» та відмовилося від ведення мовлення на території проведення антитерористичної операції. Відповідні рішення ухвалено на засіданні Національної ради 3 грудня 2015 року з огляду на заяви ТОВ «Голдберрі»[8].

28 грудня 2023 року телеканал став переможцем конкурсу на отримання ліцензії на мовлення в MX-5 цифрової етерної мережі DVB-T2 в Білій Церкві під логотипом «Еспресо Біла Церква»[9][10]. Телеканал розпочав мовлення 22 лютого 2024 року[11].

Рейтинги[ред. | ред. код]

2021 року частка телеканалу склала 0,27 % з рейтингом 0,03 % (дані системи рейтингів Nielsen, аудиторія 18-54 міста 50 тис.+, 27-е місце серед українських каналів)[12].

Логотип[ред. | ред. код]

Телеканал змінив 4 логотипи. Нинішній — 5-й за ліком.

Логотип Опис
З 24 листопада 2013 по 22 листопада 2015 року логотипом був помаранчево-синій прямокутник з написом «еспресо» білими літерами і розміщеним поряд білим колом, всередині якого було вписано слово «tv» синіми літерами. Знаходився у лівому верхньому куті.
З 23 листопада 2015 по 27 березня 2016 року логотипом був синій прямокутник із вписаним всередині словом «ЕСПРЕСО», перша літера якого розміщена на помаранчевому фоні. Знаходився у правому верхньому куті.
З 28 березня 2016 року по 21 листопада 2018 року логотипом була модернізована версія другого логотипу: логотип трохи збільшився в розмірі, а у слова «ЕСПРЕСО» змінився шрифт. Праворуч від логотипу була плашка з інформацією про дату і час, під логотипом з плашкою — актуальна інформація про погоду. Знаходився там само.
З 22 листопада 2018 до 9 листопада 2023 року логотипом було слово «ЕСПРЕСО» сірого кольору. Перша літера слова біла і розміщена на зеленому фоні, біля неї був ледь помітні червоний і жовтий рухомі квадрати. Відсутні окремі плашки з інформацією про дату, час і погоду. Деякий період логотип (без першої літери) час від часу змінювався на інформацію про погоду і курси валют.
З 10 листопада 2023 року логотипом є блакитний прямокутник, всередині якого «Е» (схоже, як у попередньому логотипі). Біля літери три квадрати червоного, жовтого та помаранчевого кольорів.

Мовлення[ред. | ред. код]

Супутникове мовлення[ред. | ред. код]

Супутник Стандарт Частота Символьна швидкість Поляризація FEC Формат зображення Кодування
Astra 4A (4.8°E) DVB-S 12284 27500 вертикальна (V) 3/4 MPEG-2 FTA
Hot Bird 13G (13°E) DVB-S2 10930 30000 горизонтальна (H) 2/3
BulgariaSat (1.9°E) 12437 MPEG-4

Етерне цифрове мовлення[ред. | ред. код]

Канал Мультиплекс Стандарт Формат мовлення
5 MX-3 DVB-T2 SD 576i 16:9

Примусове припинення мовлення у мережі DVB-Т2[ред. | ред. код]

Див. також: Єдині новини

Під час російсько-української війни вранці 4 квітня 2022 року телеканал вимкнули із національної цифрової мережі мовлення Т2 без пояснення чітких причин концерном РРТ[13][14]. Подібна участь спіткала також телеканали «Прямий» і «5 канал» холдингу «Вільні медіа». На початку війни з метою єдиної інформаційної політики Радою Національної Безпеки й Оборони створено цілодобовий марафон «Єдині новини», який почергово транслюють телеканали українських медіагруп. Водночас вищевказані телеканали транслювали також власні інформаційні марафони, а також щоденні інформаційні блоки іноземних партнерів. Видання «Радіо Свобода» зазначило, що КРРТ повинен був дати пояснення причини відключення[15].

У зверненні «Еспресо TV» звинувачує регулятора у колабораціонізмі:

Свідоме продовження відключення українського телеканалу «Еспресо» з української цифрової мережі Т2 може бути розцінено не інакше як участь у війні проти України на стороні Кремля. Ми звернулись до уповноважених правоохоронних органів з метою перевірки цихфактів та відкриття кримінальних проваджень щодо чиновників Концерну РРТ за колабораціонізм, державну зраду та інші злочини, про що будуть поінформовані всі посольства держав-партнерів в Україні[16]

Власники[ред. | ред. код]

Станом на 31 грудня 2016 року, згідно з поширеною espreso.tv інформацією, кінцевими власниками телеканалу були: Лариса Княжицька (99 %) та Вадим Денисенко (1 %)[17][18].

У січні 2017 року в українських ЗМІ з'явилася інформація, що телеканал шукає інвестора для продажу частини каналу[19][20].

У серпні 2017 року, в українських ЗМІ з'явилася інформація, що серед власників каналу з'явились Арсеній Яценюк та Арсен Аваков[21]. За даними, отриманими «Media Ownership Monitor Україна» підготовленим працівниками ІМІ, станом на серпень 2017 року кінцевими власниками телеканалу були: Арсеній Яценюк (30 %), Інна Авакова (40 %), та Лариса Княжицька (30 %)[22][23][24].

30 грудня 2017 у структурі власності телеканалу «Еспресо» відбулися зміни. Після підписання відповідних угод Арсеній Яценюк та Інна Авакова, які володіли 30 % і 40 % часток відповідно у статутному капіталі ТОВ «Аста Фінанс» (юридичної особи, що володіє 100 % ТОВ «Голдберрі») відчужили їх на користь іноземного підприємства ATMOSPHERE ENTERTAINMENT INC., зареєстрованого у штаті Нью-Йорк (США). Також зазначене іноземне підприємство придбало частину частки Лариси Княжицької у статутному капіталі ТОВ «Астра Фінанс» у розмірі 7,5 %.Внаслідок реалізованих угод Лариса Княжицька залишається опосередкованим власником 22,5 % телеканалу «Еспресо», 77,5 % опосередковано володіє іноземне підприємство ATMOSPHERE ENTERTAINMENT INC. Кінцевим бенефіціарним власником ATMOSPHERE ENTERTAINMENT INC. є громадянин України Іван Жеваго.

Хакерська атака[ред. | ред. код]

19 лютого 2024 року близько 19:45 невідомі хакери отримали доступ до етерного сигналу «Еспресо TV». Зловмисники розмістили в етері телеканалу короткий ролик з кадрами зруйнованих українських міст, Джо Байденом і закликом зупинитися, натякаючи на нібито причетність США до війни в Україні[25][26][27]

Оцінки[ред. | ред. код]

У березні 2022 року Інститут масової інформації рекомендував інтернет-ЗМІ «Еспресо», як достовірне медіа, якому можна довіряти[28].

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Голдберрі ТОВ, м. Київ. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Архів оригіналу за 13 квітня 2019. Процитовано 13 квітня 2019. 
  2. Заява "Еспресо" щодо зміни структури власності - новини Еспресо TV | Україна. espreso.tv. Архів оригіналу за 31 грудня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  3. Еспресо TV - About. espreso.tv. Архів оригіналу за 25 січня 2020. Процитовано 2 лютого 2020. 
  4. «Еспресо.TV» розпочинає мовлення без ліцензії і покаже мітинг на підтримку євроінтеграції. web.archive.org. 24 листопада 2013. Архів оригіналу за 24 листопада 2013. Процитовано 2 лютого 2020. 
  5. Нацрада не видала ліцензію каналу Княжицького «Еспресо.TV». web.archive.org. 4 грудня 2013. Архів оригіналу за 4 грудня 2013. Процитовано 2 лютого 2020. 
  6. Княжицький запевнив, що канал «Новини-TV» почне мовлення у листопаді (ДОПОВНЕНО). web.archive.org. 25 жовтня 2013. Архів оригіналу за 25 жовтня 2013. Процитовано 2 лютого 2020. 
  7. «Еспресо.TV» подасть до суду на Нацраду і не припинятиме мовлення. web.archive.org. 12 січня 2014. Архів оригіналу за 12 січня 2014. Процитовано 2 лютого 2020. 
  8. Телеканал «Еспресо TV» оновив логотип і відмовився від мовлення у зоні АТО. Національна рада. 3 грудня 2015. Архів оригіналу за 12 січня 2016. Процитовано 6 червня 2017. 
  9. Данькова, Наталія (28 грудня 2023). Нацрада підбила підсумки конкурсу на місця у мультиплексі «Зеонбуду». Переможців у Дніпрі та області немає. detector.media (укр.). Процитовано 28 грудня 2023. 
  10. Телеканал Еспресо: Біла Церква отримав цифрову ліцензію. espreso.tv (укр.). 29 грудня 2023. Процитовано 10 січня 2024. 
  11. Телеканал “Еспресо Біла Церква” розпочав мовлення у Білій Церкві. ukrtvr.org (укр.). 23 лютого 2024. Процитовано 23 лютого 2024. 
  12. Аналітичний відділ MBR (24 січня 2022). Ігри з часткою. Підсумки 2021 року: падіння теледивлення та переворот в інформаційній ніші. Media Business Reports (укр.). Архів оригіналу за 24 січня 2022. Процитовано 25 січня 2022. 
  13. «Еспресо», Прямий та 5 канал вимкнули у цифрі. detector.media (укр.). 4 квітня 2022. Архів оригіналу за 4 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  14. «Еспресо» заявляє, що Концерн РРТ вимкнув мовлення телеканалу в цифровій мережі Т2. www.ukrinform.ua (укр.). Архів оригіналу за 5 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  15. Телеканал «Еспресо» заявив, що концерн РРТ вимкнув мовлення каналу в мережі Т2. Радіо Свобода (укр.). Архів оригіналу за 5 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  16. Концерн РРТ вимкнув мовлення "Еспресо" в цифровій мережі Т2: відкритий лист телеканалу до президента, РНБО, СБУ, Міноборони, Нацради. espreso.tv (укр.). Архів оригіналу за 4 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  17. Схематичне зображення структури власності суб'єкта інформаційної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Голдбері» (укр.). Архів оригіналу за 14 травня 2019. Процитовано 2 лютого 2020. 
  18. Форма №1. Повідомлення про подання інформації про структуру власності (укр.). Архів оригіналу за 18 червня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  19. Телеканал «Еспресо» шукає інвестора. ua.telekritika.ua. Архів оригіналу за 21 вересня 2017. Процитовано 6 червня 2017. 
  20. На канал «Еспресо» є три покупці – Княжицький. ua.telekritika.ua. Архів оригіналу за 25 серпня 2017. Процитовано 6 червня 2017. 
  21. Яценюк придбав частку в «Еспресо» за 3,788 млн грн – прес-секретар - Детектор медіа.. web.archive.org. 21 вересня 2017. Архів оригіналу за 21 вересня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  22. Detail | Media Ownership Monitor. web.archive.org. 21 вересня 2017. Архів оригіналу за 21 вересня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  23. Схематичне зображення структури власності суб'єкта інформаційної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Голдбері» (укр.). Архів оригіналу за 19 грудня 2016. Процитовано 2 лютого 2020. 
  24. Закусило, Мар'яна (16 серпня 2017). Яценюк і дружина Авакова стали співвласниками «Еспресо». detector.media (укр.). Архів оригіналу за 18 серпня 2019. Процитовано 2 лютого 2020. 
  25. Зловмисники зламали ефірну систему телеканалу Еспресо. espreso.tv (укр.). Процитовано 20 лютого 2024. 
  26. Один з українських телеканалів заявив про злам ефірної системи. ТСН.ua (укр.). 20 лютого 2024. Процитовано 20 лютого 2024. 
  27. Взлом телеканалу ЕСПРЕСО ТБ 19.02.2024 19:45 | Взлом телеканала ЭСПРЕССО ТВ 19.02.2024 19:45 на YouTube
  28. ІМІ рекомендує читати новини з достовірних джерел. Список медіа. imi.org.ua (uk-UA). Архів оригіналу за 15 березня 2022. Процитовано 25 квітня 2022. 

Посилання[ред. | ред. код]